Gå til innhold

anbefaling av cas kalkulator til ingeniørmatte


Mildir

Anbefalte innlegg

Hei, som topic hentyder trenger jeg anbefalinger av cas kalkulatorer.

Har nettopp begynt på 1år ingeniør og et fag som heter Matte 1, hvor alt av hjelpemiddler(untatt kommunikasjon) er tilatt, og neste år har jeg et fag som heter Matte 2.

 

Jeg trenger anbefalinger av en kalkulator som gjør susen i Matte 1 og som er tilatt på Matte 2(vet ikke hva som er lov av hjelpemiddler på eksamen der enda)

 

Så, noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo programere din egen i VB.

Sjekk på skolens nettsider, det skal stå der.

 

 Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load

   End Sub

   Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
       Label2.Text = "+"
       Label1.Text = Val(TextBox1.Text) + Val(TextBox2.Text)
   End Sub

   Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
       Label2.Text = "-"
       Label1.Text = Val(TextBox1.Text) - Val(TextBox2.Text)
   End Sub

   Private Sub Button3_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button3.Click
       Label2.Text = "*"
       Label1.Text = Val(TextBox1.Text) * Val(TextBox2.Text)
   End Sub

   Private Sub Button4_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button4.Click
       Label2.Text = "/"
       Label1.Text = Val(TextBox1.Text) / Val(TextBox2.Text)
   End Sub
End Class

 

 

For eks her på HIST

Endret av War
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Eller du kan kjøpe Casio sin flaggskip kalkulator som er hyper modern i serien deres som er Casio fx-9860GII, jeg har en slik koster 1500kr på Clas Ohlson, tror den er på tilbud til 1300kr og den passer perfekt til Sinus Forkurs boka inkludert Cosinus oppgave bok.

 

Bilde: http://www.pricescan.com/Item_Images/ImagesL/269054.jpg

 

Den har til og med mulighet for å tilkoble til PC for å kunne lagre eller programmere på den, pakningen inneholder kalkulator og deksel, bruksanvisning, USB kabel, CD med dataprogram og en merkelig kabel til, vet ikke hva den er til enda pga kalkulatoren er ikke blitt brukt enda.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Har du brukt slike kalkulatorer før? Kva brukte du på vgs?

Så langt som det er mulig så bør du bruke ein kalkulator som du kjenner til frå før eller som er veldig lik ein kalkulator du har brukt før.

Har du snakka med dei andre på studiet og sett kva kalkulator dei har valgt eller kjem til å velge?

 

Det å sette seg ned å lære ein ny kalkulator å kjenne tar mykje tid, så dersom du alt kan å bruke ein slik kalkulator så sparer du mykje tid. Eventuellt om du velger ein ny kalkulator som mange andre også har så kan du spørre om hjelp av dine medstudenter.

Det er ingen vits i å kjøpe ein dyr og avansert kalkulator dersom du ikkje kan å bruke den.

 

Sjølv lærte eg å buke TI-83 på grunnkurs, deretter kom skulen min med i ei prøvegruppe slik at vi fekk bruke TI-89 i stadenfor.

TI-89 har mykje fleire funksjoner og høgare oppløysning og er derfor ein stor fordel framfor TI-83. Fordelen for meg er at sidan begge kalkulatorane var TI kalkulatorar så var dei forholdsvis like slik at det gjekk fort å lære seg dei nye funksjonane.

 

TI-89 hadde noken fine funksjoner med at den kunne løyse likninger med fleire ukjente, rekne med matriser og ein rekke andre ting. Du må uansett lære korleis du rekner ut slike oppgaver, men ved hjelp av kalkulatoren har du då ofte eit fasit svar slik at du kjappt kan kontrollere om du har rekna rett.

 

Sidan kommunikasjon ikkje er lov så pass på at du ikkje kjøper ein kalkulator med trådlaus sender (sjekk også skulen sin policy angåande kabeloverføring slik at du er på den sikkre sida). Ofte så er det også eit krav om at kalkulatoren skal ha ein reset-knapp slik at eksamensvakta har muligheita til å slette all lagra informasjon før eksamen. Dette er kanskje ikkje så viktig dersom du får bruke alle hjelpemiddler sidan det meste då alt står i læreboka.

 

Og som eit siste tips så kan det være greit å huske at du kan ta med brukermanualen til kalukulator som hjelpemiddel på eksamen, den kan være grei å ha dersom du gløymer korleis du bruker ein av funksjonane.

Lenke til kommentar

Vi fikk bare bruke en enkel casio og rottmann formelsamling med egne notater på eksamen ved HIB. Er en slik vi fikk bruke http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=150283953 og den var mer enn god nok i både matte 1 og matte 2. Det jeg likte med den er at den regner eksakt.

Men har du anledning, så bruk en kalkulator du kjenner fra før. Det er uansett det beste.

Endret av .Andre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...