Gå til innhold

Hjelp til Gaming pc / Virtualiserings pc


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg Skal bygge en pc som egner seg til virtualisering. Det vil si ESXI i første omgang.

Etthvert skal pc'en kunne benyttes til gaming.

 

Siden Jeg ikke gidder å legge så alt for mye penger i dette så tar jeg ikke det siste og beste av alt.

 

Jeg tenkte på dette.

 

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-930

 

ASUS P6T SE, X58, Socket-1366

 

Corsair Dominator DDR3 1600MHz 12GB CL8

 

 

Skjermkort er ikke noe jeg tenker på nå i første omgang siden den først skal brukes til virtualisering.

 

Er det noen som kan anbefale kabinett, strømforsynlig ag eventuelt andre ting som trengs her ?

 

Jeg vil helst ha et kabinett som er stillegående, men betaler ikke skjorta for det.

 

Jeg har ikke noe budsjett men som tidligere nevnt, jeg trenger ikke noe overbetalt highend styr.

 

Ellers om det er inspill på valgte komponenter så er jeg takknemmelig for det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da ville jeg tenkt på Fractal Design R3. Svært stillegående og stilfullt kabinett som ikke koster skjorta. Det leveres stock med 3 vifter, men mulighet for opptil 7 stykker. Så du kan velge litt ang. hvor mye lyd/kjøling du vil ha.

 

En Corsair HX på 650W ville gjøre jobben og mere til.

Det vil egentlig være litt overkill med mindre du kjøper et very high end grafikkort, men HX serien er så god og stillegående at jeg tenkte det var kjekt.

 

Se på Corsair A70 som et CPU kjøler. Det ser ut til å være en svært stillegående råtass som gir mye kjøling for kun 450kr.

 

Ang. skjermkort ville jeg vel egentlig anbefalt et 460 GTX kort av noe slag da det ikke koster skjorta, men om du skulle få lyst til å gjøre litt tyngre grafiske oppgaver så vil det nok gjøre jobben utrolig bra

 

Velg forøvrig dette hovedkortet her i stedet Asus P6X58D-E

 

Det er et fantastisk hovedkort, og kommer også med Sata 600 og USB3

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Takk for innspill.

 

Noe jeg lurte på i denne forbindelse, det ble nevnt overkill med 650 watts strømforsyning.

 

Denne maskinen skal bli brukt som virtualisering maskin, det vil da kreve mye diskplass.

Regner med å begynne med 2 x 2 terra disker til å begynne med. Men her kan det kanskje måtte utvides til det dobbelte. Alstå 4x2

Om jeg da skulle finne på å kjøpe et high-end grafikk kort senere vil det fremdeles holde med 650 watt ?

Lenke til kommentar

Ja, hvis du kun kjører en GPU vil 650W holde fint selv med mange disker.

 

En vanlig harddisk trekker ikke mye strøm, kanskje 10W når den jobber som verst hvis den trekker mye strøm. Så ikke vær så bekymret for det.

 

Hvis du tenker å kunne kjøre to GPUer så må du kanskje ha litt mer.

To 5870 kort kjører fint på et 750W, men to 480 GTX ville kunne trenge 850W :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...