Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gå i fra kjæresten til fordel for singellivet?


Gjest Dilemmajente

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel siden du allerede har oppført deg som en slut på byen så synes jeg du like godt kan gå fra han å gjøre det du vil. Det ender bare med at du puler en random på byen uansett. Gå fra han nå, du fortjener han ikke.

 

HAHAHAHA! Du er en quote-maskin. Damn som jeg skulle likt å møtt deg, du innbitte mann!

 

 

Til trådstarter:

Jeg var han kjæresten din i fem år, før jeg innså at hun oppførte seg slik du gjør. Da slo jeg opp med henne. Tror aldri hun kysset noen, men jeg hørte og så hvordan hun var på byen. Jeg ble lei av at hun hele tiden skulle flørte med alt og alle. Jeg følte meg tatt for gitt. All kosen, oppmerksomheten, middagene jeg laget, filmene vi så, hånda jeg holdt, håret jeg strøk, lørdagene jeg vasket, osv osv. Jeg følte ikke hun ga nok tilbake rett og slett. Det gikk åtte måneder etter at jeg slo opp og så tok jeg henne tilbake igjen. Etter bruddet har hun vært helt annerledes, skryter av meg og sier hun er heldig. Og jeg har forstått at jeg kan leve uten henne så det har gitt meg bekreftelse også. Hun er en veldig bra jente, men jeg tror det finnes færre snille gutter der ute enn snille jenter, så jeg vet jeg har gode kort på hånda. Da jeg slo opp tror jeg også hun endelig forstod det, og vi har det bedre nå enn før bruddet. Mer balansert forhold, kan du si. Et forhold basert på ærlighet og åpenhet, det er kanskje ikke alltid så hett som jeg skulle ønske, men jeg er en realistisk type som vet at 100 % personlighetsklaff med 70% kroppslig klaff er bedre enn motsatt. If the milk turns out sour, I ain't the kind of pussy to drink it.

 

Hvis du begynner å snuse på 30 er det kjipt å være singel. Jeg tenker sånn om tankene begynner å drifte. Jeg er en kjekk kar som alltid har vært populær blant jentene, så om noen smårips prøver seg på dette 24-årige mannebeinet her blir det no go hoe. Og det skjer ganske ofte faktisk. Jeg har min kjæreste og er veldig glad for det!

 

Dette hjalp deg sikkert ikke noe. Antageligvis er fyren din en tøffel som sutter totten sin i de seks månedene du har deg rundt, så sånn sett kan du sikkert gamble og få både pose og sekk. Men, jeg vil si at risikoen for at han dumper deg når han er 45 og har Porsche øker med 63% om du dumper han nå.

 

NÅR DET ER SAGT, jenta mi, så vil jeg si at alle andre her inne er jævlig sure på deg fordi de ikke tørr å være ærlige rundt dette. Jeg forstår deg godt. Seff har du lyst å gjøre det du vil. Det er ikke snakk om å bli med hver eneste kis hjem fra byen, men bare vite at du faktisk kan la deg sjarmere og sjarmere andre uten at du skal få dårlig samvittighet for det. Ja, kanskje et one-night-stand iblant, eller bare litt småroting på byen. Shit girl, jeg forstår deg godt. Jeg er sånn selv. Og av og til så er det sånn at man nesten tenker på å være utro fordi da får man i pose-og-sekk. Men man får sikkert sykt dårlig samvittighet. Jeg ville ikke anbefalt det, men om du er en psycho som ikke vet hva samvittighet er, så har du altså muligheten til å få prøvd ""singel""livet samtidig som du ikke risikerer å miste han typen din. Folk har gjort det før liksom.. visstnok 30 % av folk har vært utro. Up to you, darling.

Endret av LoKe2k
  • Liker 2
Lenke til kommentar

^bare fordi man har et annet syn på forhold betyr det rett og slett ikke at man ikke tørr å være ærlig. Jeg vil tro at internett,av alle steder, er hvor folk sier sine meninger rett ut uten å være redd for noe eller noen.

 

As for the relationship, jeg har alltid tenkt og vært fast troende på at når man er sammen med en person skal man gi og få respekt. Dvs man skal ikke gå rundt og hore med andre kvinner/menn mens den andre parten sitter hjemme. Selv kunne jeg aldri gjort det, men det er det som kanskje skiller de "snille" jentene fra de "slemme"?

Endret av Mai
Lenke til kommentar

Dette er sånn go gammaldags vil du bli milionær gambling:

 

Alternativ A - Du kan beholde det du allerede har:

Du har et kjempe forhold som kan vare livet ut, en type som elsker deg, og du elsker han. (om dette ikke er tilfelle så er vel valget en smule enklere)

Du risikerer:

At forholdet ryker om 5-10 år, når du har passert din "peak"(du er blitt rynkete og feit).

 

Alternativ B - Du kan gå videre til neste runde:

der du må gi fra deg sikkerheten og kjærligeten du eventuelt måtte ha, til fordel for en mulighet til å oppleve singellivet - på godt og vondt, med et mulig bedre sluttresultat.

