Gå til innhold

Elendig service hos Serviceproffen AS


Anbefalte innlegg

Jeg vil her skrive om en erfaring jeg hadde hos Serviceproffen AS for en stund siden.

 

Jeg leverte et Canon20D med en remote controller som heter Pclix, dette pga error99 som dukket opp etter en stund med intervall opptak.

Jeg fikk en pris på ca 3500.- for reperasjon av dette, styggdyrt, men sendte inn utstyret etter å ha tenkt nøye gjennom om det var verdt det. Beklageligvis vart dette en total feilvurdering, men en lærer av sine feil...

 

Det som skjedde var at jeg fikk kameraet med remote controller tilbake etter noen uker hos Serviceproffen. Betalte herligheten, og testet om utstyret fungerte. Men nei, errror 99 dukket opp igjen etter noen eksponeringer på intervallopptak.

 

Jeg klaget selvsagt på servicen som var gjort hos Serviceproffen, men fikk bare som svar at problemet kunne de ikke fikse pga ukjendt remote controll, ikke Canon sin remote control.

Beksjeden min var tydeleig og klar fra dag en at poenget med å sende utstyret inn til service var at utstyret måtte fungere sammen, error 99 skulle elliminerest. Og dette skulle de altså ordne på for 3500.-. Og de fikk på forhånd vite at remote controllen var en pclix, ikke Canon sin.

 

Jeg kom ingen vei med mine klager på dette, jeg krevde pengene tilbakebetalt etc. Forbrukerkontoret var inne i bildet, men jeg orket ikke drive saken mi lenger, jeg hadde andre ting å bruke energien min på enn å krangle med Serviceproffen.

 

Jeg har jobbet som NRK fotograf i ca 20 år, og aldri vært bort i dårligere service enn det Serviceproffen ga i dette tilfellet. Har sterkt vurdert å bytte til Nikon for å slippe Serviceproffen, men enn så lenge har jeg fortsatt Canon kameraer. Får bare håpe at utstyret holder seg feilfritt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som ansatt hos en forhandler av blant annet Canon, så har jeg en del å gjøre med Serviceproffen. Vi sender inn kamera, objektiver osv... til service flere ganger i uken. Stort sett synes jeg Serviceproffen er ganske greie å ha med å gjøre, og behjelpelige med det meste.

 

Error 99 betyr ofte et problem i kommunikasjonen mellom objektiv og kamera, men offisielt så er det koden for alle ukjente feil.

 

Det kan være et problem med den uoriginale fjernkontrollen (derav ukjent feil og error 99). I såfall har de jo fikset en feil som ikke var der i utgangspunktet. Dette burde Serviceproffen ha sjekket med en original fjernkontroll, og i såfall gitt deg beskjed om at selve kameraet var i orden.

 

Skjer det kun med intervallopptak, og skjer det med kun ett eller alle objektiver?

 

Og er nysgjerrig på hva står det i verkstedsrapporten at de har gjort?

Lenke til kommentar

Som ansatt hos en forhandler av blant annet Canon, så har jeg en del å gjøre med Serviceproffen. Vi sender inn kamera, objektiver osv... til service flere ganger i uken. Stort sett synes jeg Serviceproffen er ganske greie å ha med å gjøre, og behjelpelige med det meste.

 

Error 99 betyr ofte et problem i kommunikasjonen mellom objektiv og kamera, men offisielt så er det koden for alle ukjente feil.

 

Det kan være et problem med den uoriginale fjernkontrollen (derav ukjent feil og error 99). I såfall har de jo fikset en feil som ikke var der i utgangspunktet. Dette burde Serviceproffen ha sjekket med en original fjernkontroll, og i såfall gitt deg beskjed om at selve kameraet var i orden.

 

Skjer det kun med intervallopptak, og skjer det med kun ett eller alle objektiver?

 

Og er nysgjerrig på hva står det i verkstedsrapporten at de har gjort?

Verkstedrapporten eller kvitteringen om du vil er det min regnskapsfører som har, men jeg kan sjekke det etterhvert.

Jeg fikk vite med Sericeproffen at kameraet fungerte sammen med Canon sin remote control, noe jeg visste fra før. Men som sagt så ville jeg at det skulle fungere også sammen med pclix controllen, dette pga at denne er veldig bra og kan programmerest etc.

Og den fungerer helt fint sammen med mitt 5D MarkII kamera. Defor tenkte jeg at feilen måtte ligge i 20D kameraet.

Feilen oppstår sammen med flere objektiv, og kun på intervallopptak. Men når de samme objektivenen står på 5D kameraet så fungerer alt bare fint sammen med pclix`en.

Endret av datating
Flyttet svar utenfor quote.
Lenke til kommentar

Ja, da tør ikke jeg spå akkurat hva som er feilen. Men jeg vil tro det er visse kompatibilitetsproblemer mellom Pclix og 20D som ikke finnes på 5D.

 

Uansett, Serviceproffen har ikke levert den tjenesten du var forespeilet, og da burde de refundert pengene. I verste fall burde de kun ha tatt betalt for en forundersøkelse av kameraet, og ikke reparert en feil som ikke var der.

Lenke til kommentar
...Jeg fikk en pris på ca 3500.- for reperasjon av dette, styggdyrt, men sendte inn utstyret etter å ha tenkt nøye gjennom om det var verdt det. Beklageligvis vart dette en total feilvurdering, men en lærer av sine feil...

Kan man nok si ja når original Canon TC-80N3-kontroller koster kr. 1200,- hos Komplett og at denne mest sannsynlig ville ha løst Err99-problemet ditt. :ohmy:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...