Gå til innhold

PC til lydinnspilling. Hjelp?


Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg skal kjøpe ny stasjonær-PC nå, og tenkte dere kunne hjelpe meg litt med valg av deler til den.

Jeg har satt sammen en PC på komplett som jeg tror er bra til mitt bruk, men kunne trengt hjelp med å se over delene og om det er noe annet jeg må huske på.

PC'en skal hovedsakelig brukes til innspilling av musikk, så den må være rimelig rask og kunne håndtere tunge programmer. Skal kjøpe eksternt lydkort til innspilling når jeg får rå, så holder meg til det lydkortet som forhåpentligvis er integrert i hovedkortet. Jeg trenger også firewire (eller USB 3?) til det eksterne lydkortet, men vet ikke helt hva det er eller om jeg allerede har det i oppsettet.

 

Oppsett:

 

Strømforsyning - Silver Power SP-SS500 500W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin+1x 6+2pin PCIe, 6× SATA, 120mm Vifte

 

Prosessor - AMD Athlon II X4 640 Quad Core, 3.0Ghz, AM3, 2MB, 95W, Boxed

 

Hovedkort - Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket-AM3 AMD 890GX+SB850, ATX, DDR3 , 6xSATA 6Gb, USB3.0, HDMI, GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16

 

Skjermkort - Gainward GeForce GTS250 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, GDDR3, DVI, native-HDMI, Graphics Plus,"Deep Green", 675MHz

 

DDR3 minne - Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9, Kit w/two matched DDR3 2GB, 240pin

 

Harddisk - Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB Sata 3 Gb/s, 64MB Cache

 

Er det noe jeg burde bytte ut, eller noe ekstra jeg trenger?

 

Håper noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kabinett - CM Storm Scout Midi Tower Sort Vifter: 1x 140mm Front, 1x 140mm Topp, 1x 120mm Bak, Rød LEDs, Vindu

 

DVD/brenner - Sony Optiarc DVD±RW burner AD-7240S DVDRW 24x, DL, RAM, SATA, Bulk, Black

 

Tenkte de var greie.

 

Men mener du at jeg kan ta et billigere hovedkort? Trenger jeg ikke så bra hovedkort når jeg skal ha en rask PC som takler mange tunge programmer oppe samtidig? Trodde det var viktig med bra hovedkort da jeg, har jeg misforstått?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...