Gå til innhold

Bærbar gaming pc?


Anbefalte innlegg

Det er g73 :p

 

Dog, den vil nok ikke glinse så heftig sort, men bare husk på at g73 ikke trenger å ha alle ledlysene på, og da ser den ganske clean ut.

 

oja, lol :p

 

vet du om det er noen gode bærbare gaming pcer som er på vei?

helst i 15" eller 16" ,synst 17" blir litt vel stort ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hva du mener :p

 

En 17" er jo vanvittig mye bedre for "gaming" Mer plass, bedre kjøling, større skjerm, bedre oppløsning, bedre komponenter per penge.

 

Alt dette får du ved større skjermer.

 

Hvis du absolutt skal ha noe i 15" kan du se på HP Envy, men ikke like god som Asusen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil vel regne med at den du har skal kjøre Starcraft ganske greit? Men det blir garantert mer sexy på G73, og den får strålende kritikk overalt.

 

Ja, den jeg har kjører den ganske greit, men jeg har lyst på en bærbar, og denne er stasjonær. Du mener altså at den laptopen vil være enda bedre enn den stasjonære jeg har, på tross av at den er en laptop? Har alltid hatt en forestilling om at skjermkortene på laptoper er så mye treigere, men det er kanskje feil?

Lenke til kommentar

Mobile skjermkort er ikke direkte sammenlignbare med sine stasjonære storebrødre - Et Mobility HD 5870 er langt fra like kraftig som den stasjonære navnebroren. Et GTX 280M er mye dårligere enn et GTX 280 - det ligger heller et sted mellom de stasjonære 9800 GTS og 9800 GTX i ytelse.

 

Jeg tror ditt 4870 er kraftigere enn det mobile 5870, men det har jeg ikke sjekket.

Lenke til kommentar

har søkt litt rundt om på nettet og fant denne;:

http://www.amentio.n...08-1122346.aspx

 

den har, intel core i7, ATI Mobility Radeon HD 5850 og 1366 x 768 ( WXGA )som kansje er ett minus?

 

er denne bedre enn asus G73JH?

 

Nei. Skjermkortet er mye svakere enn det som sitter i Asus G73. HD 5850-kortene i Acer har GDDR3 minne, og ikke GDDR5, som i HD 5870. Dette gjør faktisk kortet mye svakere enn det høres ut som ... 5850 høres ut som det er bare litt svakere enn 5870, ikke sant? Vel, feil.

 

Så den er både dyrere, og dårligere, som gaming bærbar. Uansett om du bruker 11 - 12 - 13.000 kroner Marxus, så vil du for tiden ikke finne en maskin som er like god som Asus G73. Skjønner at du er så oppsatt på utseende at du vil finne en maskin som er like god, til samme eller litt dyrere pris - men det finner du ikke, sånn er det bare :no:

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Må bare beklage, leste at det systemet han hadde var en laptop.

Var litt innstilt på det.

 

Stasjonære komponenter har bare den fordelen at de er større, og at det da kan pakkes inn mer ytelse, uten at ting blir for varmt o.l

 

4870 kortet ditt er nok kraftigere kraftigere, mens 5870 har jo støtte for DX11 da.

 

Uansett - om du leter etter en god laptop, så er g73 et bra valg tt_rss

 

EDIT: Jeg sjekket. 5870M er omtrent som et 5770 kort, som igjen har veldig lik performance med 4870, minus DX 11

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5870.23073.0.html

 

Her ser du ca hva du kan forvente av ytelse på 5870m

Ligger også sammenligninger der mot andre skjermkort:

http://www.notebookcheck.net/Comparison-of-Graphic-Cards.130.0.html

 

Har g73jh selv, hatt den i et par uker og er meget godt fornøyd. PC'n er stor, men ser ingen ulempe i dette. For meg er iallefall dette en stasjonær erstatning pga WAF og ikke en sofa/"drasse med seg seg overalt" PC.

