vikingkylling Skrevet 16. september 2010 Skrevet 16. september 2010 Det er ikke noen tvil om at Batman: Arkham Asylum er en klassiker, og det er ikke noen tvil om at Spider-man spill har vært av varierende kvalitet. Personlig likte jeg Spider-man 2 (skjønt mest fordi narrator var Bruce Campbell), men etter det har det stort sett vært tragiske spill. Likevel endte jeg opp med å kjøpe Spider-man: Shattered dimensions, og førsteinntrykket etter fire brett er helt klart at det er sterkt inspirert av Arkham Asylum. For de som ikke vet det handler Shattered dimensions om Spider-man (duh...). Han prøver å stoppe Mysterio fra å stjele en steintavle, ender opp med å knuse den og holder på å ødelegge alle dimensjonene. Det gjør at han og tre andre Spider-men må finne restene av platen i dimensjonene sine og redde alle verdenene. - Batman løser gåter Riddlar har laget. Løser man dem får man poeng man kan bruke op oppgraderinger. Spider-man en rekke ting man kan gjøre for få poeng til å oppgradere ham. - Arkham Asylum er i en åpen verden, men selve spillet er lineært. Shattered dimensions på sin side er delt opp i store levels, og er på mange måter enda mer lineær. Men man kan ofte gå tilbake i levels, og siden vi velger levels selv kan vi fint gå tilbake til de forrige og gjøre ferdige achivements osv. - Batman sniker seg rundt i skyggene og angriper fiender fra skyggene, og gjerne ovenfra. Spider-man Noir sniker seg undt i skyggene og angriper fiendene fra skyggene, gjerne via stealth. - Batman har Detective Vision som lar han se fiender gjennom veggene, se interessante steder osv. Spider-man bruker Spider Vision for å se fiender gjennom veggene, interessante steder osv. - Batman leter etter ting, dvs collectibles. Spider-man leter etter ting, dvs collectibles. - Batman har mange gadgets han kan bruke når han vil. Vi har fire spider-men, alle med forskjellige gadgets osv. Hver for seg har de mindre enn Batman, men til sammen har de nok mer. - I Arkham Asylum føles det endelig som om vi spiller som Batman. I Shattered Dimension føles det endelig som om vi spiller som Spider-man. Jeg vet det kan høres ut som om Shattered Dimension bare er en rip-off av Arkham Asylum, men det har mer enn nok egne ting som gjør det unikt. Det er ikke Spider-man: Arkham Asylum, men mer en Marvel-oppfølger med Spider-man i stedet for Batman. Det er ikke akkurat perfekt, og spesielt fiende-AIen kunne ha vært mye bedre. Om en fiende ser Spider-Man Noir er det bare å holde deg i mørket og løpe tilbake i en tom korrido, så har de ikke sjanse å finne det. Veeeeldig bra AI... Men til tross for slike småting er det svært fornøyelig og morsomt. Selve historien er nok litt kort, men alle achivements-greiene for å oppgradere ham kan ta sin tid. Endelgi er det et Spider-an spill jeg kan anbefale. (btw har det på xbox360.)
Jext Skrevet 16. september 2010 Skrevet 16. september 2010 Har lest og hørt at dette spillet har ekstremt mye til felles med Arkham Asylum, noe som er en bra ting. Arkham Asylum er vel den beste adapsjonen av en Marvel tegneseriehelt til dags dato, og jeg gleder meg til oppfølgeren. Dessverre har ikke dette spillet fått god nok kritikk til at jeg gambler pengene mine på det. Metacritic scoren ligger på 77/100, jeg vet at dette ikke nødvendigvis gjør det til et dårlig spill men er ekstremt kresen og om det er et aspekt som irriterer meg ved et spill er det sjeldent jeg orker å fullføre det.
vikingkylling Skrevet 17. september 2010 Forfatter Skrevet 17. september 2010 Har lest og hørt at dette spillet har ekstremt mye til felles med Arkham Asylum, noe som er en bra ting. Arkham Asylum er vel den beste adapsjonen av en Marvel tegneseriehelt til dags dato, og jeg gleder meg til oppfølgeren. Dessverre har ikke dette spillet fått god nok kritikk til at jeg gambler pengene mine på det. Metacritic scoren ligger på 77/100, jeg vet at dette ikke nødvendigvis gjør det til et dårlig spill men er ekstremt kresen og om det er et aspekt som irriterer meg ved et spill er det sjeldent jeg orker å fullføre det. Arkham Asylum er en klassiker, og helt klart det beste superhelt-spillet til nå. Men nettopp derfor er det ikke så rart Shattered Dimensions låner veldig mye fra det. Det er nok ikke like bra som Arkham Asylum, men det er definitivt det beste Spider-man spillet så langt. Selv kontrollene er ganske like i begge spillene. Det eneste minuset jeg kommer på i farten er at kameraet kan være litt irriterende til tider om man bruker lock-on, men det er bare å slippe knappen litt nå og da for å ordne det. Det er ikke noe game breaker, akkurat. Du bør i det minste prøve en demo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå