Gå til innhold

Tagan 2 Force II 600w: bytting av grafikkort og ukjent kabel?


Anbefalte innlegg

Jeg har, som tittelen sier, to spørsmål. Jeg har en Tagan 2 Force II 600w (modell TG600-U33) og lurer på om det vil være kraft nok til å kjøre 2xPalit GeForce GTX 460? Kortene tar over for en Asus GeForce 9800GX2 som kjørte fint, si ifra hvis det trengs en komplett liste over komponenter.

 

Samtidig fant jeg en rar kabel jeg ikke aner hva er, noen som har en anelse hva det kan være?

post-172184-1283117721,5855_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En normal PC med to GTX 460 trekker neppe 600W, så det skal nok gå bra. Kjenner ikke PSU'en, men det står at den er 80% effektiv. Det er ikke imponerende idag og jeg vil tro at den blir varm og vil støye en del ved høy belastning. Jeg ville og anbefalt noe mer watt (700-750) og 80plus bronse sertifisering eller bedre. Eksempel på slike er Chieftec Nitro, Corsair HX, Ocz Z-series og Cooler Master Silent Gold.

 

Den rare kabelen er beskrevet slik:

Unique ground wire with golden pin releases static electricity and interferences from connected devices.

 

Antar den er ment å festes i kabinettet, men ser ikke helt vitsen ved det. Kabinettet er uansett koblet mot jord gjennom HK'et og videre til PSU'en via 8 og 24pins kontaktene. Der bør og vil alle returstrømmer (jordstrømmer) fra komponentene i PC'en og eventuelle tilkoblede enheter gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...