Gå til innhold

Kjøling av i7 930 OC, men med plassrestriksjoner


Ascubal

Anbefalte innlegg

Heisann, har i dag en Intel i7 930 OC til 3,5 Ghz, og det blir fryktelig varmt med stock kjøleren, særlig bedre blir det ikke av at det sitter en varmeovn under den (Nvidia GTX 480 med referansekjøler)

 

Hovedkortet er et Asus Rampage III Extreme. Grunnen til plassrestriksjoner er pga Corsair Dominator GT med medfølgende kjølevifter og Airflow Pro

Da vil det nok ikke funke med av de luftkjølte beistene til f.eks Noctua da disse tar stor plass utover rambrikkene også?

 

Så da må jeg ha noe mindre, men som fremdeles kjøler godt. Og da blir det vel en anelse verre.. Luftkjøling er å foretrekke, og helst fra norske nettbutikker.

 

Eventuelt, så kan jeg strekke meg til vannkjøling om dere ville mene det er nødvendig. Har fra før av drevet med vannkjøling, så kan vel litt om det, men utvalget i norske nettbutikker er så labert at det er kvalmende.

Forøvrig har jeg 2 stk pumper liggende igjen, en eldre Aquastream og den nye Aquastream XT Ultra.

 

Planen er også og kjøpe et Corsair 800D kabinett med tida, gjerne i løpet av neste mnd. Og ettersom jeg har skjønt er 800D et ypperlig kabinett og vannkjøle i?

 

Noen med tanker og innspill til dette? På forhånd takk så mye :)

Endret av NitramR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...