Gå til innhold

Bruke 1x4GB rambrikke i stedet for 2x2GB? Jeg bestilte feil ....


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal hive den 4 år gamle mediacenter-pc'en og bygge ny. Satt derfor på komplett.no og bestilte meg noen datadeler etter litt for mange pils i går. Valget falt på MSI H55M-E33 hovedkort /m hdmi, Core I3-530 cpu og 4GB Corsair Value (DDR3 1333MHz). Jeg kommer til å bruke det integrerte lydkortet og gpu'en, skal funke mer enn bra nok (skal kjøre mediacenteret i Windows 7 x64).

 

Jeg trodde at jeg bestilte 2x2GB brikker, men har fått 1 stk 4GB brikke når jeg hentet pakken i dag ......

Bør jeg sende den i retur og bytte til et kit med 2x2 brikker, eller er det fullstendig likegyldig på en pc som ikke skal brukes til gaming eller noe som helst "tungt"?

 

Jeg tviler på at jeg kommer til å kjøpe 1 brikke til på 4GB, 8GB ram på en pc som dette blir tidenes overkill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Core i3 har vel doble minnekanaler som du ikke får utnyttet, så helt likegyldig er det vel ikke. På de annen side er det ikke sikkert at det har noen betydning for det du skal bruke maskinen til.

 

Får du til å teste dette før du evt. returnerer brikken? Eller vil de ikke ta brikker som er tatt ut av emballasjen i retur?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...