Gå til innhold

Seiljakke, anbefales til vinterbruk?


pmiddy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De er ikke fôret, men de er rimelig vindtette så man kan ha noe varmt under. Det at du står mellom HH og Jean Paul burde ikke skje, kjøp HH. Det du heller burde gjøre er å kjøpe deg en vinterjakke, jeg har en fra Helly Hansen som er en skalljakke, men med dunputer inne i jakken. Den er både varm, god og ser ut som en jakke som brukes på vinteren og ikke på seilbåten resten av året.

Endret av Kavinsky
Lenke til kommentar

Seiljakker er til en viss grad godkjent når du er på hytta ved sjøen eller når du ferierer i båt om sommeren, men ikke ellers i året eller på andre plasser.

 

Her i Trondheim er det skremmende mange som går med seiljakker for tiden, og jeg blir litt oppgitt hver gang jeg ser det.

Det er nokså mange ungdommer i Oslo som gjør det også. Trist syn.

Lenke til kommentar

@kavinsky så jo ikke særlig varm ut den heller da. Og har ikke lyst å bruke 6000 kr på en jakke. (det vil si stipendet mitt for september og august) Og da har jeg ikke noe penger igjen.

 

grunnet til seiljakke, er at det koster 2-4000 Kr. Ble fortalt at NOEN var varme, men var litt skeptisk så tok meg friheten til å spørre her også

Lenke til kommentar

Poenget med seiljakker er jo at de skal holde deg tørre. Min seiljakke fra Musto er veldig god, den holder meg tørr når jeg seiler eller er ute i båt i store bølger og mye vind, men den er ikke fryktelig varm. Den er pustende, men for å holde deg varm må du ha flere lag under. Sånn er det med alle ordentlige seiljakker, hvis du ser en seiljakke med for (tenker da fleecefor eller lignende) ville jeg holdt meg langt unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...