Gå til innhold

Ny GAMEING PC til 7-10K


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal ha ny gaming pc som kan ta de fleste spill på så høy grafikk som murlig!!!

det kommer til og gå mye i strategi (pc min tar ikke de nyere spillene så savner det)

ellers blir det sikker mye CoD og BF (1.6 å, men det blir vel ikke noe problem XD)

 

Er dette oppsette bra?

 

Prosessor: Intel Core i7-860

Minne: 4 GB Corsair XMS3 1600MHz

Hovedkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R (får jeg 7.1 på dette korte? ser det ikke er noe lydkort)

Grafikkort: XFX Radeon HD 5870

Kabinett: Fractal Design R2/R3 (Kan dette bli for varmt?)

Strømforsyning: Cooler Master GX 550W

Prosessorkjøler: Tagan TG

Optisk: Sony NEC Optiarc AD-7240S

Harddisk: Samsung Spinpoint F3 1TB (jeg trenger ikke 1TB så kom med alternativer)

 

 

fikk det fra PC world o.0 (kom på ca.10000 men jeg klarer sikkert å få det til en litt hyggeligere pris)

 

Har INGEN erfaring, så dere må bare komme med innspill!!!

så er det noe mer så bare å spørre!

 

VET AT DET ER MANGE LIKE TRÅDER!!! men møtte spørre om oppsette fra PC WORLD osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=833084&su=8167BF03-3C25-4110-83A3-6C31A453CB19

 

Dette ser bra ut. Har lagt til Dominator xmc3 ram 4gb 1600MHz. Har tatt ett bedre hovedkort, med mulighet til å kjøre to hd 5870 senere. Kabinettet er veldig kjølig og stille med 2x 200mm vifter og 120mm vifter. Prisen ble 10500, men dette er ett veldig godt oppsett. Du har tenkt til å overclocke siden du har cpu viften? Godt valg. Dette greier alle spill på det høyeste i noen år framover. når det begynner å slite litt med spill, er det bare å kjøpe ett skjermkort til:D

Endret av jonskja
Lenke til kommentar

bør jeg legge til 700kr og sette inn: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593870 ?

kan jeg fortsatt sette i et til da om jeg trenger det (det blir vel enda et 2gb eventuelt da?)

må jeg jeg vel ha større strømforsyning da?

 

hvor skal jeg sette vifta a? (skal jeg bytte den lille i toppen ene ut?)

 

 

skal jeg legge til en: windowns7 home premium 64 bit da? (er vel ikke vits å ta pro?)

tror det var alt

 

kommer til og legge til et 110g tastatur når jeg først er i gang :D

 

nå kommer jeg jo litt over 10k da men det går bra (har fortsatt en del å gå på, men tror jeg ikke trenger noe særlig mer)

 

TAKK SÅ LANGT!!! :thumbup:

Endret av sindre94
Lenke til kommentar

Du kan godt sette inn et kort med 2gb:D

Da vil en større strømforsyning være ganske anbefalt, i oog med at du skal sette inn enda ett senere, mest sannsynlig. http://www.dustinhome.no/pd_5010461587.aspx med denne er du sikker. Du trenger ikke å bytte ut den viften som er i kabinettet fra før, heller kjøp en til, helst 200mm. Mest sannsynlig så trenger du ikke å kjøpe professional, holder med home premium.

Dette har helt sikkert kommet over 10000, nærmere 11000. Lykke til!

 

EDIT: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=833114&su=C652693F-86F0-4945-AE04-EBEA4CD457A4 Det ble en prislapp på 11.955,00 totalt. Det er ikke så ille for ett så godt oppsett:D Endret også til 1Gb.

Endret av jonskja
Lenke til kommentar

Det 5870-kortet var fryktelig dyrt, med mindre du har tenkt å bruke 6 skjermer synes jeg det er sløsing. 2GB har heller ikke noen særlig utslag på ytelsen.

Vil heller anbefale en 5870 med custom kjøling, som vapor-x mm.

