Gå til innhold

Sært problem med Dlink router


Tronuk

Anbefalte innlegg

Ok, så jeg har en bærbar PC, en ASUS X77J, som jeg flytter annenhver uke mellom mora og faren min. Hos min mor fungerer internettet alltid og har aldri opplevd noen problem der. Når jeg tar den til mitt andre hjem derimot, får jeg kun en gul trekant nede i høyre hjørne, som sier at jeg ikke har nettverkstilgang. Fullt signal og alt, men ingen internett. Har prøvd alt av restart maskin, reset av modem og router, slå av alt og på igjen, men får den samme beskjeden.

 

SÅ, restarta jeg maskinen en siste gang, i håp om at det skulle fungere denne gangen, og plutselig ser jeg at jeg har fått internett, bare at i stedenfor nettverksID'en som har stått før (Dlink) står det nå "Dlink 2".

 

Lurer på om hva som har skjedd her, i tillegg til hva jeg kan gjøre for å unngå dette problemet fremover.

 

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan lagre så mange profiler du orker på det trådløse nettverkskortet ditt. Det er jo svært få trådløse nett som er like slik at en profil som passer i hjem 1 ikke vil funke i hjem 2 pga forskjellige SSID(Nettverksnavn), kryptering(WEP,WPA,WPA2 passord) etc.

 

Så lag deg profiler på begge nett så kan du bare velge det du ønsker å bruke for å koble deg til avhengig av hvor du er.

Lenke til kommentar

Du kan lagre så mange profiler du orker på det trådløse nettverkskortet ditt. Det er jo svært få trådløse nett som er like slik at en profil som passer i hjem 1 ikke vil funke i hjem 2 pga forskjellige SSID(Nettverksnavn), kryptering(WEP,WPA,WPA2 passord) etc.

 

Så lag deg profiler på begge nett så kan du bare velge det du ønsker å bruke for å koble deg til avhengig av hvor du er.

Takk for kjapt svar.

 

Hvordan profil mener du? Hvordan går jeg fram for å lage en slik profil?

Lenke til kommentar

Profilen er en slags passord/påloggingsfil som du lagrer via det verktøyet du bruker for å logge på det trådløse nettverket. Det er litt ymse hvilke verktøy som brukes til slikt men hvis du dobbeltklikker eller høyreklikker på trådløsikonet i taskbar så skal det være lett å se der. Hvis du klikker på "List tilgjengelige trådløse nettverk" så ligger det vanligvis en mulighet til å opprette profiler derfra også.

 

Det du trenger da er SSID(Navn på nettet) og krypteringspassordet(WEP,WPA,WPA2 etc), opprett ny profil og legg inn riktig info og lagre profilen. Noe i den duren ihvertfall. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...