Du risikerer:

At du angrer om 3-6 måneder og kommer sutrende tilbake til en ex-kjæreste som ikke vil ha noe med deg å gjøre etter at du knullet over halve byen.

 

Men hva hvet jeg? har aldri hatt et forhold som har pasert 365 dager. Og som singel foretrekker jeg at du velger alternativ B, da dette teoretisksett øker mine muligheter med ca 1.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Til TS:

 

Jeg er 17 år, og fra jeg var 15 til 16 (14 måneder og 2 dager), hadde jeg et forhold med ei fantastisk jente. Vi ble sammen 3. juli 2008, jeg gjorde det slutt 5. september 2009. Det er nå til søndag snart et år siden, og det går ikke en ENESTE dag uten at jeg tenker på ho. Jeg har hatt to forhold i året som har vart, men det funket ikke rett og slett pga at jeg savnet min gamle kjæreste.

 

Jeg slo opp av samme grunn som deg.

Endret av Whoopy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trådstarter:

 

Enten kan du høre på orddelingsfeil 1 og 2, eller så kan du høre på meg. Jeg sier hør på deg selv. Tør å være deg sjæl. 95% av forumets medlemmer er bitre på damer fordi de aldri har forstått seg på de. Det er derfor du får korte kommentarer om at du er ei "hore" enda de ville gjort akkurat det samme selv om de var en ressurssterk kvinne i din posisjon. Seriøst, du slår meg som ei oppegående dame, lytt til deg selv. Tror du at du finner en annen som han fyren senere? Ikke gjør noe du skjønner du kommer til å angre på. At 17-årige pubertale tenåringer savner et jevnlig knull er ca like overraskende som at Jon Michelet sier ja til et intervju i VG. Lytt til deg selv. Jeg tror du finner en minst like bra fyr senere, eller så kan du ta han tilbake. Vær fri, gjør det du vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trådstarter:

 

Enten kan du høre på orddelingsfeil 1 og 2, eller så kan du høre på meg. Jeg sier hør på deg selv. Tør å være deg sjæl. 95% av forumets medlemmer er bitre på damer fordi de aldri har forstått seg på de. Det er derfor du får korte kommentarer om at du er ei "hore" enda de ville gjort akkurat det samme selv om de var en ressurssterk kvinne i din posisjon. Seriøst, du slår meg som ei oppegående dame, lytt til deg selv. Tror du at du finner en annen som han fyren senere? Ikke gjør noe du skjønner du kommer til å angre på. At 17-årige pubertale tenåringer savner et jevnlig knull er ca like overraskende som at Jon Michelet sier ja til et intervju i VG. Lytt til deg selv. Jeg tror du finner en minst like bra fyr senere, eller så kan du ta han tilbake. Vær fri, gjør det du vil.

Jeg hadde nok ikke gamblet på at dette nødvendigvis vil være et alternativ. Det er mulig han ikke vil ha trådstarter tilbake og da er det kjipt hvis hun ikke oppdager at singellivet er like spennende som hun hadde trodd. Jeg hadde nok valgt kjæresten framfor singellivet, one-night-stands og flørting med randoms er morsomt i starten, men etter at du har fått litt erfaring der virker det bare ganske hult og meningsløst, ihvertfall er det sånn for undertegnede. Men jeg har akkurat motsatt bakgrunn som trådstarter, så det er mulig at dette også er et utslag av gresset-er-grønnere-syndromet bare med motsatt fortegn. Hvem vet. Trådstarter er vel den eneste som egentlig kan svare på dette, men vi får håpe at svarene i tråden har gjort avgjørelsen litt enklere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kan vel egentlig bare si at du har vært heldig. Og at du snart har brukt opp din del av hellet.

Vanligvis er det ganske vanskelig å finne noen man trives med over lengre tid.

Alltids er det noe:

-De gidder ikke å vaske seg, så de lukter,

-De flyr ute og drikker og er utro,

-De er aldri hjemme,

-De kan ikke kysse, eller er elendig i senga,

-De sitter foran pc'n eller TV'n eller playstation hele tiden,

-De kan ikke fordra familien din, og omvendt,

-Du lurer på om de egentlig er sammen med deg kun for sex,

-Alltid sure kommentarer, eller de er noen store babyer,

-De er bare snille når andre er i nærheten,

-Det er alltid noe annet som er viktigere enn deg.

Det finnes mange som har små problem.

 

Så jeg får bare si: "welcome to the real world".

Og nei, forholdet blir ikke det samme etter en 'fling'.

Så når du spiser eplet, er det ikke noen vei tilbake. Egentlig.

 

Så siden du allerede har smakt på frukten er det beste å fortelle typen at dere må ha en pause. (Slå opp, men få typen til å tro at det kanskje kan bli noe mer senere)

 

Som du sier så ønsker du jo å "faile". Men når man først har gjort det så kan man ikke un-faile.

Det blir liksom som å få så gode karakterer på eksamen, at man bare leverer blankt en gang for å se hvordan det er. Vel det suger. Og man får ikke jobb. Og så mister man et år, og får ekstra studielån.

Kanskje en dårlig analogi.

