Gå til innhold

Anbefal meg fjellsko?


Anbefalte innlegg

Finner ikke ut hvor jeg bør spørre, så da bare prøver jeg her:

 

Jeg trenger nye gode fjellsko! Jeg er ikke noe på "ekstremturer", men vanlige fjellturer på noen timer/mer "trimturer" og dagsturer. Har ganske smal fot, og trenger sko med demping i sole pga ryggproblemer.. Og selvf. goretex.

 

Noen som kan tipse meg/anbefale meg noen? Gjerne link

 

Takker og neier ;):)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare en riktig måte å kjøpe fjellsko på, og det er å gå på butikken og prøve dem. Ta med et par tjukke sokker, og prøv sko med disse på. Kjøp ikke trange sko eller sko som akkurat går på. Da går man gjerne med tynne sokker og man kan lett få gnagsår, spesielt i starten når skoene ikke er "inngått". Jeg går gjerne med litt tjukkere sokker, eller to par, selv om sommeren. Har derfor sluppet unna gnagsår. Start også med å bruke skoene over mindre distanser. De fleste sko former seg til din fot med levetiden.

 

Jeg har pleid å holde meg til en lettere fjellsko fra Viking for dagsturer og ikke alt for fuktig terreng. Sliter ut et par med disse årlig. Men for ikke lenge siden kjøpte jeg et par fjellsko av solid sort fra Alfa, for mer krevende turer (bre-vandring, snø, etc). Jeg tror jeg prøvde over 20 forskjellige sko-merker for å finne de som passet min fot best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...