Gå til innhold

Final fantasy 14 *En vente tråd*


Anbefalte innlegg

Jeg er meget skuffet over betaen i alle fall. En kompis skal kjøpe spillet, så skal teste hos han før jeg evt. kjøper. Hvis det blir noe lunde likt beta, så tror jeg dessverre at jeg står over.

 

Er veldig krøkkete og "vanskelig" å bevege seg, mener jeg. Er ingen flyt.

Må si jeg også var skuffet i starten helt til jeg byttet over til å spille med en xbox 360 kontroll, da ble spillet mye mer responsivt og enklere å bevege seg rundt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat bestilt dette selv nå, collectors edition that is!

 

har nesten ikke hørt noe om dette spillet i det heletatt, men tanken på fin grafikk og høye systemkrav gjør at jeg vil gi dette en sjangse og legge wow på hylla.

 

forhåpentligvis vil det være et litt mer voksent miljø her, noe som frister meg enda mer.

 

Jeg har ikke testet beta, mest pga at jeg gjorde akkurat det med wow, å da var jeg mer eller mindre lei allerede da det kom ut. endte med at man bare levlet uten å lese quests, dreit i historien og de "nye" stedene jeg kom til hadde jeg da allerede sett 1000 ganger før.

 

Ut ifra det jeg har lest og hørt synes jeg dette virker spennende og gleder meg til å sette meg ned å iritere meg grønn over ting i starten xD

 

(noen som vet om en server der det kommer til å være en del fra Norge?, husker med wow så avtalte veldig mange å joine den første serveren på en bestemt bosktav)

Lenke til kommentar

Har akkurat bestilt dette selv nå, collectors edition that is!

 

har nesten ikke hørt noe om dette spillet i det heletatt, men tanken på fin grafikk og høye systemkrav gjør at jeg vil gi dette en sjangse og legge wow på hylla.

 

forhåpentligvis vil det være et litt mer voksent miljø her, noe som frister meg enda mer.

 

Jeg har ikke testet beta, mest pga at jeg gjorde akkurat det med wow, å da var jeg mer eller mindre lei allerede da det kom ut. endte med at man bare levlet uten å lese quests, dreit i historien og de "nye" stedene jeg kom til hadde jeg da allerede sett 1000 ganger før.

 

Ut ifra det jeg har lest og hørt synes jeg dette virker spennende og gleder meg til å sette meg ned å iritere meg grønn over ting i starten xD

 

(noen som vet om en server der det kommer til å være en del fra Norge?, husker med wow så avtalte veldig mange å joine den første serveren på en bestemt bosktav)

 

Gjør deg selv en tjeneste og prøv betaen i allfall i en liten halvtime, har hørt så fryktelig mye om uien, og det ville vært sure penger viss det skulle være en dealbreaker for deg også.

 

Jeg kommer forsatt ikke inn i spillet, samme feil som før, ingen på noen forum som har forslag til hjelp eller som har samme problem, utrolig sært. Har skikkelig lyst å prøve spillet. Tørr ikke kjøpe spillet heller, i tilfelle jeg har samme problem når det blir lansert, også har vi jo alltid faren om at det ikke er noe for meg, som vel har vært en gjenganger for de fleste mmorpg de senere år.

Lenke til kommentar

Har akkurat bestilt dette selv nå, collectors edition that is!

 

har nesten ikke hørt noe om dette spillet i det heletatt, men tanken på fin grafikk og høye systemkrav gjør at jeg vil gi dette en sjangse og legge wow på hylla.

 

forhåpentligvis vil det være et litt mer voksent miljø her, noe som frister meg enda mer.

 

Jeg har ikke testet beta, mest pga at jeg gjorde akkurat det med wow, å da var jeg mer eller mindre lei allerede da det kom ut. endte med at man bare levlet uten å lese quests, dreit i historien og de "nye" stedene jeg kom til hadde jeg da allerede sett 1000 ganger før.

 

Ut ifra det jeg har lest og hørt synes jeg dette virker spennende og gleder meg til å sette meg ned å iritere meg grønn over ting i starten xD

 

(noen som vet om en server der det kommer til å være en del fra Norge?, husker med wow så avtalte veldig mange å joine den første serveren på en bestemt bosktav)

 

Gjør deg selv en tjeneste og prøv betaen i allfall i en liten halvtime, har hørt så fryktelig mye om uien, og det ville vært sure penger viss det skulle være en dealbreaker for deg også.

 

Jeg kommer forsatt ikke inn i spillet, samme feil som før, ingen på noen forum som har forslag til hjelp eller som har samme problem, utrolig sært. Har skikkelig lyst å prøve spillet. Tørr ikke kjøpe spillet heller, i tilfelle jeg har samme problem når det blir lansert, også har vi jo alltid faren om at det ikke er noe for meg, som vel har vært en gjenganger for de fleste mmorpg de senere år.

