Gå til innhold

Bærbar PC skal kjøpes (Nok en slik tråd)


Anbefalte innlegg

God kveld!

 

Min forrige Acer-laptop tok kvelden for noen uker siden, og nå har jeg altså tenkt til å anskaffe meg en ny én. Budsjettet ligger på maks 7 000, helst billigere selvsagt!

 

Trenger litt hjelp, har ikke kunnskap om laptoper. I rangert rekkefølge skal den brukes til:

- Film og musikk

- Football Manager :new_woot:

- Surfing

- Studier, da den tid kommer

 

Ellers ønsker jeg 15,6" og ikke altfor tung. Støy og varme liker jeg ikke! Merket spiller ingen rolle.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Denne testvinneren bør treffe ditt bruk ca. 90%, størrelsen er vel kanskje for liten?

Football manager er ikke akkuratt det mest krevende spillet pr. definisjon, så noen veldig kraftig grafikkløsning er ikke nødvendig.

 

Vil du ha en litt større pc med litt større skjerm er vel disse 2 også noe å se på:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=598005

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597926

Lenke til kommentar

Av erfaring vet jeg at FM går bedre jo kraftigere prosessor man har - jeg vil tro en slik spareprosessor som sitter i sånne netbooks, vil bli litt svake. Hvis man er som meg, og vil spille FM med alle ligaer i gang og med størst mulig database - gå for den kraftigste prosessoren du kan få innenfor budsjettet ditt, + tilstrekkelig minne - 4Gb burde være nok.

Lenke til kommentar

Ok - Innenfor et budsjett på 7k burde du vel finne en Intel Core i5 prosessor. Jo høyere modellnummer, jo bedre. Som f.eks. i den nederste linken som IT-henrik kom med - som forøvrig ser ut som en brukbar maskin til "riktig" pris.

 

Du kan jo selv gå på Prisjakt.no og setter opp søk på maxpris 7000 og Core i5, så skulle det dukke opp mange alternativer.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...