Gå til innhold

Laptop til 8-åring - anbefalinger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

enig med LMH1! viktig å ha fosikring og garanti i boks! man hvet alldri hva en unge kan finne på:) men syntes 13tommer er ca maks til en 8åring:)

 

hva med en av disse?

 

ASUS: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599968 denne er på 6,000kr (kan være litt dyrt men veldig god pc)

 

Acer: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=598373 Denner ligger på så lite som 3,500kr! den burde kunne klare det et barn på 8år skal bruke den til! pluss den er 15" skjerm.

 

Favoritt (Acer): http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599194 Denne er veldig billig og yter godt til den prisen til både spill og programmer og den har en veldig stor skjerm! kun 4,500kr!

 

Hadde jeg hatt penger til det og unger:P hadde jeg valgt Favoritten^^

Lenke til kommentar

Stasjonær er ikke aktuelt.

Den ville i tilfelle havnet på hans rom og det blir dermed mot hensikten.

Føler at jeg har bedre kontroll på en bærbar. Brorens har selvfølgelig K9 installert og brukes i all hovedsak med voksne i nærheten.

 

Tenkt prisklasse er opp til 6 000.

Tanken er da at en får en PC som varer en stund og kan ta en del spill.

Lenke til kommentar

Stasjonær er ikke aktuelt.

Den ville i tilfelle havnet på hans rom og det blir dermed mot hensikten.

Føler at jeg har bedre kontroll på en bærbar. Brorens har selvfølgelig K9 installert og brukes i all hovedsak med voksne i nærheten.

 

Tenkt prisklasse er opp til 6 000.

Tanken er da at en får en PC som varer en stund og kan ta en del spill.

 

Da er Favoritten jeg linka et bra valg:) spiller de fleste spill og er god kvalitet:)

Lenke til kommentar

Pøh, jeg hadde Commodore 64 når jeg var 8 år, jeg ble helt normal fordet. Den eneste forskjellen på meg og andre barna var at jeg kunne hele engelskpensumet før vi begynte med engelsk i 4. klasse.

 

jada men hadde du rask intertubes på den dære commodoren din med 32bit color skjerm og HD oppløsning? :p

Lenke til kommentar

Vent - du tør ikke la en 11-åring ha PC på sitt eget rom?

 

...Er vi littegrann overbeskyttende av oss?

 

(I den grad du fortjener et seriøst svar)

 

Når tror du en spilleglad 11-åring legger seg til å sove om PCen har fast tilholdssted på rommet?

 

Vi sitter ikke over ungene når de bruker PC, men de får heller ikke lov til å gjøre dette "bak låste dærer".

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg komme med negative innspill, men ville det ikke heller vært lurt å kjøpe en litt billigere laptop i dag, i og med at han er åtte, og så når han senere ble eldre, og var ute etter spill som krevde bedre hardware, at du da nok en gang kjøper ny laptop, i og med at data teknologien utvikles så fort?

 

Du er egentlig inne på kjernespørsmålet.

Noe som er billig og virker nå,

eller noe som varer noen år.

 

Noen minimumskrav vil jeg uansett sette.

4 GB RAM

Dual Core / i3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...