Gå til innhold

MSI overklokker cpu og kort uten at DU vet.....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Les selv, de innrømmer at de har laget et hovedkort som kjører opp fsb av seg selv ved behov. Kjekt egentlig, nesten som bærbar pc som sparer strøm og varme. Slik styring skulle en hatt på vanlig overklokking!!!

 

http://www.tomshardware.com/cpu/20030522/index.html

 

AMDturbo

 

Ikke særlig kjekt hvis hardwaren du har ikke tåler det... Sitter du å spiller da så plutselig klikker maskina.. Ikke rart MSI er noe møkk. Makan til ustabile kort..

Lenke til kommentar

kjører mitt msi 845PE på 150mhz fsb noe som gir meg 3 ghz cpu :D

 

mitt kort er da stabilt høyere oxo,kjørte den opp til 3200mhz @160 fsb men jeg klokker meg sakte oppover og har kun hatt cpu'n i 2 dager..så vil ikke smelle den opp i max enda :p

 

men jeg har ikke hatt noen negative erfaringer med mittt kort..mulig jeg har vært heldig=)

 

hva er feil med dere andre sitt da? at det klarer lav fsb? kommer jo an på cpu oxo da=)

 

før klarte jeg kun 120fsb med wilemette...nå går den opp i 150-160 uten problemer..(northwood)

 

så jeg veit ikke :roll:

 

kan jo rett og slett være at cpu'n ikke vil klokkes mer,nytter ikke å sette opp fsb da..

 

åssen cpu harhadde dere med msi problemene da?

Lenke til kommentar

Var på lan for et par månder siden. En som var der hadde et MSI kort med nforce2 chipsett. Alt av temperaturer og instillinger var slik det skulle være, men klikket gjorde det så fort maskina begynte å jobbe med noe. Jeg skal ALDRI ha msi. Igjennom årene har jeg fått et slik bilde av de at de er "billige". Men det er meg da. Må dere som har MSI og ikke ha problemer med det, være overlykkelige.

Lenke til kommentar
Mitt MSI er stablit men kommer ikke høyere en 135-137 fsb før pcen svarer med blå skjerm

Stabilt? HAha.. alle jeg kjenner som har MSI sliter hardt med stabilitet.

 

Du kjenner en som har et ustabilt kort og dermed er alle Msi kort ustabile :o seriøst innlegg :lol::lol: Hvist du ser litt på forumet er det vel flere som sliter med asus enn med msi,har forøvrig testet 3 875 kort Asus ,MSI og Abit av disse var MSI sitt raskest, så kom abit hakket bak til sist kom asus, jeg har hatt et utall av både asus og msi og har pr dags dato ikke hatt feil på et eneste msi kort mens jeg har retunert 4-5 asuskort.

Når det gjelder abit kan jeg ikke utale meg så mye da det er det første jeg har og har dermed bestemt meg for å ha det en stund selv om MSI var raskere.

Sånne innlegg som du kommer med er typisk for enkelte her på forumet som tror at akkurat det de har valgt er verdens beste mens det andre har er møkk :o :o Skjerp deg :grumpy::grumpy:

Lenke til kommentar
Les selv, de innrømmer at de har laget et hovedkort som kjører opp fsb av seg selv ved behov. Kjekt egentlig, nesten som bærbar pc som sparer strøm og varme. Slik styring skulle en hatt på vanlig overklokking!!!

 

http://www.tomshardware.com/cpu/20030522/index.html

 

AMDturbo

 

Ikke særlig kjekt hvis hardwaren du har ikke tåler det... Sitter du å spiller da så plutselig klikker maskina.. Ikke rart MSI er noe møkk. Makan til ustabile kort..

 

Tror ikke bare MSI gjør dette, det er vel brukt på bærbare en del har jeg hørt. Da brukes det dog andre vegen for å minske batteribruken. Det er ikke snakk om langvarig klokking, bare korte perioder og det klarer de fleste kort, inkludert MSI. Jeg har aldri hatt MSI, men jeg kjenner en som har og det funker bra!!

 

AMDturbo

Lenke til kommentar

Synes det er en god idè egentlig. At den kan klokke opp avhengig om man trenger det, MEN det burde absolutt kunne stilles på i bios. Hva hvis man fra før har klokket den opp til maksgrensen og Bios stiller den enda noen mhz opp. Kan bli fatalt :grumpy: . Hadde det derimot vært en enable/desable funksjon og mulighet til å stille hvor mye den skulle klokke og slikt, kunne det vært fett.

Lenke til kommentar
Synes det er en god idè egentlig. At den kan klokke opp avhengig om man trenger det, MEN det burde absolutt kunne stilles på i bios. Hva hvis man fra før har klokket den opp til maksgrensen og Bios stiller den enda noen mhz opp. Kan bli fatalt :grumpy: . Hadde det derimot vært en enable/desable funksjon og mulighet til å stille hvor mye den skulle klokke og slikt, kunne det vært fett.

 

:yes::yes: Hadde vært nice! :yes::yes:

Lenke til kommentar
Synes det er en god idè egentlig. At den kan klokke opp avhengig om man trenger det, MEN det burde absolutt kunne stilles på i bios. Hva hvis man fra før har klokket den opp til maksgrensen og Bios stiller den enda noen mhz opp. Kan bli fatalt  :grumpy: . Hadde det derimot vært en enable/desable funksjon og mulighet til å stille hvor mye den skulle klokke og slikt, kunne det vært fett.

 

Det hadde vert rått ja!

Lenke til kommentar
Mitt MSI er stablit men kommer ikke høyere en 135-137 fsb før pcen svarer med  blå skjerm

Stabilt? HAha.. alle jeg kjenner som har MSI sliter hardt med stabilitet.

 

Du kjenner en som har et ustabilt kort og dermed er alle Msi kort ustabile :o seriøst innlegg :lol::lol: Hvist du ser litt på forumet er det vel flere som sliter med asus enn med msi,har forøvrig testet 3 875 kort Asus ,MSI og Abit av disse var MSI sitt raskest, så kom abit hakket bak til sist kom asus, jeg har hatt et utall av både asus og msi og har pr dags dato ikke hatt feil på et eneste msi kort mens jeg har retunert 4-5 asuskort.

Når det gjelder abit kan jeg ikke utale meg så mye da det er det første jeg har og har dermed bestemt meg for å ha det en stund selv om MSI var rakere.

Sånne innlegg som du kommer med er typisk for enkelte her på forumet som tror at akkurat det de har valgt er verdens beste mens det andre har er møkk :o :o Skjerp deg :grumpy::grumpy:

Selv om MSI er raskest vil ikke det si at de er mest stabile...

Mulig MSI kan dette med å lage hovedkort til Intel prosessore, men når det gjelder hovedkort til AMD prosessore så er de ikke akkurat hva man kan kalle bra. Jeg kan jo nevne at de jeg kjenner har/hadde AMD og ikke Intel.

Jeg sa forresten at MSI i mine øyne var ustabilt. Det vil ikke si hva alle andre syns/vet om dem... Alle kan ha uflaks med hvilket som helst hovedkort. Folk syns jo VIA/AMD var ustabilt også. Selv hadde jeg aldri problemer med det.

Jeg tror så aldeles ikke at det andre har er møkk.

Får bare ikke håpe du blir like sta her som du var i de 2 komplett postene du laget hvor du klaget over hvor trege de var og hvor du etterhvert måtte spise dine egne ord pga. at du var en utolmodig person...

Behøver ikke komme å si at du tror at jeg er en som tror at det jeg har valgt er verdens beste mens det andre har er møkk... Er vel heller du som bør sjerpe deg. :grumpy::grumpy:

Lenke til kommentar
Mitt MSI er stablit men kommer ikke høyere en 135-137 fsb før pcen svarer med  blå skjerm

Stabilt? HAha.. alle jeg kjenner som har MSI sliter hardt med stabilitet.

 

Du kjenner en som har et ustabilt kort og dermed er alle Msi kort ustabile :o seriøst innlegg :lol::lol: Hvist du ser litt på forumet er det vel flere som sliter med asus enn med msi,har forøvrig testet 3 875 kort Asus ,MSI og Abit av disse var MSI sitt raskest, så kom abit hakket bak til sist kom asus, jeg har hatt et utall av både asus og msi og har pr dags dato ikke hatt feil på et eneste msi kort mens jeg har retunert 4-5 asuskort.

Når det gjelder abit kan jeg ikke utale meg så mye da det er det første jeg har og har dermed bestemt meg for å ha det en stund selv om MSI var rakere.

Sånne innlegg som du kommer med er typisk for enkelte her på forumet som tror at akkurat det de har valgt er verdens beste mens det andre har er møkk :o :o Skjerp deg :grumpy::grumpy:

Selv om MSI er raskest vil ikke det si at de er mest stabile...

Mulig MSI kan dette med å lage hovedkort til Intel prosessore, men når det gjelder hovedkort til AMD prosessore så er de ikke akkurat hva man kan kalle bra. Jeg kan jo nevne at de jeg kjenner har/hadde AMD og ikke Intel.

Jeg tror så aldeles ikke at det andre har er møkk.

Får bare ikke håpe du blir like sta her som du var i de 2 komplett postene du laget hvor du klaget over hvor trege de var og hvor du etterhvert måtte spise dine egne ord pga. at du var en utolmodig person...

