Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

H/W monitor status abnormal: Vcore 0.96V - BSOD + mer


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har fått en del problemer med PC'n min etter sommeren.

 

Det startet med at jeg dro på ferie i 1mnd. PC'en fungerte perfekt før. Det første som skjedde da jeg skrudde på PC'n var at det sto bare "Network connectivity issues" og at PC'en ikke kjente igjen internettet mitt. Jeg fikk også BSOD da PC'en hengte seg opp da jeg skulle skru av eller enable driver. Dette ble løst av at jeg installerte W7 på nytt i safemode, og PC'en fungerte perfekt i 2 uker.

 

Jeg dro på ferie igjen i 2 uker, men da jeg kom hjem så hadde jeg AKKURAT samme problemet. Jeg fikk ikke løst dette problemet. Installerte W7 3-4 ganger, men fortsatt hadde jeg problemet. Dette var i starten av August.

 

Nå har jeg da prøvd å fikse den igjen. Men jeg har da nye problemer. Når jeg starter opp PC'en så får jeg opp en melding om "H/W: monitor status abnormal" og at Vcore spenningen står i rød skrift på 0.92-0.96 V. Jeg får også BSOD med engang jeg skal gjøre noe. Jeg får ikke BSOD visst jeg bare lar PC'en stå på uten å gjøre noe i det hele tatt. BSOD sier da at det er hardware issues.

 

Spesifikasjoner:

 

Intel Core 2 Duo E6420 2.13GHz

GeIL 2x1GB ram

650W PSU

Asus P5N-E SLI

GeForce 9600 GT

 

PC'en er da 2-3 år gammel, og har fungert perfekt helt til nå. Jeg har aldri hadd problemer. Eneste jeg har skiftet ut er skjermkort.

 

BTW: Nettverk på PC'en fungerer nå. Men jeg får BSOD før jeg rekker å gjøre noe i det hele tatt.

 

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville først prøvd å koble fra alt av tilkoblet utstyr. Bare kjøre det mest nødvendige og se om feilen er da. Hvis fortsatt feil tyder det på at PSU og/ eller hovedkort er råtent. Hvis feilen forsvinner når du kobler fra eksternt ustyr, koble til en og en ting og se hva det er som drar ned spenningen.

 

Jeg hadde akkurat lignende feil på en PC, da var det en USB hub som var koblet med egen strømkilde som var kilden til feilen. Dro ut strømmen fra HUB'en og PC'en gikk normalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...