Gå til innhold

Hva er egentlig kokosboller?


Fable

Hva er en kokosbolle?  

128 stemmer

  1. 1. Hvordan defineres en kokosbolle?

    • Vonde sjokoladeboller med kokos
    • Kjempegode eggehvitefylte boller dekket i sjokolade overdrysset kokos


Anbefalte innlegg

Vi har hatt en diskusjon på jobben i dag angående hva kokosboller egentlig er. Det startet mellom sjefen og jeg i kantina og endte med eksursjon til Meny og den Lille Kokosbolle-fabrikken.

 

Definisjon: Iflg. butikkkjeden Meny er kokosboller det mange gjenkjenner som sjokoladeboller med kokos. Det vil si - de har ikke hvitt fyll, men er derimot laget helt av sjokolade og blandet med kokos tvers igjennom. De er ofte å skue blant julebaksten.

 

 

Denne diskusjonen har engasjert flere på mange nivåer og det er mange ulike meninger - jeg mener det er en vanlig misforståelse at kokosboller har hvitt gelatinfyll uten kokosmasse.

 

Det er rett før jeg begynner å gjemme meg i buskene til kjendiskokker og konditorer for å overfalle de som da skal være landets eksperter på kokosboller. Men før jeg gjør det så prøver jeg diskusjon.no.

 

Hjelp meg bygge sak mot dette facistiske veldet av kokosbolleundertrykkere og hjelp meg finne ressurser på hva kokosbolle faktisk er! :)

 

For å være helt klar: Definisjonen på kokosboller er kokosboller laget av sjokolade med kokosmasse. IKKE sjokoladetrekt gelatinfyll med kokosstrøssel.

 

Edit: Poll lagt til av moderator

Endret av Osse-Mon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Si det... Hvilken instans som har det endelig ord vet jeg ikke, men diskusjonen utartet seg til muligheten for at flertallet bestemmer - noe jeg selvfølgelig nektet for!

 

Men diskusjonen var som sagt i utgangspunktet med min sjef - som igjen fikk sin sjef til å støtte han. Det var tilogmed dødlig seriøse trusler om lønnsnekt!

 

Dette er min noget absurde, meget seriøse, utrolig underholdende kamp mot supermaktene!

Lenke til kommentar

  1. Faktakorreksjon: Butikkkjeden MENY definerte det ikke, det var ei 19 år gammal jente bak disken etter hun fikk det ledende spørsmålet "Er du ikke enig at dette er kokosboller *peke på sjokolade med kokos*" fra en liten fyr med mord i blikket :p
  2. Dette er kokosboller kokosboller_02.jpg
  3. Dette er sjokoladeboller med kokos IMG_8440-Medium.JPG
  4. Sjefen til sjefen din gikk uten oppfordring inn i diskusjonen, og støttet sjefen din :p
  5. Det er første gangen jeg har blitt kalt en supermakt, jeg må si jeg liker det :D
     

  • Liker 2
Lenke til kommentar

  • Faktakorreksjon: Butikkkjeden MENY definerte det ikke, det var ei 19 år gammal jente bak disken etter hun fikk det ledende spørsmålet "Er du ikke enig at dette er kokosboller *peke på sjokolade med kokos*" fra en liten fyr med mord i blikket :p

 

Diskriminering av ansatte! Det var ikke ledende spørsmål og jeg har ikke mord i blikket - bortsett fra når jeg ser på deg!

 

  • Sjefen til sjefen din gikk uten oppfordring inn i diskusjonen, og støttet sjefen din :p

 

Uoppfordret pff! Jeg så deg trave bestemt nedover gangen mot hans plass. Korrupsjon er i aller høyeste grad dagsaktuellt! Kanskje på tiden å benytte 1000-tipset...

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med trådstarter, kokosboller har ikke kokos i fyllet. :)

 

Feil...

 

Jeg har lagt til en paragraf i åpningsposten.

 

For å være helt klar: Definisjonen på kokosboller er kokosboller laget av sjokolade med

kokosmasse. IKKE sjokoladetrekt gelatinfyll med kokosstrøssel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Feil.

