Gå til innhold

Nabobikkja gneller dagen lang


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Naboen har fått seg ny hund etter at den forrige var gammel og ble avlivet. Den gamle hunden brukte å stå ute i hundegården å gjø på alt ingenting, men det var fordi den var halvt blind og døv.

 

Nå har de fått en ny hund, en puddel som er søt å snill å artig å leke med. Sønnen min liker også hunden og naboenes barnebarn leker mye med den når de er der. Det er åpenbart en barnevennlig og sosial hund.

 

Men er den for sosial?

 

Nå har nabodama begynt å jobbe og hunden kan hun ikke ta med på jobb så den står nå i hundegården. Og gjør som om alt var galt helt til den oppdager at det er mennesker i nærheten, da holder den stilt.

 

Hva i all verden gjør man med sånt? Har sagt fra til nabodama, hun mener at den må stå sånn å bli vant til å være alene.

 

Jeg har NULL peiling på dyr, men det blir vel feil å rope til den at "hei, det er folk her så du trenger ikke være redd eller hva du nå er" hver gang en begynner å gnelle.

Ser for meg at den da blir forvent med dette og bare blir å fortsette å gjø da.

 

Jeg sitter mye hjemme å leser fag og det er litt irriterende å høre dyret bråke sånn...

 

 

 

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hunder har det helt fint med seg selv mens eieren er på jobb. Du burde ikke respondere på hundens bjeffing. Da lære den at bjeffing=du snakker med den og da fortsetter den selvsagt.

Det tror jeg at jeg kom frem til i innlegget.

 

Jeg har NULL peiling på dyr, men det blir vel feil å rope til den at "hei, det er folk her så du trenger ikke være redd eller hva du nå er" hver gang en begynner å gnelle.

Ser for meg at den da blir forvent med dette og bare blir å fortsette å gjø da.

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Hunder har det helt fint med seg selv mens eieren er på jobb. Du burde ikke respondere på hundens bjeffing. Da lære den at bjeffing=du snakker med den og da fortsetter den selvsagt.

Det tror jeg at jeg kom frem til i innlegget.

 

Jeg har NULL peiling på dyr, men det blir vel feil å rope til den at "hei, det er folk her så du trenger ikke være redd eller hva du nå er" hver gang en begynner å gnelle.

Ser for meg at den da blir forvent med dette og bare blir å fortsette å gjø da.

 

Ahah. Beklager. Er trøtt og leste ikke inlegget skikkelig. Da er vi enige da :)'

 

Edit: Dersom det er greit for eieren kan du selvsagt kjefte på den. Da skjønner den kanskje at det den gjør er feil.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden må den være alene ute i hundegården mens hun er på jobb? Det normale er at hunder er inne...

 

Evt kan du ta den inn til deg selv, så er den stille og du får selskap

Jeg er allergisk.

Det er ikke mi bikkje.

Den kan vel aldri lære å være alene da.

 

Trenger konkrete forslag her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...