Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bærbar PC starter men får ikke åpnet explorer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en bærbar PC fra HP med et litt rart problem. Jeg får startet den opp i den forstand at jeg får logget meg på brukeren, deretter får jeg beskjed om å at "windows genuine advantage" programvaren ikke er installert. Men dette er så langt som jeg kommer.

Om jeg velger å installere WGA-programmet så får jeg bare beskjed om at installasjonen mislytkes.

Velger jeg avbryt i dette vinduet så står maskinen bare med bakgrunnsbildet og ingenting annet - jeg får ikke høyreklikket/laget slike markerings-firkanter, og jeg får ikke frem startmenyen om jeg trykker på windows-tasten. Det jeg derimot får, er vinduet hvor jeg kan velge om jeg vil åpne oppgavebehandling, logge av etc. altså ved CTRL+ALT+DEL.

Om jeg velger å gå inn i oppgavebehandling så skjer det ingenting. Jeg kan dog logge meg av, starte PC-en på nytt o.l.

Om jeg starter PC-en i sikkerhetsmodus så skjer det samme, altså jeg ender opp med bare bakgrunnen, musepekeren (som ikke er frøset) og ingenting annet.

Operativsystemet er forresten Windows XP.

Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å ordne opp i dette?

Jeg kan vel også nevne at problemet oppstod etter at jeg hadde restartet maskinen som følge av at jeg plutselig ikke fikk åpnet VLC - jeg fikk bare en feilmelding om at "programvarekonfigurasjonen var feil" eller noe sånt.

Vil helst slippe å formatere PC'en ettersom at jeg ikke har utstyr til å koble ut disken og ta backup først..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åpne oppgavebehandling

Klikk på Fil, velg Ny Oppgave

I vinduet som kom opp skriver du: explorer.exe

Dette vil starte explorer slik at startmeny og alt annet er slik det var.

Skrevet

Åpne oppgavebehandling

Klikk på Fil, velg Ny Oppgave

I vinduet som kom opp skriver du: explorer.exe

Dette vil starte explorer slik at startmeny og alt annet er slik det var.

Jeg kommer desverre ikke inn i oppgavebehandling.. det skjer ingenting når jeg prøver å gå inn der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...