 

17,3" skjerm gir god størrelse på skjermen når du skal spille. 1600'900 er grei oppløsning

God kjøleløsning! Stillegående og kjølig.

 

Eneste jeg har reagert på er lange loadetider på SC2. Skal vel være 7200rpm disk så regner med det er et problem som hører spillet til?

 

Kan anbefales

Endret av OKHaz
Lenke til kommentar

har søkt litt rundt om på nettet og fant denne;:

http://www.amentio.n...08-1122346.aspx

 

den har, intel core i7, ATI Mobility Radeon HD 5850 og 1366 x 768 ( WXGA )som kansje er ett minus?

 

er denne bedre enn asus G73JH?

 

Nei. Skjermkortet er mye svakere enn det som sitter i Asus G73. HD 5850-kortene i Acer har GDDR3 minne, og ikke GDDR5, som i HD 5870. Dette gjør faktisk kortet mye svakere enn det høres ut som ... 5850 høres ut som det er bare litt svakere enn 5870, ikke sant? Vel, feil.

 

Så den er både dyrere, og dårligere, som gaming bærbar. Uansett om du bruker 11 - 12 - 13.000 kroner Marxus, så vil du for tiden ikke finne en maskin som er like god som Asus G73. Skjønner at du er så oppsatt på utseende at du vil finne en maskin som er like god, til samme eller litt dyrere pris - men det finner du ikke, sånn er det bare :no:

 

okey :yes:

takk for svar

Lenke til kommentar

http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5870.23073.0.html

 

Her ser du ca hva du kan forvente av ytelse på 5870m

Ligger også sammenligninger der mot andre skjermkort:

http://www.notebookcheck.net/Comparison-of-Graphic-Cards.130.0.html

 

Har g73jh selv, hatt den i et par uker og er meget godt fornøyd. PC'n er stor, men ser ingen ulempe i dette. For meg er iallefall dette en stasjonær erstatning pga WAF og ikke en sofa/"drasse med seg seg overalt" PC.

 

17,3" skjerm gir god størrelse på skjermen når du skal spille. 1600'900 er grei oppløsning

God kjøleløsning! Stillegående og kjølig.

 

Eneste jeg har reagert på er lange loadetider på SC2. Skal vel være 7200rpm disk så regner med det er et problem som hører spillet til?

 

Kan anbefales

spela du mw2 på den? isåfall, hvilke instillinger bruker du?

Lenke til kommentar

For å si det enkelt, som jeg har sagt mange ganger før og flere med meg, du får ikke bedre gaming bærbar enn en Asus G73JH for mindre enn 11 000 kr. Så enkelt er det. Et HD 5870 kort er mye bedre enn en HD 5850 skjermkort, dessuten sies det ikke noe om det skjermkortet på den HP Envy 17 har GDDR3 eller GDDR5.

 

Hvis du vil vite det, så kan du kjøre MW2 på en G73JH med alt på maks uten problmer.

Lenke til kommentar

http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5870.23073.0.html

 

Her ser du ca hva du kan forvente av ytelse på 5870m

Ligger også sammenligninger der mot andre skjermkort:

http://www.notebookcheck.net/Comparison-of-Graphic-Cards.130.0.html

 

Har g73jh selv, hatt den i et par uker og er meget godt fornøyd. PC'n er stor, men ser ingen ulempe i dette. For meg er iallefall dette en stasjonær erstatning pga WAF og ikke en sofa/"drasse med seg seg overalt" PC.

 

17,3" skjerm gir god størrelse på skjermen når du skal spille. 1600'900 er grei oppløsning

God kjøleløsning! Stillegående og kjølig.

 

Eneste jeg har reagert på er lange loadetider på SC2. Skal vel være 7200rpm disk så regner med det er et problem som hører spillet til?

 

Kan anbefales

spela du mw2 på den? isåfall, hvilke instillinger bruker du?

 

Spiller mw2 med 1600*900. REsten av innstilingene er satt nærmere max, husker ikke alle.