Et annet godt valg for enda bedre ytelse er 2x gtx460, som blir litt dyrere, men fremdeles langt unna det 2gb 5870-kortet.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk forsatt anbefaller HD 5870 over GTX 460 i SLI..blir jo nesten samme pris http://www.dustinhome.no/pd_5010463994.aspx

 

I tillegg er ytelsen MYE bedre (20-30% i det fleste spill)

http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-460-sli-review/

 

Kjøp heller to av disse og en core i5 760 cpu og du vil ha en pc som takler spill på maks grafikk i lang tid. GTX 460 i SLI er nærmere HD 5970 enne det er HD 5870. Og for det som argumenterer med at HD 5870 i CF er mye bedre så må du huske på at prisen stiger med det dobbelte mens det er bare 10-30% bedre ytelse enn GTX 460 i SLI (noen ganger er GTX 460 i SLI bedre). Husk 750w strømforsyning da. Anbefaler corsair HX 750w.

Endret av Bezzzy
Lenke til kommentar

Du må dog huske på at det er mange som foretrekker et GPU setup for mange forskjellige grunner. Du trenger større PSU, dyrere HK, og mikrohakking, og noen applikasjoner og programmer som ikke klarer å utnytte SLi særlig bra.

 

Etter den nyeste CAP oppdateringen til Radeon kortene så yter 5870 cfx ganske mye bedre, så for de virkelig entusiastene så er nok det et bedre valg.

 

Når det er sagt så er det ingen setups i dagens marked som gir like mye ytelse som 460 GTX i SLi for pengene. Det er absolutt å anbefale med mindre du vil ha noe ekstremt, er ihuga ATI fan eller bare trives best med et kort.

 

Jeg syntes det er et mye greiere poeng å starte med et 460 GTX kort i denne prisklassen og sørge for at man har et ellers oppdatert setup. Skjermkort er jo det letteste å oppgradere uansett.

 

p.s det å kjøpe et 2GB 5870 kort er hvertfall tullete i den prisklassen. Det gir deg kanskje et par fps mer for alt for mye penger. Ikke verdt det i det hele tatt.

 

Støtter forøvrig HX 750W, det vil være mer enn nok til å dra systemet

 

EDIT: Sist men ikke minst er det viktig å tenke på at 460 GTX i Sli gir fin mulighet for 3d og PhysX.

 

Syntes 5870 i cfx blir litt tullete, da må han i hvertfall få slengt på en dugelig CPU kjøler og klokke CPUen så han faktisk får utnyttet kraften litt. i5 760 uklokket vil garantert sette en stopper for 5870 kortene i cfx

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Du må dog huske på at det er mange som foretrekker et GPU setup for mange forskjellige grunner. Du trenger større PSU, dyrere HK, og mikrohakking, og noen applikasjoner og programmer som ikke klarer å utnytte SLi særlig bra.

 

Etter den nyeste CAP oppdateringen til Radeon kortene så yter 5870 cfx ganske mye bedre, så for de virkelig entusiastene så er nok det et bedre valg.

 

Når det er sagt så er det ingen setups i dagens marked som gir like mye ytelse som 460 GTX i SLi for pengene. Det er absolutt å anbefale med mindre du vil ha noe ekstremt, er ihuga ATI fan eller bare trives best med et kort.

 

Jeg syntes det er et mye greiere poeng å starte med et 460 GTX kort i denne prisklassen og sørge for at man har et ellers oppdatert setup. Skjermkort er jo det letteste å oppgradere uansett.

 

p.s det å kjøpe et 2GB 5870 kort er hvertfall tullete i den prisklassen. Det gir deg kanskje et par fps mer for alt for mye penger. Ikke verdt det i det hele tatt.

 

Støtter forøvrig HX 750W, det vil være mer enn nok til å dra systemet

 

EDIT: Sist men ikke minst er det viktig å tenke på at 460 GTX i Sli gir fin mulighet for 3d og PhysX.

 

Syntes 5870 i cfx blir litt tullete, da må han i hvertfall få slengt på en dugelig CPU kjøler og klokke CPUen så han faktisk får utnyttet kraften litt. i5 760 uklokket vil garantert sette en stopper for 5870 kortene i cfx

HK og PSU hadde blitt like dyre siden han hadde tenkt å kjøpe enda et HD 5870 i framtide. Da ville jeg heller ha kjøpt et GTX 460 og oppgradert med et til i framtiden. Var egentlig det hele posten handle om. I tillegg koster 2stk GTX 460 nesten det samme som 1stk HD 5870, men var ikke klar over det store ytelsespranget som HD 5870 har fått når du kjører dem i CFX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...