PyrionZ Skrevet 21. september 2010 Skrevet 21. september 2010 Har lenge tenkt å handle meg en Chevy Silverado 2000mod eller eldre, da jeg liker dette karosseriet best. Men, hører no rykter om at det er dyre avgifter o.l på disse? Tørste er de, det veit jeg. Men, tenker på andre avgifter, utslipp osv. Generell info om bilene hadde vært flott!
Glavalavala Skrevet 22. september 2010 Skrevet 22. september 2010 Kjøper du brukt i Norge så er det ingen ekstra avgift. Skal du ta i fra utlanet så kan du sjekke avgifter her Tollvesenet. Vil si det er en grei og rimelig bil hvis du skrur selv. Det er lite alvorlige feil på disse, men sjekk motor og gearkasse. Viktigste er å sjekke etter rust. De vanligste motorene er vel 6,2 og 6,5 liter diesel på 2000 og eldre. 6,2 hadde litt feil og kunne få sprekk i blokka, men hvis motoren gikk mer enn 120000km uten så sies det å være greit. 6,5 litern er vel så å fri for store feil. Drivledd foran er en svakhet og forstillingene skjenerelt trenger mer stell enn en liten persjonbil. Du bør regne med skift av bærekuler og foringer mye tidligere enn vanlig. Et vanlig problem på eldre biler av denne typen er nok også det elektriske. Ledniger og releer kan det virke som om de bare har kastet inn enkelte ganger. Du vil helt sikkert få merke at GM kan stå for Gambia Motor enkelte ganger, men ikke de alvorlige feilene som gjør at du står ved veikanten og ikke kommer videre. Finner du en bil som er spekket med elektrisk utstyr så ikke regn med at dette fungerer feilfritt lenge, styr unna biler fra GM med digitale instrumenter som speedometer o.l. . Om noen syntes denne bilen bakdeler så er det kansje persjonlige grunner som stor, tung og vuggete å kjøre, men slik er jo disse bilene.
PyrionZ Skrevet 22. september 2010 Forfatter Skrevet 22. september 2010 Takk for infoen! : ) Men fikk høre no rykter om veldig dyre utslippsavgifter, da disse mangla visst partikkelfilter. Stemmer dette?
Skavold Skrevet 22. september 2010 Skrevet 22. september 2010 Partikkelfilter påvirker bare årsavgiften, som er 455 kroner dyrere enn for dieselbiler med partikkefilter og bensinbiler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå