Gå til innhold

Electronica Musikk


markish

Dine electronica favoritter  

23 stemmer

  1. 1. Hvilket electronica band liker du best av disse?

    • Pendulum
    • Prodigy
    • Trentemøller
    • Danger
    • Røyksopp
    • Flunk
      0
    • Justice
    • Hector zazou
      0


Anbefalte innlegg

Okei. Da var vi kommet hit. Grunnen til at jeg startet denne tråden var fordi jeg elsker litt spesiell musikk. Jeg liker musikk som kan være kjapp/avslappende med mange effekter og i noen situasjoner fengende refreng.

 

Jeg hører mye på musikk som Danger, Prodigy, Pendulum og lignende band, men problemet er at jeg begynner å gå litt lei. Jeg er usikker på hva jeg skal se etter, og derfor tar jeg gjerne imot forslag fra andre!

 

Jeg vet at det er vanskelig å forstå hva slags musikk jeg er ute etter, men blant annet de bandene jeg ramset opp der + røyksopp er musikksjangeren jeg er ute etter. Electronica blir sett på som en sjanger fra en person, mens en annen sier det ikke er det. Electro house, dubstep osv. kan dere gjerne ta med her også.

 

Om noen har spørsmål eller rett og slett har noe fornuftig på hjernen ber jeg dere alle poste nye innlegg her! Takk =)

Endret av poweryo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker alle bandene i pollen din. Stemte Danger da han enda ikke har gitt ut noe som er dårlig og har noen låter som er helt latterlig gode. Alle de andre bandene har gitt ut noen skiver jeg ikke synes er helt toppen, feks Pendulum har vært jævelig varierende i kvalitet for meg.

 

Kan nevnte noen band du muligens liker/kommer til å like: Justice, Boys Noize, Birdy Nam Nam, Simian Mobile Disco

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Distance med Karash Kale er ganske kul, men hvis du ikke klarer "syngingen" så er One step beyond (med samme artist) også veldig stemningsfull og fin! Resten av musikken Karash Kale har synes ikke jeg er noe bra. Men må si meg veldig enig i det som er lagt ut og blitt tipset om!:)

Lenke til kommentar

:thumbup: Mye bra her!

Veldig vanskelig poll, men det ble Danger :!:

 

Vil anbefale Yuksek og Boys Noize!

 

Usikker på akkurat hva som ligger i "chill electronica med masse effekter", men du kan jo ta en lytt på Ratatat og edIT.

 

Ellers har jeg gått bort fra Electronica-begrepet, som er et diffust ord media har funnet opp. Dessuten så går alle rundt og sier de spiller Electronica, mens de egentlig spiller poprock som inkluderer et keyboard. Bruker heller Electronic som en paraplysjanger for all musikk som har dominerende elektroniske elementer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...