Gå til innhold

Trådløs ruter: Hvilken er best på rekkevidde? Jensen 89300 eller Netgear WNDR3700?


CoaX-

Anbefalte innlegg

Min trådløse ruter står i dag ca 30 meter og en 4-5 trevegger unna mitt bruksområde. Hadde fra før en 3COM ruter, men kjøpte nylig en Jensen Air:Link 89300 LongRange Extreme-N på Elkjøp. Denne gav meg et signalsnitt på 32% noe forsåvidt var OK.

 

Leste nå en test på dinside.no av en Netgear WNDR3700.

 

Det jeg lurer på er om noen har erfaringer med disse trådløse ruterene og om de har like god rekkevidde. Det ville for meg være å foretrekke Netgears ruter da den har USB tilgang for eksterne harddisker.

 

Begge har jo mulighet til å kjøre på b/g/n nettet, men Jensen ruteren har 3 antenner, og NetGear ruteren har ingen? Det burde kanskje ha litt å si for dekningsgraden, eller?

Endret av CoaX-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4-5 trevegger kan være tøft nok for et stakkars mikrobølgesignal.

Er du på samme sikringsskap, så kan du jo sette opp homeplug mellom de to rommene.

 

Aternativt kan du bruke Retningsantenne som forsterker signalet

 

Forskjellen på de to routerne er nok minimal. Jeg vet at Buffalo WZR-HP-G300NH har ganske lang rekkevidde, men man snakker her om litt forbedring, ikke en revolusjon.

 

En god antenne derimot, vil forbedre signalet som sendes og mottas vesentlig.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

4-5 trevegger kan være tøft nok for et stakkars mikrobølgesignal.

Er du på samme sikringsskap, så kan du jo sette opp homeplug mellom de to rommene.

 

Aternativt kan du bruke Retningsantenne som forsterker signalet

 

Forskjellen på de to routerne er nok minimal. Jeg vet at Buffalo WZR-HP-G300NH har ganske lang rekkevidde, men man snakker her om litt forbedring, ikke en revolusjon.

 

En god antenne derimot, vil forbedre signalet som sendes og mottas vesentlig.

 

Takker for svar. Skal prøve å flytte ruteren til rommet ved siden av, slik at det blir 1-2 vegger færre for signalet å forsere. Kikket litt på den retningsantennen du linket til, hvilken inngang bruker den? Kan denne antennen benyttes på alle rutere?

 

Tusen takk for svar!

 

^_^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...