 

Men du kommer alltid til å lure på hvordan du hadde hatt det hvis du hadde blitt med han du er nå. Og innimellom kommer du til å savne ham veldig. Selv om du kommer til å finne på en fin årsak til at det ble sånn.

 

Det er vanskelig å finne en fantastisk kjæreste. En god en er vanskelig nok. Men du kommer i hvertfall til å lære utrolig mye av dette hvis du slår opp. På godt og vondt.

 

Så egentlig må jeg lure på om han du er med nå er så god som du sier.

Hvis han var det ville du antagelig vis ikke hatt dette problemet.

Kanskje han ikke passer helt for deg, rett og slett.

Og du pynter litt på beskrivelsen.

 

Når jeg tenker etter tror jeg nok sexen er omtrent middels, han går deg litt på nervene av og til, og han er sikkert dønn kjedelig. Og vedder på at han har både playstation ;) og pc.

Endret av Erigon
Lenke til kommentar

Hva er greia med å drive å kalle folk for hore og slenge ut fornermelser.. Forumet er vell hær for at man skal kunne lufte tankene sine og spørre om råd fra andre brukere.. Blir bare patetisk å begynne kalle folk for hore da..! oppfør dere som voksne folk og vær litt saklig.

 

Er vell helt normalt å tenke slike tanker når man har vært sammen med noen så lenge å aldri har levd singellivet.

Å de som sier at det ikke er noe å trakte etter er kanskje greit for dere. Men tror nå det er sunt å leve litt singellivet også før man blir gammel å har familie. Bedre nå enn når det er unger inne i bildet.

Er godt å være singel også i en periode. Jeg har også vært i et veldig langt forhold når jeg var litt yngre. Nå er jeg 26 år og har vært singel i 2 år.

Men kjenner at jeg nå savner noen å være glad i og noen å våkne opp med på morgenen. Noen å holde rundt og ja.. bare være glad i :)

 

Ingenting varer evig. veldig få mennesker som i dag treffer hverandre i så ung alder og er sammen livet ut..

 

Men du må klart sette deg ned med tankene og følelsene dine å finne ut hva du vil. Kan ikke være på byen i helgene å rote rundt for så å ha en kjæreste som ikke aner noe. Til slutt blir du fersket.

Gresset er sjelden grønnere på den andre siden. Men hvis du føler at noe mangler og singellivet er verdt å få med seg så tenk hvis du aldrig er singel og om 10 eller kanskje 20 år frem i tid. Vil du angre da på at du aldrig har vært singel?

 

Er veldig gøy å være singel i helgene når man vil feste.. men på hverdagene er det godt å ha kjæresten.. er vell et dilemma mange har.

sett deg ned og tenk deg godt om hva du egentlig vil videre.

 

Det er mye fisk i havet. Men vanskelig å finne den ene som bare er skapt for deg. Tenk deg godt om iallefall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Velkommen til forumet "allebrukernavn" :)

 

Enig - tror det er veldig lurt å leve litt som singel, man lærer seg selv å kjenne bedre. Samtidig som det skjer så blir man mer og mer kresen og fler og fler blir opptatt etter hvert som tiden går. Har selv bukka over 30..lurer egentlig på om jeg kan bli forelska mer...

 

"Diskutert" - enig. Snakke sammen er kjempe viktig.

Lenke til kommentar

Hei igjen :) TS her

 

Først vil jeg bare si tusen takk for alle flotte svar. Jeg har fått mange gode råd.

 

Denne helgen har jeg hatt en fantastisk helg sammen med kjæresten min. Vi hadde super sex, koste masse, snakket masse, så film, lagte middag sammen. Alt var perfekt :)

 

Jeg kjenner på det nå at jeg IKKE ønsker å forlate han til fordel for singellivet. Vi snakket faktisk om det å aldri ha "opplevd" andre. Han benektet for å ville ha noen form for singelliv, og han sa han faktisk ble mer og mer forelsket å knyttet til meg. Jeg sa det samme og mener det faktisk nå.

 

Desverre har jeg en tendens til å være opp og ned. Nå har det vært skikkelig lenge siden vi har vært sammen med hverandre grunnet reise og avstandsforhold så det er ikke rart vi hadde det så fantastisk i helgen :) Ellers er jeg også veldig realistisk og ser ofte frem i livet. Jeg kjenner som sagt nå at jeg ikke ønsker å gå i fra han, men er redd at den følelsen jeg fikk om å være singel vil møte meg eller han senere i livet da vi ikke har vært singel før. Vi har desverre også oddsa mot oss, da forhold sjeldent varer fra så ung alder.

 

Hmmmm.... Jeg må nok si at det jeg er redd for er å bli nå, men så senere bli dumpet av han i en over 30 år alder med barn til fordel for en "yngre og finere" (da menn ofte lett kan få en "mye" yngre enn seg selv). Så det blir på en måte et valg om å ha han; og satse på det blir oss. Eller å være singel og finne en ny; dermed blir sjangsene for å bli dumpet mindre da vi har "levd livet" begge to.

 

What to do!! :whistle::ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...