Gå til innhold

Skolepc (bærbar) til under 8000?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal nå gå til innkjøp av en ny bærbar pc som hovedsakelig skal brukes til skolearbeid (mye programmering), men som også skal kunne fungere til litt spilling og visning av filmer/serier. Har valgt å sette en absolutt maxpris på 8000, da studentlivet koster. Vil ikke ha større skjerm enn 15,6" og ikke mindre enn 13". Pcen bør også tåle en del, uten at den er alt for tung. Forslag anyone?

 

Har sett på noen pcer, og funnet denne, som ser veldig interessant ut:

Dell Inspiron 15 Intel Core i

Hva mener dere om den, og om Dell-pcer generelt? Er den brukbar, eller finnes det andre som gir mer for pengene, men som samtidig har en viss kvalitet?

 

All tilbakemelding blir satt pris på! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for forslaget, men hadde tenkt å holde meg unna Acer denne gangen.

Har også tittet litt på denne, en nesten makan, bare at den er litt mindre, og har en annen prosessor. Hva synes dere om den? Hvem burde jeg velge? evt. andre lignende maskiner fra andre leverandører (utenom Acer helst), som gir mer for pengene, men fortsatt har god kvalitet?

Lenke til kommentar

Litt slappere cpu men et mye sterkere skjermkort gjør

Asus'en til en bra maskin for nye spill, mens Dell'en ikke duger til nyere titler men er bedre til normal bruk og multitasking.

 

Det blir litt valgets kval, enten så tar du en maskin som kan spilles på(Asus) eller så blir det en renere kontormodell med grei multimediaytelse.(Dell)

 

Det finnes selvfølgelig andre modeller som har i5 cpu og et 5650/5730 skjermkort men prisen vil da bli en god del høyere og Asus lager de fleste maskiner med denne kombinasjonen med 17,3" skjerm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med denne eller denne?

Selv har jeg DV6-3046 siden jeg ikke syns prishoppet til i5 er verdt det med tanke på at 3046 har mer minne og større plass på harddisken.

Batteriet barer i rundt 4 timer med lett surfing og 2 timer med 720p filmtitting. Kjøper du 9-cellers batterier får du 6 timer med surfing+word og 3 timer med film, hvertfall på DV6-3046.

 

Om du lurer på prosessoren så yter den mellom i3 og i5.

Endret av fUsiOn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, og takk for forslaget fUsiOn, de to ser meget lovende ut ja. Hvis prosessoren på dv6-3046en er, som du sier, mellom i3 og i5 på ytelse, tror jeg jammen at jeg går for den jeg også! Tror skjermstørrelsen skal passe meg godt og :)

 

Vil også rette en STOR takk til vidarkri, som har hjulpet meg med mange spørsmål, tusen takk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...