Gå til innhold

Hovedkortet fungerer ikke som det skal


HiFi-maNN

Anbefalte innlegg

Hei !

 

Jeg var nylig idag og lånte meg en PC fra en kompis. Når jeg kom hjem og fikk koblet opp maskinen og skulle til og slå på og boote windows platen, så stoppet det opp omtrent rett etter jeg slo på "på" knappen. Det kommer opp: " Keyboard error or no keyboard present, CMOS checksum error - default loaded. " Og det at jeg må trykke F1 for og fortsette. Men dette kan jeg jo ikke når det ikke er liv i noe !? Vet noen hva dette kan skyldes ?

 

Jeg setter stor pris på all svar fortest mulig :)

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekket at tastaturet sitter rett? Rett inngang og ingen bøyde pinner?

Har du et annet tastatur?

Tastaturet sitter rett, og ingen brekte/bøyde pinner. Har dessverre ikke ett annet tastatur og teste ut, men det er vell rart at både tastaturet og PC musa skal være død samtidig ? Spessielt når begge delene funket utmerket senest i går.. Jeg vet ikke, men hadde jeg tadd ein rå sjangs og gjettet nå så hadde jeg gjettet på at hovedkorte får for lite strøm ? Men det er jo også rart.. Både 24 pin og 4 pins kontakten fra PSUen er i hovedkortet. Skal vell være den eneste strømmen det trenger !? Og nå låser PCen seg etter 1 sec etter start. Rekker ikke engang og komme til der jeg var i sted.

Endret av HiFi-maNN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...