Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows avbrutt under installasjon pga batteritom - umulig å installere?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg fikk nettopp laptopen min fra reparasjon i dag, men klarte å glemme strøm til laptopen ved start av pc'en.

 

Ved første start begynte trolig Windows Vista å installeres, men underveis gikk laptopen tom for batteri. Noe som følgelig førte til at installasjonen ble avbrutt.

 

Når jeg nå har satt inn strømkabelen, og prøver å starte laptopen, får jeg konstant følgende melding:

 

*

Datamaskinen startet uventet på nytt, eller det oppstod en uventet feil.

Windows-installasjonen kan ikke fortsette. For å installere Windows må du klikke OK for å starte datamaskinen på nytt. Start deretter installasjonen på nytt.

*

 

Jeg har trykket OK, pc'en restartes da automatisk, men samme feilmeldingen kommer opp igjen... Har også prøvd å slå av og på pc'en, i tillegg til å starte den i sikkermodus, men det siste var heller ikke mulig ettersom installasjonen ikke var fullført.

 

Håper på behjelpelige svar, og takker i første omgang på forhånd for svar :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste maskiner har en system recovery- / factory reset-mode på en skjult partisjon som kan aktiveres ved å trykke f.eks. ALT+F10, F11, F12 eller lignende - google din maskin og se om du finner dette.

 

Takker for svar.

 

Hvor skal man trykke på de tastene? Fant uheldigvis ikke noe relevant angående min maskin ved å google. Er for øvrig snakk om en Acer 5520G.

 

Håper på flere behjelpeligheter :-)

 

EDIT: Har klart å komme til Acer eRecovery Management, og der får jeg valget mellom følgende:

* Gjenopprett systemet til fabrikkstandard

* Gjenopprett systemet fra CD/DVD

 

Vil førstnevnte også slette all innhold fra harddisk? Og hva med sistnevnte?

 

Trenger å beholde all data fra harddisken grunnet dokumenter som er lagret der.

Endret av JaguarXKR
Lenke til kommentar

Du må regne med at gjenoppretting sletter alt.

 

Det er to vanlige metoder for å hente ut data i slike situasjoner: boote Linux CD og kopiere ut til USB disk, eller ta ut disken og koble den til en annen PC (evt via USB adapter).

 

Takker for et godt svar.

 

Da satser jeg på USB adapter, for så å overføre filene over til en annen PC.

 

Får nå håpe på at harddisken ikke er blitt tømt under service i hvert fall :) Ettersom jeg var nødt til å installere Vista etter å ha mottatt laptopen fra service. I følge rapporten er VGA og HK byttet, så håper det ikke har påvirket harddisken.

Lenke til kommentar

Har forresten sjekket litt rundt, og ser at det er noe forskjell mellom IDE og SATA når det gjelder adaptere. Etter en liten sjekk på nett når det gjelder min "døde" laptop, altså Acer 5520G, gjelder det her etter min forståelse SATA.

 

Har dessverre minimalt med peiling innen data, men kan denne løse problemet så jeg får overført data fra forrige harddisken inn til min nye laptop?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344906

 

Eller evt andre anbefalinger til lavere pris e.l.? :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...