Gå til innhold

Har nesten oppsett, trenger feedback.


Anbefalte innlegg

Tusen takk for masse hjelp her! :-)

 

Skal vente med SSD, og tenker at det holder med 64GB, da det egentlig bare er for OS jeg trenger (32GB blir muligens litt knapt).

 

Hvilken av denne og denne er best, da det er samme prisen, men den ene har lav CL (Som jeg ikke aner hva er), og den andre har høy MHz (Som jeg har et godt forhold til xD).

 

Ser ut til at jeg bestiller ifra NetShop og PCkiosken, så jeg må finne RAM og skjermkort der, da den eneste som har inne Cyclone nå, er Digital Impuls og resten har 30+ dager forventet levering....

På Netshop er det nesten bare 465 GTX i prissjiktet 1800 - 2200, imens på PCkiosken er det bare 460 GTX, i forskjellige overklokkede og normale versjoner. Dette for eksempel , ser bra ut og er overklokket mer enn noen av de andre.

Endret av Leifen18
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm... Da ser det ut som om jeg er oppe i 14.358 inklusive porto.

 

Fra Netshop, totalt inkl porto: 8.600

 

Samsung 27" LCD Syncmaster P2770HD

ASUS M4A89TD PRO, Socket-AM3

AMD Phenom II X6 1090T Black Edition

OCZ DDR3 4 GB Black Edition CL7 Dual Ch.

Sunbeam Harddisk Silencer

Western Digital 1,5 TB Green 3,5" (Ukens tilbud, så hvorfor ikke?)

 

Fra PCkiosken, totalt inkl porto: 5.758

 

Gainward GeForce GTX 460 1GB - Goes like Hell-version x2

Samsung SH-S222L/BEBE w/ LightScribe

Chieftec 850W Modular PSU

 

Men det ser også ut til at jeg kan velge bare NetShop, hvis jeg bytter til:

Sony DVD Recorder 24x SATA w/ LightScribe

 

MIST, 800W, avtagbare kabler

 

Gainward GeForce GTX 460 1GB

Har bare 25MHz mindre enn Cyclone, men 100 mindre enn den hos PCkiosken (med 246 kroner i forskjell blir det 500 kr på to..)

 

Dersom jeg velger det siste kommer jeg ned på 13.912, levert på døra =)

 

Spørsmålet ligger egentlig på skjermkortet og PSU: Er det verdt 446,- å gå fra Mist 800W til Chieftec 850W, samt å gå fra Gainward 700MHz SLi til Gainward 800MHz SLi ?

Lenke til kommentar

Ville nok ikke bestilt Gainward hvis du bryr deg noe om støy. Den har en veldig lite effektiv kjøleløsning som er høylytt som faen. Samme med Palit og referanse versjonen av Zotac.

Les dette.

 

Gigabyte versjonen er den mest stillegående og en av de som kjøler best. MSI Cyclone kjøler absolutt best men er litt mer høylytt. ZOTAC AMP! GTX 460 har akkurat dukket opp på komplett.no. Denne er også veldig bra.

 

Angående det hovedkortet du har valgt. Det støtter ikke SLI offisielt, så jeg vet ikke hvordan dette funker, men siden andre har foreslått det så burde det vel virke. Du bør være forberedt på å fikle med firmware hvis du ikke velger et kort med nForce eller Lucid Hydra (bare MSI Big Bang Fuzion som har dette akkurat nå, men ASUS kommer ut med et hovedkort (Crosshair IV Extreme) som også har Lucid Hydra snart.)

 

Edit: Glemte å nevne at det faktum at klokken er mindre MHz på Gigabyte eller Cyclone sier ingenting. Du kan overklokke det selv, og det mye høyere enn du kunne ha overklokket Gainward, pga bedre kjøling. Zotac AMP! er allerede høyere klokket enn Gainward GS-GLH med mye bedre kjøling.

Endret av nfsu_2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...