Gå til innhold

Casio radbrekker bildene dine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes dere er veldig kategoriske. Noen liker faktisk denne sjangeren av HDR. Ikke meg, men jeg synes ikke vi skal latterliggjøre de som liker det heller.

Er vel såkalt "fotosnobberi". Finnes alltid bedrevitere som skal forsøke å definere hva som er akseptabelt og ikke. Trist at en slik artikkel kommer på trykk og enda tristere når det er "redaktør" som står for den. :thumbdown:

 

Grunnen til at jeg ble var såpass "fotosnobbete" var egentlig Casios holdning til dette.

De begynte pressekonferansen med å sammenlikne de nye teknologiene med tidligere store revolusjoner innen digitalkameraer, som da de lagde det første digitalkameraet med LCD-skjerm. Å påstå at HDR-ART er på nivå med det må regnes som hakket mer arrogant enn det jeg var i artikkelen. Derfor tok jeg meg friheten å være litt spydig tilbake.

 

Det var jo ikke lett for dere å vite dette, siden jeg ikke skrev det i artikkelen. Men det er altså grunnen. Casio gjør et voldsomt nummer av noe som i beste fall er en morsom tøysefunksjon, og mener det vil "ryste digitalkameramarkedet", og da er det behov for at noen bringer dette ned på jorda igjen.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ble var såpass "fotosnobbete" var egentlig Casios holdning til dette.

De begynte pressekonferansen med å sammenlikne de nye teknologiene med tidligere store revolusjoner innen digitalkameraer, som da de lagde det første digitalkameraet med LCD-skjerm. Å påstå at HDR-ART er på nivå med det må regnes som hakket mer arrogant enn det jeg var i artikkelen. Derfor tok jeg meg friheten å være litt spydig tilbake.

 

Det var jo ikke lett for dere å vite dette, siden jeg ikke skrev det i artikkelen. Men det er altså grunnen. Casio gjør et voldsomt nummer av noe som i beste fall er en morsom tøysefunksjon, og mener det vil "ryste digitalkameramarkedet", og da er det behov for at noen bringer dette ned på jorda igjen.

Ja det gir mer mening da. Det er en svært stygg trend at firmaer begynner å presentere enkle og banale funksjoner som en revolusjon, men som noen nevner, Casio er ikke alene om dette. Feks. Apple er trolig verstingen når det gjelder å lyve & overdrive om produktene sine, og andre firmaer vil vel forsøke samme strategi når de ser at slik oppførsel faktisk dessverre fungerer mot deres merkedsssegment. Jeg synes likevel artikkelen fremstår som i overkant negativ og kranglete og jeg satt ikke igjen med at Casio var noen "synder" her.

Lenke til kommentar

HDR er det nye skjellsordet innenfor foto.

 

BBC arrangerte en foto konkurranse "Landscape photo of the year 2009" der det var 8 vinnere. På forumet under fikk bildene massiv kritikk for å være urealistilske HDR bilder, selv om det var bare et av bildene som trolig var et HDR bilde.

 

http://www.bbc.co.uk/blogs/photoblog/2009/10/landscape_award.html

Endret av LAEN
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

HDR er det nye skjellsordet innenfor foto.

 

BBC arrangerte en foto konkurranse "Landscape photo of the year 2009" der det var 8 vinnere. På forumet under fikk bildene massiv kritikk for å være urealistilske HDR bilder, selv om det var bare et av bildene som trolig var et HDR bilde.

 

http://www.bbc.co.uk/blogs/photoblog/2009/10/landscape_award.html

 

Skjønner ikke problemet, foto er en kunst, og ta bilde er bare en del av det, og redigere det etterpå med digitale verktøy er en annen del. Og sluttresultatet er det som teller! Hvem er interessert i realistiske bilder, det er bare ekstremt kjedelig, selv mesteren Ansel Adams "lagde" urealistiske bilder i mørkerommet, se han snakke om det selv, ligger noen videoer på youtube...

Endret av ebr
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...