JoeDohn Skrevet 25. juni 2003 Skrevet 25. juni 2003 For en stund tilbake gikk jeg rundt og trodde at Metallica, Marilyn Manson, RHCP, Black Sabbath, Rob Zombie, Slipknot, Iron Maiden, Linkin Park, "Sex" (møkkasensur) Pistols og P.O.D. spilte rock... (Hører på alt dette (og mer, selvfølgelig) bortsett fra Linkin...) Okaj, jeg har selvfølgelig litt innblikk i hva slags rock de forskjellige folka spiller, men er det noen som har lyst til å hjelpe meg med hva slags rock de forskjellige artistene/banda spiller? Noen er jeg tålig sikre på; Manson spiller shock-rock, RHCP spiller trash-rock, Linkin spiller nu-metal og "Sex" (jarra...) Pistols spiller god gammel pønk... Trur jeg...
dimiles Skrevet 25. juni 2003 Skrevet 25. juni 2003 Queens Of The Stoneage = Red Metal Edit: må få med muse artistisk cyber rock
Suppelars2k Skrevet 25. juni 2003 Skrevet 25. juni 2003 Turbonegro spiller "Death Punk" Metallica spiller Metal Misfits spiller Pønk Nirvana spiller Grunsj (hvordan staves det?) Blink 182 og andre kommerse fjortissband spiller "New Punk" Millencolin spiller "New Punk" med kvalitet over!! Rammstein spiller "Tanz Metal" som de kaller det selv Scatman John spiller Scat :D:D(ikke ekkel-scat nei )
Wabby Skrevet 25. juni 2003 Skrevet 25. juni 2003 "New punk".... :o har alltid kallt det "happy punk" jeg... blir så på godt humør av det Så har vi jo gull banda som Reel big fish og MU330 som spiller Ska-Punk
JoeDohn Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Skrevet 25. juni 2003 åh, ska-punk er jo herlig! har alltid stava grønsj..eh...sånn... Nirvana hører jeg selvfølgelig også på... hehe, Pistols ble litt for drøyt, ja... Muse er også kosemusikk... Noen som har lyst til å prøve seg på P.O.D.? Kristenrock er ikke det jeg er ute etter... :-?
GTS Skrevet 25. juni 2003 Skrevet 25. juni 2003 Hehe...alt var rock ja? Metallica Speed metal/thrash metal Marilyn Manson, Rammstein, Ministry, Nine Inch Nails Industrial Metal/Industrial Rock/Indurstrialized Thrash/Thrashed Industrial Linkin Park, P.O.D. Nu-Metal Sex Pistols, Ramones Punk Nirvana Grunge Turboneger Death Punk Millencolin Skatepunk Freak Kicthen, Gamma Ray Progmetal Cradle Of Filth, Dimmu Borgir, Mayhem Black Metal En liten og korrekt oversikt...
GTS Skrevet 25. juni 2003 Skrevet 25. juni 2003 Sktepunk er ikke en sjanger... :wink: Hehe...har en fetter som hevder at det er det såå...jeg ble vel litt svak og gav etter ;-)...yeah
JoeDohn Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Skrevet 25. juni 2003 Hmm, har én liten innvending, Manson sier jo selv at han spiller shock-rock... Industrial-metal likner bare, han kjører en egen stil... Hehe, ikke bevis, men en j*vlig bra del av en tekst allikevel: Rock is deader than dead Shock is all in your head Your s e x and your dope is all that were fed So f u c k all your protests and put them to bed edit: FORBANNA SENSUUUUUUR!
Kowalski Skrevet 26. juni 2003 Skrevet 26. juni 2003 Mye her er vel tålig riktig. Jeg hang meg mest opp i påstanden "RHCP spiller thrash-rock". -Nei- RHCP spiller en blanding av flere sjangre. Før spilte de noe som kanskje kan kalles funk-rock. Nå kan du vel kalle det både rock og alternativ pop/rock uten å bli lynsjet. Kanskje mer det siste - "By The Way"-albumet er jo relativt mykt..
