Gå til innhold

[Arbeidslogg] Universal fjernkontroll med Android og Arduino


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken IR mottaker er det du bruker da? Du har sjekket at den bruker samme bølgelengde som IR dioden din (880 nm)?

Mener og huske at det er denne: https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=75-205-96&toc=20390 men altså, IR mottakeren er jo strengt tatt den som er inni TVen, HIFI anlegget og Satelitt dekoderen, jeg må bare ha en IR mottaker for å lese singalene som vanligvis sendes av fjernkontrollen slik at jeg kan sende de.

 

Har du valgt samme kodesystem (RC5, RC6 osv) på sender og mottaker?

Det står en del relevant info under "Techincal Information" i Consumer IR artikkelen på Wikipedia.

Jepp, tester med Sony sin protokol da jeg har sony hjemmekino. Klarer uten problemer å lese signalene fra fjernkontrollen, men sende de samme signalene med IR LED klarer jeg ikke :\

 

Kan godt hende jeg kjøpte feil IR LED, var så mange valg så jeg bare tok en og satset på at det fungerte :whistle:

Lenke til kommentar

Skal prøve med en alternativ løsning nå: http://dangerousprototypes.com/docs/USB_Infrared_Toy Denne kobles da rett til PCen og kan styre IR sending / reciving.

 

Da setter jeg opp en lokal server på PCen som går via HTTP også styrer telefonen alt sammen via internet. På Android så setter jeg opp et user interface likt det som dere ser tidligere her, får bare telefonen til å kommunisere over HTTP istede for over Bluetooth.

 

Kan hende jeg extender dette med Arduino senere, en ting om gangen :) Hadde vært kult og hatt noe stand-alone. Holder dere oppdatert :)

 

Vil også fortsette å debugge Arduino oppsettet. Som sagt, hadde vært kult å hatt noe standalone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...