Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Uredelig av Bluecom?


Anbefalte innlegg

Bluecom opererer med "kampanjepriser" (les hvis du er en god gammel kunde så suger vi max kroner av deg).

Det irriterer meg grenseløst at Bluecom i måned etter måned får lov til å fortsette med "kampanjepriser" til nye abonnementer. Dette gjør de bare for å slippe å sette ned listeprisen til nåværende kunder!

 

Jeg betaler 395 for min 400/128 linje, mens nye kunder kan benytte seg av "tilbudet" på 349 eventuelt 395 for 720/128 linje.

 

Send en mail til [email protected] og si din mening.

 

 

Kent

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såg kampanjeprisane i store ad's over heile nettet mens eg måtte betale 100,- meir pr. mnd. for 720/128. Fekk regning for første halvår og betalte den, og to veker etterpå renging på dei neste seks mnd.

 

Ringte å klaga, og fekk etter mykje om og men tilbud om samme pris etter at bindingstida mi er gått ut.. Krevde soklart at eg skulle få samme pris på den regninga eg skulle til å betale, slik at eg ikkje måtte betale 600,- meir for dei samme 6 mnd som nye kunder. Tilbydde meg også å gå på ny bindingstid for å få tilbodet..

 

En ting er heilt sikkert!! når eg er ferdig med bindingstida er eg ferdig med bluecom også!

 

Skikkelig synd at prispolitikken er so ræva hos bluecom for produktet er heilt ok og kundeservice er nettopp det og ikkje slik som hos telenor.

En får svar(!), nokså kjapt(!) og ofte på det en har spurt om(!)...

 

Sjøl hos gamle stjelenor kunne en gå på nye pristilbud sjøl om en var gammal kunde, dette gjorde eg ofte før med ISDN abbonnementet.

vart tilogmed ringt opp og tilbudt lavare pris.. (mot ny binding soklart)

 

TELE2 eller Nextgentel når bindinga er ute!!

 

Arnfinn Mork

Snart ex-bluecom kunde

Lenke til kommentar

bluecom har fått mail...

 

er ganske irriterende ja....jeg har 720/128 linje hos dem...taper 100 kroner i måneden :(

 

vurderer seriøst å gå over til nextgentel eller tele2...installasjons-kostnadene vil jeg jo tjene inn igjen på få måneder uansett.

Lenke til kommentar
Bluecom opererer med "kampanjepriser" (les hvis du er en god gammel kunde så suger vi max kroner av deg).

Det irriterer meg grenseløst at Bluecom i måned etter måned får lov til å fortsette med "kampanjepriser" til nye abonnementer. Dette gjør de bare for å slippe å sette ned listeprisen til nåværende kunder!

 

Kent

 

Jeg mener at det er en ellerannen regel hvis du har kunder med bindingstid, så kan du ikke gi bedre pris til nye kunder uten å sette ned prisen til de som har bindingstid etc..

 

NextGentel har alltid satt ned prisen til eksisterende kunder når de har senket prisen på nytegninger så vidt jeg vet, - hvis det er en "3 måneders" kampanje e.l. så er det muligens annerledes....?

Lenke til kommentar

Det er jo slik isp'r tjener penger..

Du har en prisgaranti i bindingstiden.med andre ord,du betaler nøyaktig den summen du bindte deg for i 12 eller 24 måneder.

Når isp'n din senker prisene,så kan du få det nye tilbudet, men det forutsetter 12 eller 24 måneders ny bindingstid.

Jeg har bindt meg til Nextgentel i 2 år av en pris på 823,- pr måned.

Hvis dem senker prisene,så kan jeg jo binde meg til den prisen de senker ned til, men da må jeg tegne ny kontrakt på f.eks 24 måneder.

Synes egentlig ikke dette er så urettferdig.

Lenke til kommentar
Det er jo slik isp'r tjener penger..

Du har en prisgaranti i bindingstiden.med andre ord,du betaler nøyaktig den summen du bindte deg for i 12 eller 24 måneder.

Når isp'n din senker prisene,så kan du få det nye tilbudet, men det forutsetter 12 eller 24 måneders ny bindingstid.

Jeg har bindt meg til Nextgentel i 2 år av en pris på 823,- pr måned.

Hvis dem senker prisene,så kan jeg jo binde meg til den prisen de senker ned til, men da må jeg tegne ny kontrakt på f.eks 24 måneder.

Synes egentlig ikke dette er så urettferdig.

 

Helt eing med Mio, så lenge man ikke må betale nytt etableringsgebyr. Er jo allerede kunde...

Lenke til kommentar

problemet her er at eg ikkje kan få det nye tilbudet sidan eg allereie er bluecomkunde.. kan ikkje binde meg på nytt pristilbud før den gamle bindingstida er ute.

MAO blir nye kunder favorisert foran eksisterande kunder.

 

Hadde ikkje klaga dersom eg kunne få det nye tilbudet men då med ny binding!

