Gå til innhold

Gode speilreflekskjøp nå? Max 5000,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er på jakt etter nytt speilrefleks. Liker godt både Nikon, Canon og Pentax - er det noe svært gode kit å få kjøpt nå?

 

Bør man vente litt til lanseringene på Photokina har lagt seg?

 

Pentax kommer ikke til å hente flere K-x til Norge (har det kommet meg for øre i jakten på et rødt slikt -som for øvrig endte med at vi har bestilt kona rødt K-r istedenfor-) og jeg tror det er svært få i den prisklassen som har såpass bra spesifikasjoner som dette. Får det for litt over 4 lapper. Så hiv deg rundt og bli Pentaxianer :new_woot:

 

Men kjøp med et DA-objektiv ikke DA L. Det er i plast og ikke viden kjent for sin kvalitet.

Så kan du etterhvert oppgradere med å kjøpe noen av Pentax` objektiver fra 1978 til nå med K-fatning. Alle passer ditt Pentax. Og tro meg, det fins mange, MANGE gode K-fatning-objektiver rundt omkring på forskjellige loft og kjellere.

 

(Eller kjøp et D3000 for 2800kr / EOS et eller annet inngangsmodell og bli mellomfornøyd slik 90% av Norges befolkning gjør.)

Endret av Larsenio
Lenke til kommentar

 

(Eller kjøp et D3000 for 2800kr / EOS et eller annet inngangsmodell og bli mellomfornøyd slik 90% av Norges befolkning gjør.)

 

Med andre ord så er 10% "ca400.000" av den norske befolkningen meget fornøyd med sitt CaNikon innstegskamera :)

 

Alle kameraene i dag er gode,så gå for det beste tilbudet du finner for tiden.

Lenke til kommentar

Men hva med Nikon D5000 vs K-X? D5000 med VR-linse går jo for tiden for 4350,-

 

Det er vel stort set bracketing og flipskjermen man går glipp av om man velger D3100 kontra D5000 - men man får jo nyere sensor, og en anelse høyere oppløsning samt ful HD video. Ikke dermed sagt at D5000 er et dårlig kamera, så absolutt ikke, har tatt mange fine bilder med det selv.

 

K-X har jeg null peiling på, så der kan jeg ikke uttale meg.

Lenke til kommentar

Canon 500D med 18-55 IS for 4495,-?

 

På vei ut kanskje?

 

500D er på linje med 550D utenom videodelen,litt mindre pixel ellers ganske like.

 

Jeg personlig ville ikke kjøpt D3000/5000 og D3100 grunnet at du har behov for objektiver med innebygget fokusmotor,hvis du ikke har til hensikt og skaffe deg mange spesifikke objektiver er det et ikke-problem og da burde du gå for D3100,spesielt hvis video er viktig for deg.

Lenke til kommentar

Canon 500D med 18-55 IS for 4495,-?

 

På vei ut kanskje?

 

500D er på linje med 550D utenom videodelen,litt mindre pixel ellers ganske like.

 

Jeg personlig ville ikke kjøpt D3000/5000 og D3100 grunnet at du har behov for objektiver med innebygget fokusmotor,hvis du ikke har til hensikt og skaffe deg mange spesifikke objektiver er det et ikke-problem og da burde du gå for D3100,spesielt hvis video er viktig for deg.

 

Jeg vil ha god optikk, god kamera som tar meget gode bilder. Video og alt annet er en bonus. Bilder er viktigst!

Lenke til kommentar
Jeg vil ha god optikk, god kamera som tar meget gode bilder. Video og alt annet er en bonus. Bilder er viktigst!

 

Jeg var i alle fall langt mindre imponert over 18-55mm IS på 550D enn jeg var av 18-55mm VR på D5000.

 

Nå er det få her som vet om D3100 virkelig er så bra - da ingen har prøvd det enda. Men jeg ville bli meget overrasket om ikke det leverer bedre bildekvalitet enn D5000.

 

Hvis bildekvalitet er absolutt viktigst så ville jeg kanskje vurdert budsjettet og sett på D5000/D3100 + 18-105mm VR - dette er et merkbart bedre objektiv enn 18-55mm VR.

Endret av fcuk_IT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...