Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC restarter i stedet for å skru seg helt av


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

Har en pc som fungerer helt utmerket (Win 7 Ultimate engelsk). Som regel setter jeg pc-en i "sleep" i stedet for å avslutte. Problemet er de få gangene jeg vil slå den helt av. Da velger den å restarte i stedet. Noen som vet hvorfor og hvordan jeg kan fikse dette?

Har du brannmur inkludert i antivirus programmet du bruker?

Hvis ja, sjekk at Windows brannmur er deaktivert.

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd samme problem i forbindelse med noen high-end gaming mus. Jeg spekulerer i at de akitverer noen form for USB-reaksjons boot (av den typen som normalt skal boote maskinen med et museklikk). Jeg har dog ikke tatt meg tiden til å feilsøke problemet og finne en løsing enda siden det ikke er noe betydelig problem for meg i praksis på den spesifikke maskinen, men jeg har ihvertfall kommet så lang som å bekrefte at det er musen min (for tiden en Roccat Kone) som lager problemet når den er tilkoblet. Kanskje du har noe lignende. Funksjonen kan sikkert disables i BIOS eller noe sånt.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg tror dette her er noen innstilinger i Bios.

Som nevnt over.

 

Kan godt være det er innstillinger i bios. Maskinen er ganske ny (Pentium i7 quad core-prosessor 2,6 (?) GHz). Mulig jeg må inn og sjekke i biosen/oppgradere den.

 

Musa jeg har er en Logitech MX518.

 

Har ikke anti-virus installert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...