 

@rnf.

Lenke til kommentar
Vel. Nå driver de jo ikke veldedighet heller. Abb med binding er et produkt på lik linje med andre produkter. Prøv å få refusjon fra komplett.no fordi du kjøpte ukens tilbud - en uke for tidlig...

 

Dette kan ikkje samanlignast! tenk deg at du skulle kjøpe en hardisk frå komplett kvar mnd i eit år til eit år gammal pris pr. Gb. det hadde du nok ikkje gått med på.

poenget er at to personar betalar ulik pris for samme produkt. den eine personen burde blitt belønna for et lenger kundeforhold men blir det ikkje.

Slik eg ser det blir eg straffa for å vere ein trufast kunde hos bluecom. Dei ønsker ikkje å ha meg som kunde, og det skal dei få sleppe også.

 

100/mnd blir 1200,- på et år, som en kan få 1Gb ram for eller 160Gb HD osv..

 

@rnf.

Lenke til kommentar

Slik eg ser det blir eg straffa for å vere ein trufast kunde hos bluecom. Dei ønsker ikkje å ha meg som kunde, og det skal dei få sleppe også.

Yeah, right.

 

Uansett - på nettsidene til BlueCom står det at kampanjeprisen gjelder ved bestilling ut mai måned...?

 

Jeg synes egentlig også at en del personer her fokuserer voldsomt på pris - og ikke noe annet. Jeg er selv BlueCom-abonnent, og er veldig fornøyd med deres tjenester. Ikke bare selve linjen (som forøvrig har vært genialt stabil), men også det høye kvalitetsnivået på kundeservice m.m.

 

Det var en litt lenger opp i tråden her som spurte hva en 50-lapp ekstra i måneden egentlig betyr. Spør du meg betyr det ingenting hvis man får en tjeneste av god kvalitet. I mine øyne dreier pris seg ikke om laveste eller høyeste pris, men riktig pris.

Lenke til kommentar

jeg klaget å fikk gratis oppgradert fra 400 til 720 farten gratis, men måtte binde meg til 1 år.

 

Skulle jeg skiftet til tele2 måtte jeg betale 1000,- i etableringsgebyr.

 

Da var det faktisk mest lønnsomt å binde seg på et år til på 395,-

 

Regner med at det kommer billigere løsninger neste år...

Lenke til kommentar

Binde renta nå, eller vente?

Slå til på et tilbud nå, eller vente?

Kjøpe harddisk nå, eller vente?

 

Det blir liksom litt av det samme, og slike problemstillinger kommer en nok over fra tid til annen. På den annen side ser en jo fra denne tråden at det ikke bare gir god reklame å prise agresivt for å få nye kunder. Jeg ville følt meg snytt om jeg kjøpte en harddisk på komplett til fullpris, uken før den kom på tilbud. I slike situasjoner setter jeg ekstremt pris på at butikken opplyser om dette. Det skjer nok ikke ofte, men det skjedde meg for mange år siden da jeg kjøpte en skjerm til en Atari. Slikt virker veldig positivt på meg som kunde og gir meg et godt inntrykk av en butikk. Noe som kan føre til at jeg handler mer der og forteller andre om den positive opplevelsen. Gjentatt handel er vel noe som er aktuelt for de fleste virksomheter, og derfor er fornøyde tidliger/eksisterende kunder også viktig. Kortsiktig avkastning er viktig for å gjøre eierne fornøyde, men hvis det ikke koster kundene for mye å gå til en konkurrent, går de nok på en smell til slutt.

Lenke til kommentar
Jeg har vært i kontakt med Bluecom og fikk beskjed om at tilbudet bare var for nye kunder!

 

 

Kent

 

Da kjører Bluecom et litt merkelig opplegg her synes i hvertfall jeg.

Tiscali og Nextgentel kan man oppgradere ADSL abonnementet man har til de nye prisene som kommer fra dem.

Jeg hadde ADSL Charlie fra NGT og oppgraderte til Delta.da betalte jeg et gebyr på 700,- (tok dette juletilbudet dem hadde)

Vet ikke om Bluceom kjørte noe kampanje tilbud når du bestilte ADSL fra dem,kan hende de har litt andr regler på ADSL tilbud enn sine konkurenter.

Lenke til kommentar
jeg klaget å fikk gratis oppgradert fra 400 til 720 farten gratis, men måtte binde meg til 1 år.

 

Skulle jeg skiftet til tele2 måtte jeg betale 1000,- i etableringsgebyr.

 

Da var det faktisk mest lønnsomt å binde seg på et år til på 395,-

 

Regner med at det kommer billigere løsninger neste år...

 

Heisann :)

 

Ser at du hadde Bluecom 400kbit/sec for 395kr i mnd, og at du klagde deretter fikk du 720kbit/sec for samme pris i og med at du bandt for et år til. Var dette vanskelig å få ordnet? Er i den situasjonen som du var i før.

 

Mvh

 

Hagmann

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...