Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bruk av P-piller

Mr. Lurk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg bare lurer på hva som er best og kanskje tryggest.

Er det at gutten eller jenta bruker p-piller, bare lurer på om den fretidige sæden blir ødelagt av det?

Sikkert litt rot, men det går sikkert fint.

Noen lurer sikkert på hvorfor jeg ikke bare googler det, men regner med at jeg før bedre svar her på dette herlige forumet. :love:

- Fillip

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg bare lurer på hva som er best og kanskje tryggest.

Er det at gutten eller jenta bruker p-piller, bare lurer på om den fretidige sæden blir ødelagt av det?

Sikkert litt rot, men det går sikkert fint.

Noen lurer sikkert på hvorfor jeg ikke bare googler det, men regner med at jeg før bedre svar her på dette herlige forumet. :love:

- Fillip

Per i dag finnes det kun p-piller beregnet for kvinner. Så jeg anbefaler deg å la jenta stå for bruken av dem.

Om en mann tar p-piller beregnet for kvinner så vil de ikke ha noen prevantiv innvirkning.

Antar man kan få en del bivirkninger da, siden de bl.a. inneholder kvinnelige kjønnshormoner.

Det jobbes fra flere hold, bl.a. i Norge, Tyskland og Japan, med p-piller for menn, men på det nåværende tidspunkt er dette flere år frem til man har en fungerende pille som kan slippes på markedet.

Skrevet

Oja :p Syns jeg så for noen år siden på en amerikansk tv-serie at mannen skulle ta det.

Takker for svar :thumbup:

Vel... Jeg så på en amerikansk film at Arnold Schwarzenegger ble gravid en gang. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...