Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med plutselig spill lagg


Anbefalte innlegg

Hei

 

I sommer var jeg hjemme hos foreldrene mine, men etter at jeg dro tilbake til hybelen begynte alle spill å lagge pga lav fps. Det eneste som er forandret er at jeg bruker en annen skjerm på hybelen (BENQ G2200W, analog). Tidligere kunne jeg spille MW2 på høy grafikk uten noen problemer, nå lagger jeg sinnsykt med laveste grafikk.

 

skjermkort, nvidia geforce 98

prosessor, intel ® core 2 duo cpu 3.00Ghz

4g ram

vista 32 bit

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det litt vanskelig å si konkret problemet.

 

Har du sjekket tempraturene? På sommeren vil nok tempraturen økes litt, så da er det lurt med god kjøling.

 

Hva med å diskdefragmentere harddisken? Tviler på du har SSD, men hvis du har det, bør du ikke defragmentere.

 

Sjekk også maskinen for støv, det vil dempe mulighetene for viftene å dra bort luften, men som regel vil maskinen bli mere ustabilt en tregere.

 

Er maskinen overklokket?

Lenke til kommentar

Nå er det litt vanskelig å si konkret problemet.

 

Har du sjekket tempraturene? På sommeren vil nok tempraturen økes litt, så da er det lurt med god kjøling.

 

Hva med å diskdefragmentere harddisken? Tviler på du har SSD, men hvis du har det, bør du ikke defragmentere.

 

Sjekk også maskinen for støv, det vil dempe mulighetene for viftene å dra bort luften, men som regel vil maskinen bli mere ustabilt en tregere.

 

Er maskinen overklokket?

 

Hybelen min er i lillehammer, hvor høy temp ikke er et stort problem:P Renset den for støv just in case.

 

Jeg prøvde å diskfragmentere, men det har hat liten til ingen virkning.

 

Hva vil det si å overklokke?

 

Btw kan legge til at ellers fungerer PC-en helt fint, surfing, skriving, nedlasting etc fungerer like fint som før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...