JoeDohn Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Skrevet 26. juni 2003 hmm, når jeg tenker meg om så var det vel trash-funk jeg hadde hørt om RHCP, men jeg er mer enig med deg, jah...
b-real Skrevet 26. juni 2003 Skrevet 26. juni 2003 KoRn QOTSA Metallica Deftones Slipknot System Of A Down Nirvana Godsmack (:erm:) Placebo Rage Against The Machine Guns N' Roses Vanskapt Turdus Musicus (ANBEFALES!) Dreadful Cataleptic ( www.hirrhirr.net ) Cataleptic slipper snart ut en EP. Har sett coveret og gleder meg vilt Noe av Dimmu Borgir (men lite) Sikkert et eller annet jeg har glemt
ZkedaR Skrevet 26. juni 2003 Skrevet 26. juni 2003 Prøv å karakterisere(?) musikken SoaD spiller da... Det er en blanding av metal, rap, salsa, armensk folkemusikk, jazz osv... Mitt beste Forslag er at System of a Down spiller: System of a Down... de har en egen stil
aldrimerforum Skrevet 26. juni 2003 Skrevet 26. juni 2003 Sktepunk er ikke en sjanger... :wink: Ikke skatepunk, men... Board-Punk? Og det synes jeg nesten bør karaktiseres som egen sjanger ja
PoL-E Skrevet 26. juni 2003 Skrevet 26. juni 2003 Gamma Ray Progmetal En liten og korrekt oversikt... ville nå heller kalla Gamma Ray for power metal jeg da 8)
JoeDohn Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Skrevet 26. juni 2003 Noen som kan gi gode eksempler på utøvere av speedmetal? Ser en i Melody Club har bakgrunn i det, men de spiller jo nå den råeste disco-rocken...
PoL-E Skrevet 26. juni 2003 Skrevet 26. juni 2003 etter mitt syn er gammel Helloween (første plata) speedmetal, men med klare thrash-tendenser
b-real Skrevet 26. juni 2003 Skrevet 26. juni 2003 Punk er punk uansett om det er Sex Pistols eller Blink182
Anders Leipsland Skrevet 26. juni 2003 Skrevet 26. juni 2003 Sktepunk er ikke en sjanger... :wink: Det kan diskuteres. Strengt tatt finnes det jo ingen fasit Om noen sier "skate punk" til meg så tenker jeg med en gang på punken en haug av California band spiller. Du kan sikkert kalle disse punkrock / punk revival også, men "skate punk" er på mange måter velegna til å beskrive enn viss type punk som har "hovedsete" i California. Nirvana spiller Grunsj (hvordan staves det?) Engelsk : grunge Norsk : grønsj Prøv å karakterisere(?) musikken SoaD spiller da... Mitt beste Forslag er at System of a Down spiller: System of a Down... de har en egen stil SOAD spiller neo-gothic metal / nu-metal eller alternativ metal om du vil. Personlig pleier jeg bare å si nu-metal. Minuset med å kalle det nu-metal er at alt for mange tror nu-metal bare er Limp Bizkit og Linkin Park, men også band som Deftones, Godsmack og KoRn er nu-metal. Noen som kan gi gode eksempler på utøvere av speedmetal? Viktigste speed metal band er utvilsomt Motörhead. Men også Metallica, Slayer og Anthrax selv om alle de nok er mest kjent som thrash band. Speed metal er forøvrig en kryssning av NWoBHM og (hardcore) punk Punk er punk uansett om det er ha det gøy sammen Pistols eller Blink182 Går ann dele opp punk da. '77 style punk, ska punk, skatepunk, Oi!, Emo, riot grrrl, psychobilly Strengt tatt så kan man imo hive sammen alle de forskjellige ting så om du føler et band spiller en blanding feks så vil jo alle få en viss aning hva du mener dersom du sier "thrash punk" Hele poenget med å kategorisere er jo bare å gi en pekepinn på hvordan det høres ut. "Alle" band har jo en unik sound så sånn sett kunne jo alle banda hatt egen sjanger =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå