Gå til innhold

Følg med! Noen 92-modeller med innkallelse til del 2?


Pleya

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aha ok.

Panser- og 2.bataljon var full så jeg fikk Panserbataljonen, Artilleribataljonen og Ingeniørbataljonen satt opp på sånn alternativs liste. Får vite til sommeren om jeg skal inn eller ikke :/

Hva er sjensene for å komme inn da?

 

Du hadde skrevet her ja. Dumt at de to "feteste" avdelingene er fulle da. Du får vel vite om du kommer inn i mars tror jeg, da hovedfordelingen til avdelingene skjer og varsel om planlagte innkallelser sendes ut.

 

Sjansene er veldig høye for at om du er tjenestedyktig så blir du innkalt.

Fikk full pott på syn, hørsel og det der. Men på de skriftlige testene fikk jeg 6/9. Syntes det virka lavt, men han sa det var over gjennomsnittet så vetikke helt.

Fikk litt håp i og med at du sier det er stor sjanse for å komme inn :)

Lenke til kommentar

Ta slike spørsmål i tråden om å dimme eller noe, her er vi interessert i Forsvaret :thumbdown:

 

Men, du kan si ifra at du er ekstremt lite motivert ja, og dersom Forsvaret ikke har bruk for deg spesielt tas dette hensyn til og du slipper kanskje innkallelse. Men i bunn og grunn interesserer det Forsvaret midt på ryggen om du er interessert eller ei dersom de trenger en med de fagbrev/kunnskaper/bevis du har. Flere spørsmål, ta det i en Dimme-tråd eller PM.

Lenke til kommentar

Gleder meg til sesjon nå altså.

 

Men har søkt litt på nettet over de "vanskeligste" stedene og komme inn, men ikke noe og finne på forsvarets egne sider så er usikker.

 

Men :

 

1. Fallskjermjeger

2. Kampskvadronen

3. Panserbataljonen

4. Jegerkompaniet

 

 

Noen som eventuelt kan fortsette litt på listen eller sette de i riktig rekkefølge ?

Endret av clickz101
Lenke til kommentar

Gleder meg til sesjon nå altså :D:D

 

Men har søkt litt på nettet over de "vanskeligste" stedene og komme inn, men ikke noe og finne på forsvarets egne sider så er usikker.

 

Men :

 

1. Fallskjermjeger

2. Kampskvadronen

3. Panserbataljonen

4. Jegerkompaniet

 

 

Noen som eventuelt kan fortsette litt på listen eller sette de i riktig rekkefølge ?

 

Vil nå heller sette det opp slik om man skal lage en liste:

 

1. Fallskjermjeger(HÆR)/Marinejeger(SJØ)

2. Artillerijeger (HÆR)/Kystjeger(SJØ)/Minedykker(SJØ)

 

EDIT - Alle er vanskelige på sin måte, men vil også legge til at jeg tror Jegerkompaniet kommer høyt på lista. Både før KESK og Panserbataljonen som er avdelinger enhver kan klare.

Endret av Donnie Darko
Lenke til kommentar

Gleder meg til sesjon nå altså :D:D

 

Men har søkt litt på nettet over de "vanskeligste" stedene og komme inn, men ikke noe og finne på forsvarets egne sider så er usikker.

 

Men :

 

1. Fallskjermjeger

2. Kampskvadronen

3. Panserbataljonen

4. Jegerkompaniet

 

 

Noen som eventuelt kan fortsette litt på listen eller sette de i riktig rekkefølge ?

 

Vil nå heller sette det opp slik om man skal lage en liste:

 

1. Fallskjermjeger(HÆR)/Marinejeger(SJØ)

2. Artillerijeger (HÆR)/Kystjeger(SJØ)/Minedykker(SJØ)

 

EDIT - Alle er vanskelige på sin måte, men vil også legge til at jeg tror Jegerkompaniet kommer høyt på lista. Både før KESK og Panserbataljonen som er avdelinger enhver kan klare.

 

Husk at artillerijeger ikke er noen jegeravdeling i Hæren, men en soldatstilling i Artilleribataljonen, Lokaliseringsbatteriet tror jeg det er.

Lenke til kommentar

Dere vil i militæret frivillig?

 

Jeg har vært der på 90-tallet og var positiv i starten. Men ikke etterhvert...

 

Synd, trist, leit

 

Ja, vi vil inn i Forsvaret, i hvert fall de fleste av oss her. Hva som motiverer oss tror jeg er ganske forskjellig, men vi vil inn altså.

Jeg er HVU og har vært det i 3 år, og skjønner godt hva du hinter til når du sier at du startet positiv men mistet det etter hvert. Man lærer begrepet HAT i av egenerfaring i HVU og, men allikevel vil jeg inn. Hvorfor? Fordi Forsvaret, på tross av sine mange negative sider, er en unik opplevelse du ikke får andre steder, jeg har alltid vært interessert i krigshistorie og diverse relaterte emner og jeg har den ideen at det er verdt å tjene forsvaret av landet.

 

Og dette er strengt tatt en tråd hvor vi diskuterer om vi (1992-kullet) kommer inn, så for å forebygge spredning av negativ tekst ber jeg om at vi holder oss positiv til Forsvaret i utgangspunktet, så vi slipper å hente flammekastere.

Endret av Sapere_aude
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har sendt VPV mail angående førstegangstjeneste i Jegerkompaniet/Etterrerningsbataljonen. De sa det ikke gikk ann.

 

Kopi av mailen:

Hei

 

Nei, det er ikke førstegangstjeneste ved disse to.

 

 

Du vil få vite mer om hvilke muligheter du har til å komme til de forskjellige avdelingene på sesjonsdagen.

 

 

 

Om de forskjellige avdelingene, se her:

 

 

 

http://www.mil.no/felles/vpv/start/fgt/Tjenestemuligheter/

 

 

Tror de ga faen i spørsmålet mitt.

Lenke til kommentar

Har sendt VPV mail angående førstegangstjeneste i Jegerkompaniet/Etterrerningsbataljonen. De sa det ikke gikk ann.

 

Kopi av mailen:

Hei

 

Nei, det er ikke førstegangstjeneste ved disse to.

 

 

Du vil få vite mer om hvilke muligheter du har til å komme til de forskjellige avdelingene på sesjonsdagen.

 

 

 

Om de forskjellige avdelingene, se her:

 

 

 

http://www.mil.no/felles/vpv/start/fgt/Tjenestemuligheter/

 

 

Tror de ga faen i spørsmålet mitt.

 

 

 

De svarte da de? Vet ikke noe om Jegerkompaniet, men Etterretning består av vervede

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...