Gå til innhold

Mens vi venter på djevelen (PC)


Anbefalte innlegg

19 683 level 5 gems for å lage én eneste level 14 gem? Er det jeg som sliter med matematikken, eller har Blizzard lagt opp til at du aldri skal bli ferdig? :p

 

Hvis dette stemmer så syns jeg det er helt supert! Da vil level 14 gems forhåpentligvis bli noe å strekke seg etter. Noe som ikke nødvendigvis alle vil ha tilgang på osv. Men det er vel noen som klarer å jukse her også etterhvert, slik at de blir like vanlige som svette sokker..

 

Jeg vil vel ikke akkurat kalle det noe å "strekke seg etter" å drive med helt mindsless grinding i en evighet. Men for all del om folk har lyst til å laste bort tid på å samle inn 20 tusen gems skal ikke jeg hindre de.

 

AtW

 

Hvis du tar utgangspunkt i at lvl 14 gems er noe alle trenger/vil ha, så kan det sikkert virke som meningsløs grinding. Men hvem har sagt at alle trenger/vil ha lvl 14 gems? Jeg tror de færreste som spilte Diablo 2 aktivt hadde masse HR f.eks. Men det betyr ikke at alle de som ikke hadde slike ikke hadde det moro når de spilte spillet. For noen som uansett kommer til å spille Diablo 3 dag ut og dag inn i flere år er nok lvl 14 gems noe å strekke seg etter. Et langsiktig mål de kan sette seg eller noe. Istedet for at de vil være helt lik noen som begynte å spille for 2 mnd siden.

 

Jeg tviler sterkt på at det er påkrevd lvl 14 gems for å komme gjennom spillet, eller oppleve 99% av content. Men jeg håper også at det vil være noe content som er utfattelig vanskelig, som vil kreve nøye samarbeid og fantastisk gear. Noe som de virkelig dedikerte spillerne kan kose seg med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nok en gang, enormt med tid, ja, men hvis du setter deg ned for å farme gems, for å farme gems, så er det grinding. Derimot hvis det er noe du får naturlig mens du spiller, så er det jo ikke nødvendigvis grinding. Hvis du uansett ville spilt mye, mye Diablo 3. Det samme er jo med experience, eller penger. Hvis du setter deg ned for å gå opp i level, og ikke for å spille, så vil det fort oppleves som en meningsløs grind å gå opp i level. Helt til du kommer til maks level og dermed kan "begynne å spille". Mange tenker jo nettopp sånn. At spillet begynner på maks level. Andre igjen finner underholdning i det å spille. Altså veien fram til maks level.

 

Så hvis man ser på veien opp til maks level som en grind, en nødvendighet for å kunne begynne å spille, så tror jeg nok man kommer til å hate tanken på å skaffe lvl 14 gems til alt utstyret sitt. De andre som ser underholdningen i å spille spillet, og dermed sakte men sikkert få gems, vil nok ikke føle det som en grind, men heller en bonus på toppen når man har spilt en stund og endelig får en slik gem.

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg sa noe om godmode.

 

Nei, men du sa cheat. Hvorfor stoppe på portalene? Og for øvrig går det vel neppe å cheate på battle.net, så om jeg dør, skal jeg liksom måtte gå til et waypoint og løpe hele veien for å nå igjen gruppen? Jeg er enig i at portalene kunne misbrukes for å komme raskt til og fra en kamp, men det var nettopp derfor jeg likte Diablo 2 i første omgang. I stedet for det evige "sloos til du dør og prøv om ignen til du klarer det" kunne vi starte en bosskamp og hoppe stikke av om vi så vi ikke kom til å klare det. G hva med Hardcore? Portaler er essensienlt der. Vi kan ikke bare sloss til vi dør om vi bare har ett liv.

 

Det er meningsløs grinding for den enkelte også, det er ikke noe som er veldig vanskelig, eller krever nøye samarbied, det krever bare enormt med tid. Men for all del, hver sin lyst.