 

For å være helt klar: Definisjonen på kokosboller er ikke kokosboller laget av sjokolade med

kokosmasse. MEN sjokoladetrekt gelatinfyll med kokosstrøssel.

 

Ja, det er det jeg mener. Vi er helt enige! :)

 

Kokosboller har ikke kokosfyll.

 

 

MISQUOTE FTW! Hvordan gikk det med lønnsforhandlingene tommy?!?!

Lenke til kommentar

  • Faktakorreksjon: Butikkkjeden MENY definerte det ikke, det var ei 19 år gammal jente bak disken etter hun fikk det ledende spørsmålet "Er du ikke enig at dette er kokosboller *peke på sjokolade med kokos*" fra en liten fyr med mord i blikket :p

 

Diskriminering av ansatte! Det var ikke ledende spørsmål og jeg har ikke mord i blikket - bortsett fra når jeg ser på deg!

 

  • Sjefen til sjefen din gikk uten oppfordring inn i diskusjonen, og støttet sjefen din :p

 

Uoppfordret pff! Jeg så deg trave bestemt nedover gangen mot hans plass. Korrupsjon er i aller høyeste grad dagsaktuellt! Kanskje på tiden å benytte 1000-tipset...

 

Korrupsjon?? Jeg har dessverre ikke motatt noen forsøk på bestikkelser fra noen som helst. Give it to me, så skal jeg avgjøre denne diskusjonen på Salomonsk vis ;)

Lenke til kommentar

 

Korrupsjon?? Jeg har dessverre ikke motatt noen forsøk på bestikkelser fra noen som helst. Give it to me, så skal jeg avgjøre denne diskusjonen på Salomonsk vis ;)

 

 

Hvem vil noensinne innrømme korrupsjon?! Jeg skal holde et våkent blikk for gelatinfyll i munnvikene heretter!

Lenke til kommentar

Si det... Hvilken instans som har det endelig ord vet jeg ikke, men diskusjonen utartet seg til muligheten for at flertallet bestemmer - noe jeg selvfølgelig nektet for!

 

Men diskusjonen var som sagt i utgangspunktet med min sjef - som igjen fikk sin sjef til å støtte han. Det var tilogmed dødlig seriøse trusler om lønnsnekt!

 

Dette er min noget absurde, meget seriøse, utrolig underholdende kamp mot supermaktene!

 

Jeg får si som Marcus: dette er første gangen jeg blir kalt en supermakt. Fortsett med det, så skal jeg legge vekk alle trusler om lønnsnekt. Men en kokosbolle er en bolle fylt med stivpiskete eggehviter og gelating, med sjokoladetrekk og kokosstrø. Det du sikter til som julegodis er sjokoladeboller med kokos. Eller sjokoladeboller med havre, for de som foretrekker den marginalt sunnere varianten. Eller romkuler, der kokos/havre er nytet ut med kakesmuler. Deilig!

 

For referanse:

Bildesøk etter "kokosboller" (3800 treff)viser nesten utelukkende skumfylte herligheter:

http://www.google.no/images?q=kokosboller&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=no&tab=wi&biw=1280&bih=567

 

Bildesøk etter "sjokoladeboller med kokos" (374 treff) viser en overvekt av det trådstarter feilaktig mener er kokosboller: http://www.google.no/images?um=1&hl=no&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anb-NO%3Aofficial&biw=1280&bih=567&tbs=isch%3A1&sa=1&q=sjokoladeboller+med+kokos&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

 

I tillegg: Den lille kokosbollefabrikken (http://www.kokosbollen.no/) selger kun den skumfylte varianten. De burde ha bra kompetanse på området.

 

Til slutt: Nordkak selger "Mammas Sjokoladeboller med kokos" http://www.nordkak.no/mamma.php som er det trådstarter mener er kokosboller.

 

Lurer på om jeg må opprette en Wikipediaartikkel om kokosboller for å få slutt på denne diskusjonen en gang for alle ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...