Gå til innhold

Ny video av Bioshock Infinite neste uke (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Generisk søppel? List gjerne opp eksempler, men jeg er allerede forberedt på å klaske håndflaten i panna.

 

Jeg ser i ettertid at formuleringen min var så hårreisende dårlig at jeg burde bli stilt i forumets virtuelle gapestokk. Det jeg forsøkte å si var at det ikke var veldig gentleman-aktig av denne Simalarion å måle Bioshock opp mot forrige tiårs mest komplette skytespill. Han burde heller hylle spillet for å være så mye bedre enn all det generiske mølet sjangeren spruter ut hvert år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generisk søppel? List gjerne opp eksempler, men jeg er allerede forberedt på å klaske håndflaten i panna.

 

Jeg ser i ettertid at formuleringen min var så hårreisende dårlig at jeg burde bli stilt i forumets virtuelle gapestokk. Det jeg forsøkte å si var at det ikke var veldig gentleman-aktig av denne Simalarion å måle Bioshock opp mot forrige tiårs mest komplette skytespill. Han burde heller hylle spillet for å være så mye bedre enn all det generiske mølet sjangeren spruter ut hvert år.

Bedre, bedre.

 

Likevel tror jeg ikke at industrien(det være seg kritikere eller utviklere) generelt rangerer HL2 som bedre enn BioShock. Sjekker vi for eksempel Metacritic, finner vi en ganske så lik snittscore(originalutgavene). Hvordan rabiate fanboys rangerer spill er derimot uinteressant for meg.

 

Rent teknisk sett var jo Half-Life 2 langt forbi det meste da det kom ut, men det var også Crysis uten at det fikk noen GOTY-priser. Jeg vil ikke si noe mer enn at både Half-Life 2 og BioShock er fantastisk gode spill, men ikke helt i samme sjanger. Grunnen til at Simalarion setter dem opp mot hverandre må være at han ikke har spilt andre spill de 10 siste årene, for bortsett fra førstepersonsperspektivet er ikke spillene særlig like.

Lenke til kommentar
men ikke helt i samme sjanger. Grunnen til at Simalarion setter dem opp mot hverandre må være at han ikke har spilt andre spill de 10 siste årene, for bortsett fra førstepersonsperspektivet er ikke spillene særlig like.

 

Grunnen til at jeg ikke brukte feks Crysis (som også har et haaav bedre fysikk en Bioshock) som eksempel er for at det har elendig historie, noe du satte i sentrum. DERFOR brukte jeg hl2 som eksempel, uten forklaring for jeg troddet dette gikk klart frem av diskusjonen. Joda, det er bedre en flere av FPS jeg har spillt selvagt, men det ble hypet (noe du ikke kaller hype, men for meg er det det i forhold til hvor teknisk dårlig jeg synes spillet faktisk var) for mye opp i forholdt til hvor bra det var i mine øyne, er ikke stort å gjøre med at vi er uenige der (hva som videre plaget meg med spillet har jeg alleredet nevnt).

 

Hvor mye jeg har spillt vet du tydligvis like mye om som hva jeg snakker om forøvrig, der er vi nok enige.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...