 

AtW

 

Du tror vel ikke seriøst at vi er nødt til å starte med tre lvl 1 gems? Jeg vil tippe gems fra lvl 1 til 5 vil bli ganske vanlige, selv på Normal vanskelighetsgrad. Selvsagt dropper jo ikke lvl 5 gems med en gang, men de dropper nok. Gems level 6 og oppover vil nok også droppe, mensjeldnrere. Det gjør at man kan i teorien få en gem lvl 14 fra en mob, eller i det minste fra en boss. Vil du bare gjennom spillet på Normal og heller spille noe annet trenger du ikke gems i det hele tatt, men vil du sette seg inn i spillet, gå gjennom på vanskeligste vanskelighetsgrad og alt det der vil nok gems være langt mer nødvendig. Men i stedet for å grinde i en evighet kan du jo kjøpe dem fra andre spillere? Vi vil onk få minst en høyt level gem fra en quest, så du kan jo lage en ny karakter, spille til du får den gemmen og gi den til den egentlige karakteren din. Selv om du ikke gidder er det mange som gjør det, så det vil nok ikke bli så altfor vanskelig å få tak i gems lvl 8 - 12 om man gidder betale (med in-game penger, selvsagt.) Så selv om det kreves over 10.000 level 1 gems for en level 14 vil du i praksis bare trenge fem, seks gemmer om du går inn for det.

 

Edit: Om jeg har misforstått og det kun er gems fra level 1 til 5 som dropper vil det likevel ikke bety noe særlig. Du kan nok likevel kjøpe og selge alt mulig av gems med andre spillere. Betaler du litt kan du nok få en svært så bra gem uten å grinde.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Tror ikke jeg sa noe om godmode.

 

Nei, men du sa cheat. Hvorfor stoppe på portalene? Og for øvrig går det vel neppe å cheate på battle.net, så om jeg dør, skal jeg liksom måtte gå til et waypoint og løpe hele veien for å nå igjen gruppen? Jeg er enig i at portalene kunne misbrukes for å komme raskt til og fra en kamp, men det var nettopp derfor jeg likte Diablo 2 i første omgang. I stedet for det evige "sloos til du dør og prøv om ignen til du klarer det" kunne vi starte en bosskamp og hoppe stikke av om vi så vi ikke kom til å klare det. G hva med Hardcore? Portaler er essensienlt der. Vi kan ikke bare sloss til vi dør om vi bare har ett liv.

 

Det er meningsløs grinding for den enkelte også, det er ikke noe som er veldig vanskelig, eller krever nøye samarbied, det krever bare enormt med tid. Men for all del, hver sin lyst.

 

AtW

 

Du tror vel ikke seriøst at vi er nødt til å starte med tre lvl 1 gems? Jeg vil tippe gems fra lvl 1 til 5 vil bli ganske vanlige, selv på Normal vanskelighetsgrad. Selvsagt dropper jo ikke lvl 5 gems med en gang, men de dropper nok. Gems level 6 og oppover vil nok også droppe, mensjeldnrere. Det gjør at man kan i teorien få en gem lvl 14 fra en mob, eller i det minste fra en boss. Vil du bare gjennom spillet på Normal og heller spille noe annet trenger du ikke gems i det hele tatt, men vil du sette seg inn i spillet, gå gjennom på vanskeligste vanskelighetsgrad og alt det der vil nok gems være langt mer nødvendig. Men i stedet for å grinde i en evighet kan du jo kjøpe dem fra andre spillere? Vi vil onk få minst en høyt level gem fra en quest, så du kan jo lage en ny karakter, spille til du får den gemmen og gi den til den egentlige karakteren din. Selv om du ikke gidder er det mange som gjør det, så det vil nok ikke bli så altfor vanskelig å få tak i gems lvl 8 - 12 om man gidder betale (med in-game penger, selvsagt.) Så selv om det kreves over 10.000 level 1 gems for en level 14 vil du i praksis bare trenge fem, seks gemmer om du går inn for det.

 

Edit: Om jeg har misforstått og det kun er gems fra level 1 til 5 som dropper vil det likevel ikke bety noe særlig. Du kan nok likevel kjøpe og selge alt mulig av gems med andre spillere. Betaler du litt kan du nok få en svært så bra gem uten å grinde.

 

Man trenger ca 20 000 (19683) lev 5 gems for å få en lev 14 gem (3^9).

