Gå til innhold

Én musikkilde, to lydsystemer


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et hjemmekinoanlegg og et vanlig stereo i to forskjellige etasjer i huset. Det jeg er interresert i er å spille musikk på disse anleggene fra samme musikkilde, slik at den samme musikken spilles i hele huset i full sync. Bruker å koble til MP3/laptop til et av anleggene med en vanlig mini-jack og spille av musikk, men tenkte det hadde vært utrolig kult å fått spilt av denne musikken på begge anleggene, slik at lyden bare ikke høres godt i en etasje, eller at to forskjellige sanger spilles på samme tid.

 

Noen som har peiling på hvordan man kan få til dette? Hva heter teknologien? En knotete metode jeg har tenkt på er å bruke iPhone appen Remote til å styre Macen, mens jeg spiller iPhonen separat. Blir vel vanskelig å få de helt i sync da.

 

Noen ideer? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

De fleste hjemmekino recievere i dag har mulighet for flere soner.

Det har iallefall min Harman/Kardon avr260

 

harman Kardon avr 260

 

Kan spille av blue ray i stua i 5.1 dolby truehd samtidig som jeg spiller stereo i et annet rom/etasje fra en annen eller samme kilde. Og du kan velge hvem kilde du vil, både analogt og digitalt, eller radio.

Kan også få samme lyd i begge rommene/etasjene fra samme kilde, du kan koble til både passive og aktive høytalere som sone 2 på de fleste recievere. Dyrere recievere har også sone 3.

Endret av Lafs
Lenke til kommentar

Hei

 

De fleste hjemmekino recievere i dag har mulighet for flere soner.

Det har iallefall min Harman/Kardon avr260

 

harman Kardon avr 260

 

Kan spille av blue ray i stua i 5.1 dolby truehd samtidig som jeg spiller stereo i et annet rom/etasje fra en annen eller samme kilde. Og du kan velge hvem kilde du vil, både analogt og digitalt, eller radio.

Kan også få samme lyd i begge rommene/etasjene fra samme kilde, du kan koble til både passive og aktive høytalere som sone 2 på de fleste recievere. Dyrere recievere har også sone 3.

 

 

Jeg har også denne, men hvordan gjør man det? Har du prøvd å splitte pre-out for to sub'r? gir det evt noen redusering i kvalitet ytelse på to stk sub?

Lenke til kommentar

Å splitte analoge utganger medfører tap. Du kan finne billige aktive rca splittere på ebay for en billig penge som kan splitte signalet 4/8/12 ganger osv helt uten tap.

 

Personlig bruker jeg Video/audio amp splitter model:SB-104VA fra Xiamen seekbest technology.

Den kostet ca 75kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...