Gå til innhold

Valg av hodetelefoner i "høy"- prisklassen.


Calypso25

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg trenger hjelp til å velge mellom hodetelefoner nevnt under. Spørsmålet mitt er som følgende: Jeg setter meget stor pris på mye bass, har brukt KOSS portpro i mange år,

og mener personelig at disse er helt konge, men nå vil jeg ha noe med mye mer lydkvalitet, men som fortsatt holder på mye av bassen jeg fikk fra portpro.

 

Jeg ønsker KUN en de nevnt under og ingen andre, så hvis noen har noe brukserfaring eller kunnskap om dem hadde det vært ufattelig fint om dere kunne dele dette med meg. Setter stor pris på det:)

 

Valgene:

 

1. Monster Beats by Dr. Dre Studio

2. Sennheiser HD 650s

3. Beyerdynamic T50 P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg ønsker KUN en de nevnt under og ingen andre (...)

 

Valgene:

 

1. Monster Beats by Dr. Dre Studio

2. Sennheiser HD 650s

3. Beyerdynamic T50 P

 

Ikke for å være vanskelig her (ok, litt da):

Hvorfor er, bl.a., den eminente hodetelefonen Denon AH-D2000, som er velkjent for sin basskvalitet så vel som -kvanitet, utelukket? :)

 

Uansett hvilken hodetelefon du velger (av de nevnte) kommer de nok til å få de gode, gamle Porta Pro-klokkene til å framstå som et avfallsprodukt.

 

Det kan også være av interesse for andre som skal svare på innlegget ditt å vite om du er i besittelse av hodetelefonforsterker (eller tilsvarende utstyr) da hodetelefoner i denne prisklassen (>2000 NOK) gjerne bør drives av en. I denne sammenheng kan det for eksempel nevnes at Denon-hodetelefonen regnes for å være langt mer lettdrevet enn Sennheiser HD650.

 

Mobilitets-/portabilitetskrav kan det også være fint å få høre et par ord om, ettersom 2/3 av dine alternativer er portable, mens HD650 knapt kan regnes i denne klassen ... :yes:

Lenke til kommentar

 

 

Jeg ønsker KUN en de nevnt under og ingen andre (...)

 

Valgene:

 

1. Monster Beats by Dr. Dre Studio

2. Sennheiser HD 650s

3. Beyerdynamic T50 P

 

Ikke for å være vanskelig her (ok, litt da):

Hvorfor er, bl.a., den eminente hodetelefonen Denon AH-D2000, som er velkjent for sin basskvalitet så vel som -kvanitet, utelukket? :)

 

Uansett hvilken hodetelefon du velger (av de nevnte) kommer de nok til å få de gode, gamle Porta Pro-klokkene til å framstå som et avfallsprodukt.

 

Det kan også være av interesse for andre som skal svare på innlegget ditt å vite om du er i besittelse av hodetelefonforsterker (eller tilsvarende utstyr) da hodetelefoner i denne prisklassen (>2000 NOK) gjerne bør drives av en. I denne sammenheng kan det for eksempel nevnes at Denon-hodetelefonen regnes for å være langt mer lettdrevet enn Sennheiser HD650.

 

Mobilitets-/portabilitetskrav kan det også være fint å få høre et par ord om, ettersom 2/3 av dine alternativer er portable, mens HD650 knapt kan regnes i denne klassen ... :yes:

 

 

Er fult klar over denon, men enn må jo innrømme at de ikke er akkurat verdens "peneste" hodetelfoner. Tenker meg når jeg skal bruker rundt 3-4 lapper på hodetelefoner, så skal de også se bra ut.

 

Hvis jeg noen gang kommer til å gå for denon, så blir det i så fall ah-d5000.

 

Jeg er ganske sugen på Dre sine, har hørt mye bra om dem, men det verste som kunne ha skjedd er at de mangler bass. Mange har fortalt meg at bassen er ubeskrivelig god, mens andre sier at selv portapro knuser dem, ikke rart enn da begynner å lure...

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke hørt Beats Studio, men utifra det jeg har lest skal de ha veldig mye bass, og relativt god lydkvalitet ellers. En ting jeg kan garantere er at de kommer til å gruse PortaPro mtp. bass og dynamikk. De som mente PortaPro var bedre testa nok med en ipod nano med 128kbits mp3 rippa av en full bonde på slutten av 90-tallet.

 

Men seriøst, jeg syns du burde vurdere Beyerdynamic DT770, disse er kjent for å levere "subwoofer-bass", og er lettdrevne nok til mp3-spillere og lydkort. Når du kjøper hodetelefoner for 2000 kr og oppover, må du nesten suppelere med hodetelefonforsterker og en brukbar lydkilde for å utnytte potensialet, ellers er det bortkastede penger. Du kan eksempelvis bare glemme å drive HD 650 ut av en mp3-spiller.

 

Så hvis du ikke trenger den aktive støydempingen til Beats by dr dre studio, råder jeg deg til å prøve Beyerdynamic DT770.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...