Gå til innhold

Amnesia - The Dark Descent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Jeg hadde helt glemt av dette spillet fram til jeg så Day9 legge ut noen videoer på Youtube hvor han spilte det på Halloween. Spillet så kanskje litt skummelt ut, men trodde han overdrev en smule for å underholde seerne.

Vel, der tok jeg veldig feil for min egen del for dette er skikkelig uhyggelig. Det som kanskje er mest komisk er jo at jeg vet hva som skjer et lite stykke frem i spillet, men likevel så spretter jeg til i stolen. Tror jeg er en liten pyse når det kommer til slike spill og saken blir jo ikke bedre av at jeg kjøpte Penumbra-pakken på Steam med alle spillene. Tror jeg blir å dø av hjertebank i nærmeste fremtid.

 

 

Jeg har sett Day9 spille til litt etter at man må gjemme seg i skapet for monsteret. Dermed trodde jeg det var fritt fram å bare løpe gjennom korridorene uten å se noe monster og plutselig i det jeg runder et hjørne ser jeg monsteret gå inn i gangen ved siden av meg. Det er lenge siden jeg har hatt så jævlig hjertebank.

 

Når jeg så går ned i vinkjelleren ser jeg monsteret litt på avstand og trodde jeg var trygg, for dette har jeg jo sett på video før. Så jeg sitter der og ser på monsteret, men han går jo farsken ikke vekk! I stedet kommer det sakte mot meg og jeg begynner å få sånn smått panikk, det var jo ikke sånn det var på videoen. Får da beskjed om at man mister "sanity" av å se på monsteret og i det øyeblikket går Daniel i bakken og klarer ikke stå oppreist lenger. Da fant jeg ut at det var et fint øyeblikk å ta pause til en annen gang :blush:

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Hallo.

 

Har fullført Amneisa The Dark Descent lenge siden. Men jeg filmet hele vei, og jeg har nå laget en top 10 skummleste øyeblikker video for meg. Her er linken --> http://www.youtube.com/watch?v=QVFuYeYzGFw&feature=channel_video_title

 

Men det jeg egentlig lurte på, vet dere noen bra custome story map som er skummle og bra story? driver akuratt nå fortiden med La Caza, som jeg synes er ganske bra. Hadde vært supert om noen kunne tipset meg :thumbup:

Lenke til kommentar

Syntes ikke Amnesia var så skummelt som andre skulle ha det til, noe jeg ser som overdrivelser på høyt nivå. Ikke desto mindre genialt spill allikevel. Høy puls, bankende hjerte og et snev av panikk i noen øyeblikk, men puslespillet, stemmeskuespillet (utenom Agrippa) og "tilfeldigheter" i rette øyeblikk, har jeg ikke ord for.

 

Mods:

White Night

La Caza

Through the Portal

Abduction

Followed By Death

The Machine

Olaf's Demise

Endret av _NympH
Lenke til kommentar

Det kommer ann på til hvilken person som spiller spillet. Noen synes det ikke er noe skummelt andre synes det er veldig skummelt (som jeg synes), men som sakt, kommer veldig ann åssen personen er ;)

 

Takk for mange svar! har nå gjennomført La Caza og synes det var underholdende og skummelt. Skal tenke på hvem custome map som blir den neste jeg skal velge ut av de dere har nevnt :)

 

Mvh FatHobbit

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har spilt litt "White Night" nå i dag. Synes faktisk den er veldig bra laget. Masse steder hvor det er bekmørkt og hvor man ikke ser en dritt. Utrolig skummelt å tusle rundt med skummel musikk og følelsen over at et monster skal hoppe frem med lommelykten mot fjeset sitt og lage skumle, høye monsterlyder. Dessuten er det noe med å rusle rundt på et gammelt sykehus for sinnssyke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...