Deaktivert Konto Skrevet 5. september 2010 Forfatter Skrevet 5. september 2010 (endret) Her er hva som skjer underveis når jeg prøver å formatere partisjonen i datamaskinbehandlingen: http://3.ly/hjelp (se i fullskjermsmodus, ellers får du ikke lese teksten) Endret 5. september 2010 av DarkLightA
johome Skrevet 5. september 2010 Skrevet 5. september 2010 Jeg tror ikke windows takler så mange partisjoner. Etter hva jeg har forstått kan du ha 4 primære partisjoner, eller 3 primære 1 utvidet og 15 logiske. Du har jo allerede 4 primære.
Deaktivert Konto Skrevet 5. september 2010 Forfatter Skrevet 5. september 2010 Dette er helt latterlig: http://www.screentoaster.com/watch/stUE5WREBBRFtXQ1peWFpeVV9Q/hva_skjeeeeeer Jeg har tre primære. Jeg prøver å få fire primære.
johome Skrevet 5. september 2010 Skrevet 5. september 2010 Hvis du ser i diskbehandlingen, har den EISA partisjonen en blå farve. Blåfarve er det samme som primærpartisjon. Selv om det ikke står primærpartisjon, kan Windows oppfatte den som det.Og da er du allerede på ...4
Deaktivert Konto Skrevet 6. september 2010 Forfatter Skrevet 6. september 2010 Nei. En Recovery, en C:, en EISA er like tre. Jeg vil ha en Windows 7 og en logisk lagringsdisk i tillegg.
johome Skrevet 6. september 2010 Skrevet 6. september 2010 Nei. En Recovery, en C:, en EISA er like tre. Ja, da er vi oppe i tre. Når du så har tenkt å lage en primærpartisjon til W7 får vi fire. Det går, men du kan ikke lage en logisk partisjon utover dette. Da får vi jo 4 primære + 1 logisk, og det går ikke. 3 primære + 1 logisk går. ______ Dette ble litt vanskelig .. Vi får vente og se på hva Hårek har å si til dette.
Deaktivert Konto Skrevet 6. september 2010 Forfatter Skrevet 6. september 2010 Og hvorfor klarer ikke dataen det?? :o Er det liksom at logisk + primær ikke kan overstige 4 totalt?
johome Skrevet 6. september 2010 Skrevet 6. september 2010 Det er det vel Microsoft som har bestemt... For å ta det en gang til : Du kan ha 4 primære og ingen logiske. Eller du kan ha 3 primære + 1 utvidet og 15 logiske.
Deaktivert Konto Skrevet 6. september 2010 Forfatter Skrevet 6. september 2010 Den 125mb disken er visst en OEM partisjon. Kan jeg slette denne?
johome Skrevet 6. september 2010 Skrevet 6. september 2010 (endret) Nei, da klarer du ikke å boote opp mere. Jeg tror faktisk at det er mulig å fjerne den , men det blir litt komplisert med å få til bootingen. Endret 6. september 2010 av johome
Deaktivert Konto Skrevet 6. september 2010 Forfatter Skrevet 6. september 2010 Så egentlig er det ikke noen mulighet for meg å få til dette?
johome Skrevet 6. september 2010 Skrevet 6. september 2010 Jeg vet at det er noen som ved et uhell har slettet den partisjonen, og likevel fikk til å boote. Oppskriften på hvordan man gjør det har jeg ikke (har en ide, men alt for risikabelt).
Sokkalf™ Skrevet 6. september 2010 Skrevet 6. september 2010 Du kan ha 4 primærpartisjoner. En utvidet partisjon, som de logiske partisjonene opprettes inni, teller som en primærpartisjon.
Deaktivert Konto Skrevet 6. september 2010 Forfatter Skrevet 6. september 2010 Så det du sier er at jeg må installere Windows 7 over Vista om så er? Kan jeg da resette til Vista om jeg vil?
johome Skrevet 7. september 2010 Skrevet 7. september 2010 (endret) Jeg vet ikke hvordan du selv har tenkt å ha det med OS. Vista og W7 , eller bare W7 ? Det viktige er at du skal installere på en partisjon, og ikke på hele disken. Installerer du på hele disken vil EISA og Recovery partisjonene forsvinne. Og da kan du ikke installere Vista mere. Jeg foreslår at du installer på partisjonen til høyre for Vista. da får du dualboot (du bestemmer under boot hva slags OS du skal bruke). Endret 7. september 2010 av johome
Deaktivert Konto Skrevet 7. september 2010 Forfatter Skrevet 7. september 2010 Ja, men poenget er at jeg vil, i tillegg til å ha denne dual boot Win7-en, å ha en logisk partisjon i tillegg som jeg kan bruke til å dele filer mellom OS-ene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå