Gå til innhold

Gebyr ved bruk av minibank?


Frank_K

Anbefalte innlegg

Jeg har en bankkort (altså ikke kredittkort) fra en relativt obskur bank. Banken har ikke egne minibanker i Norge. Mitt spørsmål er da: Når jeg tar ut penger i en minibank som tilhører en annen bank - f.eks. Postbanken - blir jeg belastet et gebyr for dette? Altså, tar Postbanken penger for bruk av minibanken fordi jeg ikke er kunde hos dem?

 

(Og mens jeg er i gang - hva med bruk av bankkort på betalingsterminal i butikker? Er det gebyr for dette, også?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er gebyrer knyttet opp til både minibanker og bankterminaler. Men dette er begyrer som blir belastet banken din, og ikke deg. Hvorvidt banken din krever dette gebyret av deg igjen må du sjekke opp i med banken din, da dette ofte går på hvilken avtale/kundeprogram en kunde har i banken.

Lenke til kommentar

Ja, det er gebyrer knyttet opp til både minibanker og bankterminaler. Men dette er begyrer som blir belastet banken din, og ikke deg. Hvorvidt banken din krever dette gebyret av deg igjen må du sjekke opp i med banken din, da dette ofte går på hvilken avtale/kundeprogram en kunde har i banken.

Tusen takk. Akkurat det svaret jeg var ute etter!

Lenke til kommentar

Du må nesten se på prislisten i banken din om de tar betalt for minibankbruk. Det varierer endel. Skandiabanken tar f.eks. ikke gebyrer, og de har ingen egne minibanker. DnBNOR tar gebyr ved uttak i andres minibanker.

 

De fleste tar ikke betalt for bruk i butikk. Men jeg tror kanskje butikken må betale noe når du bruker kort i butikk. Enkelte brukersteder legger på noen prosent om man betaler med kort. Det er vel i utlandet jeg har opplevd dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...