Gå til innhold

Forskjellen på Netgear WNDR3700-100PES og WNR3500L-100PES?


wil

Anbefalte innlegg

Hei. Først kjøpte jeg en D-Link 635 Router. Den falt ut 2 ganger på rundt den uka jeg hadde den oppe å gikk. Så jeg bytta den inn og kjøpte en Jensen 89300. Denne fungerer helt greit. Men jeg angrer litt så jeg spekullerte litt på om jeg skulle kjøpe Netgear 3500L. Jeg leste noe om at Jensen ikke var så mye bedre enn D-Link. Men jeg lurte på om hva som var forskjellen på Netgear WNDR3700-100PES og WNR3500L-100PES.

3500 er billigere enn 3700.

Fordelen med Netgear Rourterene er jo at den har USB og Gigabit-Utganger noe som er fint for hovedkortet mitt.

Jeg ser at 3500 Routeren får litt bedre kritikk enn 3700 på Komplett.no

Også har jo Netgear OpenSource Firemware.

Men jeg synes jeg leste noe om at Netgear har Linux Grensesnitt? Stemmer dette? Men jeg vet ikke om dette gjelder for 3500 eller 3700. Kan noen bekrefte det?

 

Men det jeg da lurte på da var om det er fordeler ved å kjøpe 3700 enn 3500?

Desutten så lyser jo lysene på Jensen Routeren opp på natta. Noe veldig også det. Blått lys da for sikkerhetsskyld.

 

Håper noen vet noe.

 

 

Hilsen. wil.

Endret av wil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har 3 typer trådløs teknologi, b og g standarden er den gamle og mest vanlige som sender trådløst i 2,4Ghz frekvensen.

Men det har kommet en ny variant som heter N og den kan sende i 5.0Ghz frekvensen med teoretisk hastighet på opptil 300mbit/s kontra G standardens 54mbit/s.

 

De aller fleste N routere er dog ikke ren N og sender i 2,4Ghz båndet på opptil 130mbit/s.

Netgear WNDR 3700 kan sende N i begge frekvenser. Man må dog ha en egen mottaker for å kjøre i 5Ghz.

Lenke til kommentar

5GHz båndet = 11a, men støttes av MIMO som tilsvarer 11n på 2,4GHz.

Litt forvirrende begreper, siden 11a egentlig er 54Mbit...

 

11a støttes bla av mange laptops.

 

Når det gjelder open source, så støttes begge routerne av open source firmware. Det viktigste er at innmaten støttes, ikke hvilke fancy "open source" klistremerker man setter utenpå.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...