Gå til innhold

Ny gamer pc 12-15k


Anbefalte innlegg

Vurderer sterkt å investere i en stasjonær PC, da Final Fantasy xiv kommer snart, og min bærbare har ikke så mye tjangs på det spillet. Tenker i en prisklasse rundt 12000++, uten skjerm. Kunne godt tenkt meg et grafikkort som kan takle 3D, til fremtidig bruk. Fint hvis noen har noen bra anbefalinger på skjerm også, 22-24 tommer.

 

Butikker jeg kunne foretrukket er MPX, eventuelt netshop, eller dustinhome, alt etter hvor komponentene er billigst. Helst også et oppsett med oppgraderingsmuligheter.

 

Er ikke sikkert jeg skal ha ny PC, men hvis det er noen bra forslag, så kanskje jeg slår til. Alt for lenge å vente til mars med FF XIV.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at du mener 3D-redigering. Siden du foreslo GTX 480.

Du vil alltid spare penger på å bygge selv.

 

Prosessor og RAM:

Og i7 eller Phenom II X6 blir nødvendig, med henholdsvis 12 eller 8 Gb RAM.

Jeg påstå at Phenom II X6 er et bedre kjøp ut fra ren ytelse, men i7 er bedre i spill. Forskjellen er marginal i ytelse, Phenom II X6 blir ca 1000-1500 kr billigere med hovedkort og RAM.

Det finnes ikke hovedkort verdt å bry seg med for AMD nå, som også støtter SLI, med mindre du betaler 2500 for hovedkortet. Hvis du har et ønske om å sette inn et ekstra grafikkort senere må du over til Intel.

 

Grafikkort:

GTX 470 eller GTX 480. Nvidia er bedre enn AMD her.

GTX 480 er ca 33% raskere, men GTX 480 er varmere enn GTX 470 (GTX 480 er en varmeovn i seg selv) og bråker derfor mer. GTX 470 koster også rundt 2200-2300 mens for GTX 480 koster rundt 3500.

 

Strømforsyning:

Vil tippe noe rundt 600W for å sikre deg.

Vet lite om merker og navn her. Corsair er et ganske sikkert merke.

 

Lagring:

SSD? Hvis du har penger til det vil jeg anbefale å kjøpe en for Windows og noen spill, her vil du merke forskjell.

Spinpoint F3 1Tb er den beste harddisken ute nå hvis du ser etter ytelse.

Lenke til kommentar

Hva med netshop sin 1366 build som starter på 12500.- ? Er litt interessert i den. Da får du med gtx 480 som standard. Eneste er at det ikke ser ut til å gå an å velge ssd. Men det er ihvertfall billig... Når jeg sa 3D tenkte jeg mest på spill og film, ikke redigering. GTX 400 serien takler vel 3d?

 

Angående det oppsettet over, så kan man få så og si samme komponenter på en ferdigbygd fra netshop til 12500, bare at den har hakket dårligere prosessor og gtx 480 på 1536 mb..dog uten ssd

Endret av tor1986
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...