 

AtW

Lenke til kommentar

Om man starter på gems level 1, ja. Får vi tre lvl 5 gems fra loot har vi allerede spart en god del. ;)

 

Som jeg skrev, man trenger 20 000 lev 5 gems for å få en lev 14, dette framgår også av regnestykke (3^9), hadde det vært lev 1 jeg snakket om så trenger man 3^13 gems, dvs ca 1,5 millioner gems for å få en lev 14 gem.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hva mener de med at de har fjernet teleportalene? Skal vi bli nødt til å bruke kun waypoints? Det var hovedgrunnen til hvorfor jeg droppet Titan Quest etter noen timer....

titan quest har da portaler de også. trykk L eller på knappen til venstre for ditt hovedvåpen for å åpne den.

 

anyway, gleder meg til D3

Lenke til kommentar

Ser virkelig frem til dette spillet. :)

Diablo 2 er vel det spillet jeg har brukt absolutt mest tid på.

 

Noen folk kan sikkert være uenige i meg, men jeg ville gjerne sett et auksjonshus, guildvault, mercaneries ( flere på en gang ), temporary companions ( en gammel mann som ligger halvbevvist i veien, som du hjelper på vei mot en by, og mot hjelpen gir han deg penger og hjelp på veien. ) og et mailbox system.

 

Noen enige?

Lenke til kommentar

Hva mener de med at de har fjernet teleportalene? Skal vi bli nødt til å bruke kun waypoints? Det var hovedgrunnen til hvorfor jeg droppet Titan Quest etter noen timer....

titan quest har da portaler de også. trykk L eller på knappen til venstre for ditt hovedvåpen for å åpne den.

 

anyway, gleder meg til D3

 

Titan Quest har portaler helt til du dør og endelig trenger dem.

 

Romis: De må gjerne legge til en drøss MMO-ting som guilds, auksjonshus og så videre, men de må aldri glemme at Diablo først og fremst er singleplayer for mange av oss. Jeg er skeptisk nok til ordet co-op. Det har ingenting med å være sosial å gjøre, men at jeg foretrekker å ta meg god tid, bestemme selv hvor jeg skal dra og så videre. Hver gang jeg har vært med i en grunne (on- og offline) har vi bare sust avgårde mot bossene, questene osv. Det eneste unntaket er MMOer hvor vi først suser gjennom quester, og så tar en liten pause før vi drar til neste (eventuellt ikke har startet opp questen ennå, men venter på full gruppe.)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Som jeg skrev, man trenger 20 000 lev 5 gems for å få en lev 14, dette framgår også av regnestykke (3^9), hadde det vært lev 1 jeg snakket om så trenger man 3^13 gems, dvs ca 1,5 millioner gems for å få en lev 14 gem.

 

AtW

 

Det er da ikke så urimelig. Bare se på highrunes i D2. Om vi ser bort fra duping, er de ekstremt sjeldne. Vet om folk som har spilt aktivt D2 i over 3 år uten å finne en eneste high rune. Spilte selv veldig aktivt i ca 2 år, og fant kun 1 hr. Har også spilt on and off i ca 5-6 år. Så det sier litt om hvor sjeldne de er.

 

Og for å sammenligne, skal man cube fra el til zod, så er det en umulig oppgave. Du trenger 14,281,868,906,496 els for å cube 1 Zod. Og da er ikke gems regnet med. Hvis vi sier at det tar 3 sekunder å flytte runer/gems til kuben og trykke transmute vil det ta 679,312 år, 233 dager, 44 minutter og 45 sekunder.

 

Det er hva man kan kalle meningsløst.

Lenke til kommentar
Og for å sammenligne, skal man cube fra el til zod, så er det en umulig oppgave. Du trenger 14,281,868,906,496 els for å cube 1 Zod. Og da er ikke gems regnet med. Hvis vi sier at det tar 3 sekunder å flytte runer/gems til kuben og trykke transmute vil det ta 679,312 år, 233 dager, 44 minutter og 45 sekunder.

 

Det er hva man kan kalle meningsløst.

 

Meningsløst å gjøre det eller å regne det ut? :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...