Gå til innhold

Noen som har lyst til å skrive om politikk?


Mr.SS

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg og noen av mine venner ha nå lansert en blogg som vi kaller for Rostrum Norwegium. Vi satser hardt på denne bloggen, og vi har derfor opprettet Page på Facebook. Vi engasjerer oss i flere forskjellige kategorier, derav politikk er et av fokusområdene.

 

Problemet våres nå er at vi har to skribenter som skriver veldig mye om Høyre, ergo kunne vi godt tenkt oss å balansere dette mer. Det betyr at en ny skribent må være mer over på Arbeiderpartiet, rundt den politiske sonen der sålenge det bare ikke er FrP eller Høyre.

 

Høres dette interessant kan du ta kontakt her. Det vi stiller som krav er at du kan poste minimum 7 poster i løpet av en måned. Det er også fint hvis du greier å vise lidenskap i posten din, gjerne sammen med en sterk mening.

 

Ser frem til å få svar :)

 

Mvh,

Sigurd

Ansvarlig redaktør for Rostrum Norwegium

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første tror jeg at du er litt i utakt med forumets retningslinjer når du reklamerer for andre internettsider. Du burde høre med en moderator, eller annen ansvarlig, her på forumet angående denne problemstilling. Det kan hende jeg tar feil, men det er greit å ha alt på det rene.

 

Når det gjelder problemstillingen som du fremstiller i ditt innlegg i forhold til den politiske ”ubalansen”, så må du gjerne si litt mer om hva slags retningslinjer bloggen følger i forhold til diskursen. Hvis regler er veldig upresise eller for lite konkrete, så er det ikke sikkert noen kommer til å ytre ønske om delta i en diskusjon der ingen diskursregler er langt til grunn. Vi må rette og slett vite under hvilke rammer skal diskursen foregå. En av de fremste grunnene på hvorfor jeg, blant annet, deltar i diskurs på dette forumet er nettopp fordi forumet opererer med et sett av regler som setter rammene for hva som er tillat, og hva som ikke er tillat. Derfor finner jeg diskusjon.no som passende sted for å utveksle rasjonelle argumenter. Det foregår nok ubehageligheter på dette forumet også, men i mye mindre grad enn alt annet jeg har opplevd på nettet.

 

Det siste punktet som jeg ønsker å påpeke er for lite informasjon om hva eksakt denne diskursen som du referer til dreier seg om. Ikke alle temaer er like interessante, dermed er dette noe som du kunne ha fortelt litt mer om. Samtidig er det greit å vite hvem er andre diskursdeltakere, og ikke minst hvilken standard er på diskursen. Til tross for at vi har mulighet til å sjekke dette på egen hånd, så skaper du mer interesse rundt bloggen hvis du er litt mer presis.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Høres ut som en internsang prosjekt dere holder på med. Om dette slår an kan det være god å slippe aviser/blogger på ytterpunktene som "Klassekampen" vs "Civita".

 

Tilhører selv på den konservative fløyen i Høyre, dog har jeg ikke noen stor interesse å delta med skriving. Men en problematikk som jeg ser nå er at dere i redaksjonen burde være litt selektiv når det kommer til saker som skal publiseres for å unngå splittelse og interne konflikter hos deres skribenter. En problematikk kan være om en fra venstresiden skriver en artikkel om hvor "farlig og dårlig" oljeboring i nordland er som kan resultere raseri for oljeforkjemperene..

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

Takker for svar statsviter og ole_marius.

 

First things first.

 

Er enig i at jeg kunne beskrevet prosjektet mer i detalj, men det var mer en tekst for å pirre nysgjerrigheten til folk samt skaffe noen som eventuelt kunne være interesserte. Jeg kan uansett ta for meg dine punkter.

 

Ettersom jeg har skjønt har jeg mitt på det rene.

 

Vi i Rostrum Norwegium ser for oss at vi er et politisk balansert medium. Dette fordi vi da oppfattes som rettferdige og kan ha en bred appell hos våre lesere. Det er ikke noe type rigid regelverk hos Rostrum forøvrig. Vi fokuserer på at det skal være innlegg som dekker flere forskjellige kategorier (dog politikk er noe vi fokuserer på) og at alle som kommer med konstruktive kommentarer skal bli hørt. Kommentarer må forøvrig bli godkjent før de ses på siden. Vi kaller oss for bloggverdenens frieste talerstol for en grunn!

 

Når det kommer til tekstene våres vil vi gjerne at de skal ha den ekstra brodden som gjerne de beste tekstene har. Som sagt, gjerne da med et lidenskapelig preg og/eller sterk mening.

 

Ser meg ikke nødt til å presentere de andre mer enn det som står på sidene, da dette er 2 klikk unna! Det jeg kan si er at de er hyggelige, flinke og opptatte rundt temaene på bloggen.

 

ole_marius: Jeg har vanskelig å se for meg at det blir noe problem.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Virker interessant, jeg kunne gjerne tenkt meg å skrevet artikler for en politisk blogg.

Men jeg har to problemer som gjør at jeg ikke kan bli en skribent akkurat nå, for det første så blir det alt for mye jobb og skole for øyeblikket så har ikke tid til å skrive så mye, og mine politiske standspunkt er ikke spiselig for den normale person og ikke akkurat vil gjøre bloggen større.

 

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...