Gå til innhold

Tips: MSI GX660, 15" gamerbærbar med ATI HD5870 og FullHD skjerm!


OC-Freak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har akkurat sendt inn bestilling. Dette blir min første bærbare pc

og lurer på om å kjøpe en notebook cooler med en gang?

Ser for meg endel heftige spillkvelder framover.

 

 

Clas ohlson har en helt gennial veldig behagelig notebook cooler eller chilldesk

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=154708864

 

har hatt min en god stund. går å bruke til 17 tommer også, passer best til 15 tommer.

vedlig behagelig å bruke på soffan eller i senga. koster ikke så veldig mye heller. 299kroner.

Lenke til kommentar

Advance svarte kjapt, helt enig! Fikk svar på alt jeg lurte på (som var en del ;))

Fikk ikke med noe utstyr nei. Planer om å kjøpe Razer orochi eller mamba (eller noe liknende med bluetooth/usb). Fikk ikke med noe ryggsekk heller nei. Bruker bare den gamle Acer "væsken" min jeg =)

 

Snakkes !

 

kan på det varmeste anbefale roccat mus. jeg har en roccat kone. (merkelig navn. vet det!)

Roccat Fanboy Bundle Limited edition

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=596117

 

roccat kone

http://www.teknikmagasinet.no/

 

roccat som advance.no har i sortimentet sitt

http://www.advance.no/ProductList.aspx?ss=roccat

 

http://www.roccat.org/

 

så bruker jeg logitech g19 tastatur til den stasjonære. ikke veldig greit å bruke på bærbar da tastaturet trenger å kobles til strøm nettet i tilleg til usb.

 

synes ikke tastaturet eller mouse paden var spessielt bra på msi gx660. men sikkert noe jeg blir vandt til eller en innstilling jeg ikke har funnet enda, win7 er helt nytt for meg. å mouse paden er litt for ufølsom spør du meg.

Lenke til kommentar

 

win7 er helt nytt for meg. å mouse paden er litt for ufølsom spør du meg.

 

Dette kan du justere i innstillingene i kontrollpanel.

 

 

takk for tipset.

 

noen av dere som vet om en plass jeg kan laste ned sisste wow patch som torrent? har stått å lasta nå i tre dager. pleier ikke å ta så lang tid å laste ned en tilsvarende torrent på 5.29 gigabyte.

Lenke til kommentar

Har akkurat sendt inn bestilling. Dette blir min første bærbare pc

og lurer på om å kjøpe en notebook cooler med en gang?

Ser for meg endel heftige spillkvelder framover.

 

 

Clas ohlson har en helt gennial veldig behagelig notebook cooler eller chilldesk

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=154708864

 

har hatt min en god stund. går å bruke til 17 tommer også, passer best til 15 tommer.

vedlig behagelig å bruke på soffan eller i senga. koster ikke så veldig mye heller. 299kroner.

 

 

Ser grei ut den ja. Takker for svar

Lenke til kommentar

Bestilte min fra Abbo for over en måned siden, men den har enda ikke kommet. Ser i en rekke butikkomtaler på prisjakt at Abbo driter i å sende ut varer folk har fått bestillt billig. Bestilte min for ca 9200, så da kan jeg vel egentlig bare glemme å få den levert i nærmeste framtid. Useriøs drittbutikk!

Lenke til kommentar

MSI GX 660 kommer med en ganske god vifte syntes jeg iallefall. Du kan still inn om vifta skal gå for fullt eller om den skal være som en normal bærbar. Tenker ikke på å kjøpe noe sånt til min iallefall, min blir ikke overopphetet =) Vent å se hvordan det går først ;)

Ja rekreatur, jeg ligger litt "rart plassert". Lasten skal først sendes fra Oslo, så skal den til Kristiansand, deretter til Arendal =)

 

Snakkes ! :D

Lenke til kommentar

Vær klar over at GX740 har særdeles bråkete kjølevifte og svært høye skjermkorttemperaturer.

 

 

Hallo -

Har erfaring med GX740 kjøpt for 3 måneder siden og den har absolutt ingen av de nevnte problemene - det var de første maskinene som kom som hadde problemer - min hadde oppgradert prosessor og vifte og den hverken støyer eller blir særlig varm hverken på inn eller utside selv med mye trøkk på - lydren er enestående og tastaturet helt ok etter 5 minuttqrs tilvenning - kjører spill så det griner etter - plenty power -

GX740 kan anbefales på det sterkeste!!

Lenke til kommentar

Har et par spørsmål angående denne maskinen.

 

Har den bakgrunnsbelyst tastatur?

 

Lysene foran og på siden, er de mest oransje eller rød?

 

Hvordan holder den seg over tid?

 

 

ikke bakrunsbelyst tastatur.

 

mest oransje,-kan seff slå de av.

 

har hatt min i rundt 3 uker nå.

eneste som kunne vært bedre er tastaturet(er litt svikt i det)

å peke plata. må tromme hardt for å klikke uten å brukke knappen.

kansje litt mye speil effekt i skjermen for enkelte.

 

har til nå spillt igjennom crysis warhead med "gamer" innstillinger, det gikk glatt uten at det klikka en eneste gang. samme med stalker call of pripyat. temperaturen blir aldrig spessielt høy. lufta som kommer ut bak derimot kan bli glowarm så ikke spill med masse stearinlys stående altfor nærme.

 

har ikke brukt vifte bosten eller noen av boost funksjonene i det hele tatt. har ikke hatt behov for det enda. har hatt den stående på i 4 døgn uten å slå den av. den tida det tokk å laste ned sisste patchen til wow.

la merke til at vifta i luftrenseren min støyer mere en pc`n

lyden i det innebugde dynaudio anlegget er det råeste jeg har vært borti på en laptop.

 

kan anbefales. trur ikke hardware har rekki å gjøre noen tester av den enda men jeg er ganske sikker på at hvis de gjør det kommer de til å kokludere med at den slår det meste i tilsvarende størelse når det kommer til ytelse.

 

var en tur på elkjøp her om dagen de hadde en alienware m17x stående med et eller annet modern warfare greier stående på. msi gx660 har om ikke bedre så hvertfall like bra innmat bortsett fra i7 i alienware da. pluss at m17x ikke er bærbar den er flyttbar. veier bortimot 5.5 kilo.

 

selve skjermen på msi gx660 er 15 tommer men regnet med alt som er rundt selve skjermen så er den 17 tommer litt missvisende i annonsen..

 

bare spørr om det er mere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har akkurat fått min og veldig fornøyd så langt. Har også lagt merke til svikten i tastaturet, men tror det skal gå greit. Det er forøvrig på "gaming" delen av tastaturet, det er jo litt lamt på en gaming laptopp. Lyden virker veldig bra, samt tastaturet er godt å skrive på. Enter knappen er redusert til avlang knott på størrelse med caps lock.

 

Støynivået veldig fint i idle, og under virus scan(Norman). Jeg har ikke spilt enda.

Skjermen ser helt nydelig ut. Det er tilsyneladente plass til 2 hardisker, uten at jeg er 100% sikker, men det står det på esken.

 

Den er litt stor, vær obs på det. Tuchpaden bruker jeg ikke, så den vet jeg ingenting om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...