Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forberedelser til vinterkjøring


Eaan

Anbefalte innlegg

I vinter skal det kjøres og i den sammenheng må det en del forberedelser. Denne guide inneholder det meste.

 

Sykkelen: Kawasaki KMX 125, 2-takt. Har lastet opp bildet på forumet før, men finner det ikke. Den ser omtrent slik ut uansett.

 

Jeg håper på å kjøre hele vinteren, og tror det skal være gjennomførbart. Temperaturen her blir sjeldent lavere en -15c, men blir vel annet transportmiddel på de verste sludd-dagene.

Lager en liste så det blir enklere å holde ''styr'' på hvilke modifikasjoner/oppgraderinger som er unnagjort.

 

  • Piggdekk Planlegger å beholde dekkene som allerede er på siden de er knotttet. Felleskjøpet selger vist pigger man monterer selv, så satser på det.
  • Varme Da tenker jeg primært på fingrene. Tror biltema har varmehåndtak, men det må undersøkes.
  • Lys God belysning er viktig både for å se og blir sett. Behøver ikke å vært noe fancy xenon langlys som ser kult ut. Kan godt bruke en lyskaster om det skulle passe meg.
  • Batteri Biltema burde funke greit her. Antar batteriet ikke varer lenge i kulden, og må vedlikeholdslade. Jeg skal lage et system for rask lading, hvor jeg har to metallklips som stikker ut og jeg kan feste laderen på. Det er kickstart uansett så flatt batteri er ikke verdens undergang.
  • Bekledning Jeg går vel for ull under her. Kanskje boblejakke og skibukse funker bra i kulda. Jeg har heldigvis dobbelt visir så dugg blir vel ikke så voldsomt et problem.



 

Det er alt jeg kommer på i kveld. Gjerne kjør på med innspill og egen erfaring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...