Lenke til kommentar

For å si det enkelt, som jeg har sagt mange ganger før og flere med meg, du får ikke bedre gaming bærbar enn en Asus G73JH for mindre enn 11 000 kr. Så enkelt er det.

 

Et HD 5870 kort er mye bedre enn en HD 5850 skjermkort, dessuten sies det ikke noe om det skjermkortet på den HP Envy 17 har GDDR3 eller GDDR5...!!!

 

 

Ikke det.?

 

"ATI Mobility Radeon™ HD 5850-grafikkort, opptil 3835 MB grafikkminne totalt med 1 GB dedikert DDR5"

Lenke til kommentar

Heihå!

 

Jeg er også på jakt etter ny "gaming" laptop og ser mange gode innlegg her. Likevel har jeg søkt litt og funnet frem til denne:MSI GX640. Så ser jeg at det kommer mange gode forslag inne på forumet uten at denne er nevnt. Noen som har noen erfaringer eller kommetarer?

 

Det står mellom MSI`en, Alienware m11x eller Asus G73. De er liksom så forskjellige så sliter litt med å velge. Har også muligheten til å koble på ekstern skjerm, med tanke på m11x som kanskje har litt liten skjerm i lengden...

 

forøvrig så så jeg noen skrive noe om forskjellen mellom HD 5850 og HD 5870, hvor 5870 har Gddr5 i stede for Gddr3. Den MSI jeg fant tror jeg har HD 5850 MED GDDR 5. Hvor stor er forskjellen da?

 

Pcen kommer mest til å brukes til WoW og senere Cata.

 

Så spiller jo selvfølgelig støy og varme inn på valget, men må da veies opp mot pris og størrelse.

 

På forhånd takk for alle svar :)

Lenke til kommentar

Du kan lese om ATI Mobility Radeon HD 5850 her. Kort oppsummert er versjonen med GDDR5 minne et godt kort til spilling, og plasserer seg et sted mellom Nvidia GTX 260M og Nvidia GTX 280M i ytelse, men har støtte for Dx11. Det er altså et hakk under HD 5870 i ytelse når det er utstyrt med GDDR5, men 2-3 hakk, for å si det sånn, når det er utstyrt med GDDR3 minne. Det er først og fremst Acer som er kjent for å bruke GDDR3-varianten.

 

Noen vil kanskje legge merke til at kort som Nvidia GTX 280M/285M også har GDDR3 minne, og hvorfor yter da disse så mye bedre relativt ATI-kortene med GDDR3? Svaret er at Nvidia kjører med 256 bits minnebuss på disse, i motsetning til ATI som har 128 bit. Nvidia får altså dobbelt (og vel så det) effekt ut av minnet på disse kortene med GDDR 3, i forhold til f.eks. HD 5850 med GDDR3.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Heihå!

 

Jeg er også på jakt etter ny "gaming" laptop og ser mange gode innlegg her. Likevel har jeg søkt litt og funnet frem til denne:MSI GX640. Så ser jeg at det kommer mange gode forslag inne på forumet uten at denne er nevnt. Noen som har noen erfaringer eller kommetarer?

 

Det står mellom MSI`en, Alienware m11x eller Asus G73. De er liksom så forskjellige så sliter litt med å velge. Har også muligheten til å koble på ekstern skjerm, med tanke på m11x som kanskje har litt liten skjerm i lengden...

 

forøvrig så så jeg noen skrive noe om forskjellen mellom HD 5850 og HD 5870, hvor 5870 har Gddr5 i stede for Gddr3. Den MSI jeg fant tror jeg har HD 5850 MED GDDR 5. Hvor stor er forskjellen da?

 

Pcen kommer mest til å brukes til WoW og senere Cata.

 

Så spiller jo selvfølgelig støy og varme inn på valget, men må da veies opp mot pris og størrelse.

 

På forhånd takk for alle svar :)

 

 

Ytelsesforskjellen er bortimot 30%. Mellom et 5850 kort med ddr3 og et med ddr5.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...