 

Av de filmene jeg har sett ser jo spillet nydelig ut, og flyten virker bra.

 

Men en ting jeg lurer på, har spillet bare 7 klasser? Og er det mulig at en klasse har flere roller? Aka flere talentstree eller hvordan de fikser de greiene der. Det virker i såfall til å være gørr kjedelig med kun 7 klasser, liker variasjon.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Fikk aldri fikset grafikk bugen, fikk ingen hjelp fra forum eller fra square enix. Men etter mye research så blir dette nok kjøp, rekner med feilen blir fikset etterhvert. Håper jeg ikke går på en smell igjen, jeg er litt dum egentlig, lærer aldri, håper alltid det beste ved et nytt mmorpg.

 

Noen andre som skal kjøpe ?

Lenke til kommentar

Har kjøpt spillet og har ingen problemer med bugs. Vet det er en del som spiller ffxiv fra norge. Bare sjekk ut finalfantasy.no og forumet der, de har laget en helnorsk linkshell også.

 

Når det gjelder directx problemet og grafikk problemer i spillet vet jeg det er noen som har fikset dette ved å klokke ned grafikk kortet sitt bl.a.

 

http://ffxiv.zam.com/forum.html?game=268&mid=1285253562213382491&page=1

 

Hvis ikke kan du jo sjekke dette forumet hvis ikke du allerede har gjort det.

 

http://www.ffxivcore.com/forum/70-technical-support/

Lenke til kommentar

Var heldig og fikk tak i en buddy key, og buggen er forsvunnet hurra. Meget pent spill så langt, tror dette potensielt kan bli et nytt hjem. MEN det som er forbanna tungvint og irriterende(sammen med å sette opp kontoen å legge til character slot) er jo at viss jeg kjøper spillet, så er det jo collectors edition som gjelder, og da må jeg lage ny, eller slette min forrige character for å få bonus tingene fra collectors edition. Utrolig merkelig system.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt spillet selv, forhåndsbestilte (og betalte) før jeg i det hele tatt prøvde betaen. Jeg kommer ikke til å aktivere kontoen og bruke mine 30 gratis dager før om en stund, når de har kommet med noen patcher for å fikse diverse problemer.

Madammen fikk guest pass av meg for å teste det, og hun ble frustrert og lei allerede før hun kom i gang med spillet pga det tungvinte kontohåndteringssystemet og betalingssystemet ("Hva!? Må jeg betale for å få ha en character også?"). Så kom hun til slutt i gang med spillet, lite imponert av character editoren, og nok en gang frustrert i spillet pga kontrollene og interfacet.

 

Jeg føler egentlig at dette er beskrivende for veldig mange potensielle spillere. Jeg hater å trekke inn WoW i diskusjoner om dette spillet, men når Blizzard har lagt lista for enkel registrering så burde kanskje SE ha et litt mer "tilgjengelig" system for dette?

Lenke til kommentar

Elsket FF11, var bare et slit med manglende medspillere på i "norsk normal spilletid". i tillegg gikk det utover skolen. men nå er jeg ferdig med skole og i jobb.

 

Vurderer å prøve, men spørs om jeg skal gå for et vennepass først.

Har og en 360kontroller dedikert til pcbruk, det er jo en fin måte å avveksle fra mus/tastatur siden jeg sitter foran pc mesteparten av dagen på jobb.

 

Bor borte fra dama og et år nå, så fritid har jeg plutselig for mye av

Lenke til kommentar

Spiller spillet her, og har et helnorsk LS som er åpent for alle norske. Vi prøver å kommer over stresset i 11 der du hadde et LS fra USA der ingen var på i din spilletid og alle problemer det måtte føre til seg. Håper det er mange som joiner oss. Er litt sein med dette. Men det kan være verdt å begynne på nytt for å få et solid community i et MMO spill.

 

Dere kan besøke LS siden på http://einherjar.finalfantasy.no

Lenke til kommentar

Jeg holder til på Besaid, er det meste av folket her på Wutai, eller er det flere nordmenn jeg har som selskap på min server?

 

 

LS lista er nok på iallefall 20 personer nå, som alle er norske. Vokser jevnt og trutt. Blir selvfølgelig spennende å se om noen uker hvor mange som fremdeles holder ut :3

Lenke til kommentar

Spiller spillet her, og har et helnorsk LS som er åpent for alle norske. Vi prøver å kommer over stresset i 11 der du hadde et LS fra USA der ingen var på i din spilletid og alle problemer det måtte føre til seg. Håper det er mange som joiner oss. Er litt sein med dette. Men det kan være verdt å begynne på nytt for å få et solid community i et MMO spill.

 

Dere kan besøke LS siden på http://einherjar.finalfantasy.no

 

Er nå stolt medlem selv :)

 

Anbefaler alle som har lyst til å teste ff14 om å spille på Wutai og joine denne guilden :)

Einherjar!

 

mvh Lifdrasil Woodnymph ingame :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...