Behøver ikke komme å si at du tror at jeg er en som tror at det jeg har valgt er verdens beste mens det andre har er møkk... Er vel heller du som bør sjerpe deg. :grumpy::grumpy:

 

Jeg måtte ikke spise mine ord,for en kort orientering til deg så husker du vel at jeg klagde fordi det var bestilt på torsdag og ikke ble sendt før helgen.Det som skjedde vidre var at jeg avbestilte det på lørdag og vet du hva som skjedde da,jo da sendte de det på tirsdag.god servicedet :lol::lol: At du har fått meg i ranghalsen blir vel heller ditt problem og ikke mitt :lol::lol:

PS: har jeg feil er jeg istand til å innrømme det, er du :o :o :o :o

Lenke til kommentar
Jeg måtte ikke spise mine ord,for en kort orientering til deg så husker du vel at jeg klagde fordi det var bestilt på torsdag og ikke ble sendt før helgen.Det som skjedde vidre var at jeg avbestilte det på lørdag og vet du hva som skjedde da,jo da sendte de det på tirsdag.god servicedet :lol:  :lol: At du har fått meg i ranghaklsen blir vel heller ditt problem og ikke mitt :lol:  :lol:

 

Det at du måtte spise dine ord var det du selv som sa.

Og som jeg sa, du er utolmodig. For min del hadde jeg ikke hatt problem med å vente. Og om jeg ikke husker feil, så ble den orderen pakket og sendt på en søndag. Det er hva jeg kaller service. Men for guds skyld, ikke kom i nærheten "dårlige" webshops igjen.

Var det ikke du som hadde så utrolig mange returer og? Sier vel mer om bruker enn selger... :p

La oss ha en hyggelig natt.

Lenke til kommentar
Les selv, de innrømmer at de har laget et hovedkort som kjører opp fsb av seg selv ved behov. Kjekt egentlig, nesten som bærbar pc som sparer strøm og varme. Slik styring skulle en hatt på vanlig overklokking!!!

 

http://www.tomshardware.com/cpu/20030522/index.html

 

AMDturbo

 

Ikke særlig kjekt hvis hardwaren du har ikke tåler det... Sitter du å spiller da så plutselig klikker maskina.. Ikke rart MSI er noe møkk. Makan til ustabile kort..

 

Vel for inntil ca 1 1/2 år siden hadde jeg mange forskjellige maskiner med amd prosessor (før jeg gikk over til intel) og jeg brukte for det meste MSI kort har ennå til gode og ha hatt feil/ustblitet på ett eneste ett.

Lenke til kommentar
PS: har jeg feil er jeg istand til å innrømme det, er du :o  :o  :o  :o

For all del, men jeg baserte mine innlegg på hva jeg har hørt og venners erfaringer med MSI. Btw. Du har Intel, de jeg kjenner hadde AMD, MSI+AMD=BAD, MSI+Intel=Good etter hva jeg har hørt.....

 

Også kom det et innlegg til om at MSI+AMD=Good alikevel.. Jaja, her kommer det ann på hva folk har erfart skjønner jeg. Men for min del er ikke MSI førstevalget for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Jeghar hatt 3 MSI HK 1 av dem var min egen skyld men den andre var det produskjons feil på .. som gjorde da at det føkka så fik jeg nytt.. det funka fett til det kom røyk oppav det . av en eller merkelig grun komm det røyk opp av det uten overkloking og jeghadde i tukla med det.....

Msi er greie kort . det kan henne det er bare jeg som har vert uheldig da

Lenke til kommentar
Jeg måtte ikke spise mine ord,for en kort orientering til deg så husker du vel at jeg klagde fordi det var bestilt på torsdag og ikke ble sendt før helgen.Det som skjedde vidre var at jeg avbestilte det på lørdag og vet du hva som skjedde da,jo da sendte de det på tirsdag.god servicedet :lol:  :lol: At du har fått meg i ranghaklsen blir vel heller ditt problem og ikke mitt :lol:  :lol:

 

Det at du måtte spise dine ord var det du selv som sa.

Og som jeg sa, du er utolmodig. For min del hadde jeg ikke hatt problem med å vente. Og om jeg ikke husker feil, så ble den orderen pakket og sendt på en søndag. Det er hva jeg kaller service. Men for guds skyld, ikke kom i nærheten "dårlige" webshops igjen.

Var det ikke du som hadde så utrolig mange returer og? Sier vel mer om bruker enn selger... :p

La oss ha en hyggelig natt.

 

Jo det er riktig den ble AVBESTILT på LØRDAG ,PAKKET på SØNDAG og SENDT på TIRSDAG, og ja jeg har noen returer men for det første så handler jeg på web butikkene minst 60-70 ganger i løpet av et år så ut fra det har jeg mindre returer enn andre.

Ja jeg sa jeg skulle spise mine ord utifra at andre mente jeg burde vente til mandag og når da varen var avbestilt på lørdag og blir sendt på Tirsdag som er 3 dager etter avbestilling ja da synest jeg min grunn til den klagen er berettiget,i tillegg ringte jeg og spurte hva nå når dere har sendt en avbestilt pakke, svar,det blir ditt problem.

Så vist du står og mener dette er bra service, ja da vet ikke jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...